
Άννα Πολυβίου
Στις 16 Ιουλίου 2025, κατά τη διάρκεια συναυλίας των Coldplay στο Gillette Stadium στη Μασαχουσέτη, μια ιδιαίτερη «kiss cam» (κάμερες που φανερώνουν ερωτευμένα ζευγάρια κατά τη διάρκεια της συναυλίας) στιγμή προβλήθηκε, δείχνοντας τον CEO (πρώην πλέον) της εταιρείας Astronomer, Andy Byron, σε μια αρκετά στενή αγκαλιά με την HR Director της ίδιας εταιρείας, Kristin Cabot, αποκαλύπτοντας την παράνομη σχέση τους – μιας και οι δύο είναι παντρεμένοι. Ο frontman του συγκροτήματος, Chris Martin, σχολίασε χιουμοριστικά πως με τέτοια αντίδραση, είτε είναι παράνομο ζευγάρι, είτε είναι πολύ ντροπαλοί, και, όπως φάνηκε, ήταν η πρώτη περίπτωση. Το περιστατικό αυτό πυροδότησε κυριολεκτικά μια παγκόσμια έκρηξη στα social media, με ένα βίντεο TikTok να σημειώνει πάνω από 4 εκατομμύρια likes, ενώ άλλες πηγές ανέφεραν έως και 50 εκατομμύρια προβολές στο TikTok, με το θέμα να ονομάζεται ευρέως ως «ColdplayGate».
Ακολούθησαν άπειρα memes, παραλλαγές φωτογραφιών, επεξεργασμένα βίντεο, ειρωνικά σχόλια, μέχρι και διαφημίσεις διαφόρων brands που σκόπευαν να εκμεταλλευτούν το viral στιγμιότυπο για το οποίο μιλάει όλος ο πλανήτης. Μάλιστα, μια παλιά ανάρτηση της Cabot στο LinkedIn, όπου έγραφε ότι «κερδίζει εμπιστοσύνη από CEOs», επανήλθε στο επίκεντρο λόγω της «άτυχης» αυτής σύμπτωσης.
Local CEO caught CHEATING at Phillies game?! pic.twitter.com/jRqeyb8Bzu
— Philadelphia Phillies (@Phillies) July 19, 2025
Οι αντιδράσεις ωστόσο ήταν ποικίλες, αφού κάποιοι είδαν το περιστατικό πιο χαλαρά και με χιούμορ, ενώ άλλοι ως σοβαρή «διάλυση» επαγγελματικής δεοντολογίας, δεδομένου ότι και οι δύο είναι παντρεμένοι και κατέχουν υψηλές θέσεις στην εταιρεία. Τα προσωπικά τους προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης απενεργοποιήθηκαν, ενώ η σύζυγος του Byron φαίνεται να αφαίρεσε το επώνυμο από το προφίλ της πριν διαγράψει το λογαριασμό της. Ωστόσο, καμία επίσημη θέση δεν έχει δοθεί μέχρι στιγμής από τους Byron ή Cabot.
@maddieselcho thank you coldplay for your service
original sound - Newsweek
@wonderquinn1372 #RSLfans know what’s up #coldplay #affair #jumbotron #REALsaltlake #soccer #luna #mls #appleTV Viva La Vida - Coldplay
@chayancatalogues No. 4 would have defo thrown off Chris Martin #coldplay #coldplayconcert #coldplayaffair #chrismartin #astrologyceo #affair #affairatcoldplay #coldplaycouple #comedy #funny #sketch #sketchcomedy #fyp #foryoupagе #foryoupage #coldplaygate #humour #couplehumour #couplecomedy #current #nonchalant #avoidant #caughtin4k #popular #popculture #popculturenews #celebrity #celebritynews #celebritytiktok #celebritygossip original sound - SpongeBob background music
Ποια είναι η Astronomer και με τι ασχολείται
Με αφορμή αυτό το περιστατικό και της τεράστιας έκτασης που έλαβε, ανεπηρέαστη δε θα μπορούσε να μείνει και η εταιρεία στην οποία εργάζονται, η Astronomer.
Πρόκειται για μια start-up εταιρεία στον χώρο του DataOps (είναι μια προσέγγιση για τη διαχείριση δεδομένων που υιοθετεί μεθόδους από το DevOps και την Agile για να βελτιώσει την ταχύτητα, την ποιότητα και την αξιοπιστία στην ανάλυση δεδομένων), δημιουργός της πλατφόρμας Astro, βασισμένης στο open‑source Apache Airflow, που επιτρέπει σε επιχειρήσεις να σχεδιάζουν, παρακολουθούν και αυτοματοποιούν κρίσιμα data για χρήση σε analytics και AI εφαρμογές.
