ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΦΟΡΑΜΕ: strapless top,baggy jeans και μποτάκια

Σαράντι: Το ορεινό χωριουδάκι που πρέπει να ανακαλύψεις

Αφροδίτη Δερματά

Τριγυρνώντας τα τελευταία δέκα χρόνια το νησί μας, συνειδητοποιώ ότι είναι ανεξάντλητα τα διαμάντια που κρύβει αυτός εδώ ο τόπος. Ένα μικρό διαμάντι που ανακάλυψα πρόσφατα είναι το ορεινό χωριό Σαράντι το οποίο βρίσκεται σε υψόμετρο 1060 μέτρων μια ώρα μακριά από την Λευκωσία, στα όρια της επαρχίας Λεμεσού, στη γεωγραφική περιφέρεια Πιτσιλιάς.

Φτάσαμε στο Σαράντι Σάββατο μεσημέρι. Παρκάραμε στην είσοδο του χωριού περάσαμε την, κρυμμένη μέσα στη σκιά του πράσινου, ταβέρνα "Φουντουκιά" η οποία απ' όσο μάθαμε αργότερα πήρε το όνομά της από τις πολλές φουντουκιές που έχει το χωριό και κατευθυνθήκαμε στον ξενώνα μας, το Purple Rustic Villa. Ένα υπέροχο πέτρινο παραδοσιακό σπίτι, με κρυφή καταπακτή η οποία έβγαζε σε ένα δωμάτιο με σάουνα, ξύλινα ταβάνια, τζάκι, όμορφα διακοσμημένα υπνοδωμάτια και δυο μεγάλα μπαλκόνια τα οποία είχαν θέα στην καταπράσινη από αμπέλια, φουντουκιές, πεύκα και πλατάνια, πλαγιά του χωριού.

Το μεγάλο τζακούζι που υπήρχε στο ένα μπαλκόνι μας χάρισε μοναδικές στιγμές χαλάρωσης! Καθώς ο ήλιος έπεφτε και η ατμόσφαιρα γινόταν όλο και πιο δροσερή, τα νερά που αναδεύονταν μέσα στο τζακούζι μας έδιναν την αίσθηση ζεστής θαλπωρής, ενώ τα ποτήρια με το δροσερό ροζέ κρασί και η ατμοσφαιρική μουσική που υπήρχε στο φόντο,  "έλουζαν" μαγικά την κάθε στιγμή κάνοντας αυτό το απόγευμα ξεχωριστό. Το πρωί της Κυριακής ξυπνήσαμε από την λειτουργία της μικρής εκκλησίας που βρισκόταν πάνω από τον ξενώνα. Ήπιαμε ζεστό κυπριακό καφέ και βγήκαμε να περπατήσουμε στα πέτρινα στενά δρομάκια του χωριού. Όλα τα σπίτια ήταν ομοιόμορφα κτισμένα αμφιθεατρικά και στολισμένα με κληματαριές.

Σε πολύ λίγο φτάσαμε στην μικρή εκκλησία η οποία είναι αφιερωμένη στους Αγίους Κωνσταντίνο και Ελένη. Πρόκειται για μια ξυλόστεγη εκκλησία του 16ου αιώνα, κτισμένη από πέτρα της περιοχής. Το προαύλιο της βλέπει τις καταπράσινες πλαγιές του βουνού απέναντι. Εκεί κάτω από την δροσιά των δέντρων ξαποστάσαμε χαζεύοντας το πανέμορφο τοπίο με μια αίσθηση ευγνωμοσύνης για όσα είδαμε και όσα ζήσαμε.

Λίγο πριν αποχωρίσουμε από τον μικρό παράδεισο βγήκα για ένα τελευταίο περίπατο στα στενά του χωριού. Ανέβηκα τις πέτρινες σκάλες και βρέθηκα σε ένα ξέφωτο. Σταμάτησα, πήρα μια βαθιά ανάσα και κοίταξα γύρω μου απολαμβάνοντας την ησυχία του τοπίου. Κάπου παραδίπλα ακούγονταν μαχαιροπίρουνα να χτυπάνε απαλά πάνω σε πιάτα ενώ ένα τρανζίστορ στο φόντο έπαιζε ένα παλιό λαϊκό τραγούδι. Γύρισα το κεφάλι μου και είδα ένα ζευγάρι να τρώει μεσημεριανό σε ένα μικρό πέτρινο μπαλκόνι κάτω από μια κληματαριά. Έβγαλα το κινητό μου, πάτησα εγγραφή στο βίντεο, κινήθηκα περιστροφικά και εγκλώβισα την στιγμή. Αποθήκευσα το βίντεο μου στην κατηγορία «Ευτυχία θα πει…» και πήρα τον δρόμο της επιστροφής.

Yγ. Αν θες να μείνεις στο Purple Rustic Villa μπορείς να μάθεις πληροφορίες στο τηλέφωνο 95155357 και να δεις φωτογραφίες Εδω
Υγ2 Αν θες να φας στην «Φουντουκιά» μπορείς να κάνεις την κράτησή σου στο 22 652315