ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: tailored παντελόνι και chunky πλεκτό
 

5 συνήθειες που πρέπει να τερματίσεις αν υποφέρεις από αυπνία

Όσα πρέπει να αλλάξεις στην καθημερινότητά σου

Δέσποινα Άσπρου

Έρευνες αποκαλύπτουν πως καθ' όλη την διάρκεια της ζωής μας ξοδεύουμε 25 χρόνια στον ύπνο. Το γεγονός αυτό και μόνο, αποδεικνύει πόσο σημαντικό είναι να κοιμόμαστε καλά αφού η ποιότητα του ύπνου μας επηρεάζει άμεσα την υγεία μας. Παρόλο που αυτό είναι γνωστό εδώ και χρόνια, μελέτες αποκαλύπτουν πως εκατομμύρια άνθρωποι ανά το παγκόσμιο πάσχουν από διάφορες διαταραχές ύπνου και παρόλο που η κατάστασή τους με τα χρόνια επιδεινώνεται, μόλις το 20% αποφασίζει να ζητήσει βοήθεια.

Εάν, λοιπόν, ανήκετε κι εσείς στην κατηγορία των ανθρώπων που δεν μπορούν να κοιμηθούν με ευκολία, σας παρουσιάζουμε 5 συνήθειες που πρέπει να τερματίσετε.

1. Κοιμάστε με κάποιος φως ανοιχτό

Το φως και οι ήχοι επηρεάζουν αρνητικά τον βηματοδότη του ύπνου αναστέλλοντας την ενεργοποίησή του. Γι’ αυτό καλό θα είναι να «απενεργοποιείτε» τις συσκευές ή να τις βάζετε σε χαμηλή λειτουργία κατά την διάρκεια του ύπνου σας. Τα ξυπνητήρια, τα κινητά τηλέφωνα, οι τηλεοράσεις τα tablets πρέπει επίσης να αποφεύγονται λίγο πριν από τον ύπνο.

2. Μεσημεριανός ύπνος

Εάν πάσχετε από αυπνία, αποφύγετε να κοιμάστε παρατεταμένα κατά την διάρκεια της ημέρας. Προτιμήστε να ξεκουραστείτε ξαπλώνοντας ή κάνοντας περίπατο. Αν πάλι νιώθετε ότι δεν μπορείτε να αποφύγετε τον μεσημεριανό ύπνο, προσπαθήστε να κοιμηθείτε μάξιμουμ 30 λεπτά.

3. Λιπαρά φαγητά πριν τον ύπνο

Σύμφωνα με τους διατροφολόγους μια σωστή διατροφή πρέπει να περιλαμβάνει τουλάχιστον 3 γεύματα. Ωστόσο, αν έχετε την συνήθεια να τρώτε βαριά το βράδυ, καλό είναι να ξέρετε πως ίσως αυτό ευθύνεται για τις αυπνίες σας. Το βραδινό σας πρέπει να είναι το πιο ελαφρό γεύμα της ημέρας και να απέχει τουλάχιστον μία δύο ώρες από τον ύπνο.

4. Το κάπνισμα

Ελαττώστε το κάπνισμα, ειδικά τις βραδινές ώρες. Το κάπνισμα μπορεί να διαταράξει τον ύπνο λόγω της τοξικής επίδρασης της νικοτίνης.

5. Δεν κοιμάστε σταθερές ώρες

Η σταθεροποίηση του ωραρίου ύπνου διευκολύνει την λειτουργία του ενδογενούς βηματοδότη ύπνου, δηλαδή του βιολογικού μας ρολογιού. Είναι σημαντικό να κοιμόσαστε την ίδια ώρα καθημερινά και ο ύπνος μας να διαρκεί τουλάχιστον 7 ώρες.

Photos on Unsplash

HEALTH: Τελευταία Ενημέρωση