Ιδρύθηκε το 2018, με κεντρικά γραφεία στη Νέα Υόρκη και παρουσία σε πόλεις όπως Cincinnati, San Francisco και San Jose, αν και οι αρχικές ιδέες και πρώιμες προσπάθειες ξεκίνησαν από το 2015, η επίσημη ημερομηνία ίδρυσης είναι το 2018. Μέχρι το Μάιο του 2025, η εταιρεία συγκέντρωσε 93 εκατ. δολάρια, με συνολικά κεφάλαια που υπερβαίνουν τα 350 εκατ. δολάρια, και εκτιμώμενη αποτίμηση μεταξύ 740 εκ. έως 1.3 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με πληροφορίες. Αναφέρεται ότι η ετήσια ανάπτυξη εσόδων ξεπερνά το 150% και η διατήρηση πελατών (net revenue retention) αγγίζει το 130%.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η Astronomer εξυπηρετεί πάνω από 700 μεγάλες επιχειρήσεις, όπως Apple, Uber και Ford, και απασχολεί πάνω από τα 300 άτομα. Τον Ιούνιο του 2025, η ιστοσελίδα της εταιρείας λάμβανε περίπου 164.000 επισκέψεις μηνιαίως, με την επισκεψιμότητά της να έχει αυξηθεί πάνω από 15%. Μετά το viral γεγονός, αναλύσεις δείχνουν ότι οι αναφορές στην εταιρεία αυξήθηκαν κατά εκατοντάδες χιλιάδες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης – όπως ήταν επόμενο. Για παράδειγμα, σε μία μέρα καταγράφηκαν πάνω από 143.000 αναφορές για την επωνυμία «Astronomer» στο X, με τις περισσότερες προφανώς να μην αφορούν την ίδια την εταιρεία ή τις υπηρεσίες της.
Η επόμενη μέρα στην εταιρεία
Μετά από αυτό το viral στιγμιότυπο, η εταιρεία ανέλαβε άμεσα δράση. Την 18η Ιουλίου, τόσο ο Byron όσο και η Cabot μπήκαν σε «άδεια», με το Διοικητικό Συμβούλιο να ξεκινά εσωτερική έρευνα σχετικά με το περιστατικό. Στις 19 Ιουλίου, ο Andy Byron παραιτήθηκε επίσημα, με το ΔΣ να την κάνει αποδεκτή. Ο Pete DeJoy, συνιδρυτής και Chief Product Officer, ορίστηκε interim CEO (προσωρινός διευθύνων σύμβουλος), ενώ η εταιρεία έχει ήδη ξεκινήσει την αναζήτηση για μόνιμο διάδοχο. Η Kristin Cabot παραμένει στη θέση της, χωρίς επίσημη ανακοίνωση για αποχώρηση ή οποιεσδήποτε συνέπειες.
Ο DeJoy, ως προσωρινός CEO, ανέφερε δημόσια μέσω LinkedIn ότι πολλοί έχουν μείνει έκπληκτοι από το μέγεθος της πρόσκαιρης δημοσιότητας, αλλά τόνισε ότι παρά τις έκτακτες εξελίξεις, η εταιρεία παραμένει ισχυρή και επικεντρωμένη στην αποστολή της, επισημαίνοντας πως «η Astronomer έγινε μεν household name χωρίς να το επιθυμεί, όμως το προϊόν και η δουλειά για τους πελάτες της δεν άλλαξαν».
Το παράδοξο της «κακής» διαφήμισης
Παρά το αρνητικό πρόσημο του συμβάντος, πολλοί ειδικοί υπογραμμίζουν ότι τέτοιου είδους viral γεγονότα ενισχύουν σημαντικά την αναγνωρισιμότητα, αφού «ακόμα και μια κακή διαφήμιση εξακολουθεί να είναι διαφήμιση». Η Astronomer βρέθηκε ξαφνικά στο παγκόσμιο επίκεντρο με πολλούς –ανάμεσά τους και εμείς- να αναρωτιόνται ποια είναι η Astronomer και τι κάνει.
Η εταιρεία, μετά το περιστατικό, δήλωσε ότι οι θεμελιώδεις αξίες της, όπως η ποιότητα προϊόντος, η αξιοπιστία επαφής με πελάτες κ.ά., παραμένουν ακλόνητες, ενώ η αργοπορημένη σχετικά δήλωσή της σχολιάστηκε από επαγγελματίες PR ως σημαντική παράλειψη, η οποία ενίσχυσε παράγοντες κρίσης και παραπληροφόρησης.
Για την Astronomer, αυτή η απρόσμενη έκθεση, αν και ανεπιθύμητη, ενίσχυσε την προβολή και αναγνωρισιμότητά της, ανέδειξε την πλατφόρμα της σε ένα ευρύτερο κοινό και δημιούργησε ευκαιρίες να ξεκαθαρίσει το ποια είναι η θέση της στο χώρο του data.
Από ένα απρόσμενο γεγονός στην «kiss cam» μιας συναυλίας, η Astronomer μετατράπηκε ξαφνικά σε θέμα παγκόσμιας συζήτησης. Παρά την κρίση και την ταχεία αλλαγή στην ηγεσία της, η εταιρεία παραμένει ενεργή και εξακολουθεί να διαχειρίζεται data, μέσω της πλατφόρμας Astro. Καθώς ένας νέος CEO έχει αναλάβει, το επίκεντρο εστιάζεται στο πώς μπορεί να μετατρέψει αυτή τη δύσκολη δημοσιότητα σε ευκαιρία, αφού «ακόμα και μια κακή διαφήμιση εξακολουθεί να είναι διαφήμιση».