ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΦΟΡΑΜΕ: Co-ord φόρμες, sneakers και teddy παλτό
 

«ή εγώ ή κανείς» του Άλκη Πετκώφ

Όταν μάθεις να μην ανέχεσαι την αδικία στον κόσμο των βιβλίων, θα μάθεις να μην την ανέχεσαι και στην πραγματική ζωή. (σελ.352)

Ανδρονίκη Λασηθιωτάκη

Ανδρονίκη Λασηθιωτάκη

«ή εγώ ή κανείς» του Άλκη Πετκώφ

Νουάρ Αστυνομικό Μυθιστόρημα

Εκδόσεις Καστανιώτης

Σελ. 355

Τα καλύτερα πράγματα κρατούν τόσο όσο να καταλάβεις πόσο όμορφα είναι και να επιθυμίσεις να σου ξανασυμβούν. Τίποτα όμορφο δεν έπαψε να συμβαίνει προτού μετατρέψει αυτόν που το ένιωσε σε τοξικομανή της ομορφιάς. Αν η ομορφιά δεν δέσει το θύμα της, είναι σαν να μην υπήρξε ποτέ. Μοιάζει με την αράχνη που μπορεί να υφαίνει όλη μέρα τον ιστό της, κι όταν το θύμα περάσει και ξεσκίσει τον ιστό αντί να εγκλωβιστεί σε αυτόν, είναι σαν να μη δούλεψε ποτέ της. Κι έπειτα ξαναπροσπαθεί για να κλείσει τα κενά, να διορθώσει τις ατέλειες, να ενισχύσει την ανθεκτικότητα της παγίδας. Αυτό κάνει καλύτερη την αράχνη μα και πιο ανίσχυρο το θύμα. Έτσι είναι η ομορφιά. Όσο τελειοποιείται, τόσο πιο αδύναμος είσαι απέναντί της. (σελ.343)

Διάβασα το πρώτο μυθιστόρημα του Άλκη Πετκώφ με κομμένη την ανάσα και διάπλατα ανοιχτά τα μάτια. Σκληρό, φρικιαστικό, ξεδιπλώνει μια μυστηριώδη, στυγερή διπλή δολοφονία, ένα ανείπωτα αποτρόπαιο έγκλημα ενός τόσο νοσηρού νου που έδρασε με τέτοια παραφροσύνη που δεν μπορούν να περιγράψουν τα λόγια, που δεν χωρά σε καμιά λογική, σε καμιά φιλοσοφία. Δεν μπορεί να δεχτεί κανένα ελαφρυντικό. Προκαλεί απερίγραπτη θλίψη και πόνο ψυχής τόσο για τα θύματα όσο και για τον θύτη που καταντά τραγικός. Συνεπαίρνει, κρατά σε αγωνία και ενδιαφέρον τον αναγνώστη ενώ η αδρεναλίνη κτυπά κόκκινο. 

Πρόκειται για ένα νουάρ αστυνομικό μυθιστόρημα που κρατά δέσμιο τον αναγνώστη του από την αρχή μέχρι το τέλος χωρίς να του αφήσει κανένα στοιχείο ώστε να μπορεί να υποπτευθεί τον θύτη παρά μόνο στο τέλος, που ουσιαστικά αποκαλύπτεται μέσα από τους, με μαθηματική ακρίβεια. επαγωγικούς συλλογισμούς και διαλόγους του απίστευτου διδύμου αστυνομικών που αναλαμβάνει να εξιχνιάσει την υπόθεση.

Κινηματογραφικό όσο ίσως λίγα μυθιστορήματα αυτού του τύπου. Θυμίζει όλες τις αστυνομικές σειρές που έχουμε δει στην τηλεόραση. Δυνατό, αινιγματικό, μυστηριώδες αλλά και απαισιόδοξο, απαιτεί αναγνώστες με γερά στομάχια, συναρπαστική πλοκή με όλα τέλος πάντων τα χαρακτηριστικά εκείνα του αστυνομικού μυθιστορήματος που διακρίνουν σκανδιναβούς συγγραφείς όπως ο Joe Nesbo για παράδειγμα ή η Αnne Holt αλλά και παλαιότερους κλασικούς συγγραφείς αστυνομικών μυθιστορημάτων όπως η Agatha Christi. Αυτό που έχει και δεν συναντάμε αλλού είναι το χιούμορ και ο αυτοσαρκασμός που υπάρχουν διάχυτα στο βιβλίο του Πετκώφ. Το κέφι που διακρίνει την ελληνική κοινωνία. Το τραγελαφικό στοιχείο.

Το βιβλίο του Πετκώφ είναι απολαυστικό αφού εκτός από το εμφυέστατο χιούμορ που το διαχέει, την έξυπνη πλοκή του και την φρέσκια πλούσια γλώσσα του, ο συγγραφέας έχει φτιάξει καταπληκτικούς χαρακτήρες που μας τους παρουσιάζει με έναν εξαιρετικό σχεδόν καρικατουρίστικο τρόπο τονίζοντας έντονα πάντα αυτά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που έχει ο καθένας τους. Με τον ίδιο ιδιαίτερο τρόπο έχει κτίσει και το περιβάλλον των ηρώων του, τον χώρο τους, τους φίλους και γνωστούς τους, το κλίμα της εποχής. Όλα έχουν ένα μέτρο, ο συγγραφέας δεν ξεφεύγει ποτέ. Ακολουθεί πάντα τη γραμμή που οδηγεί στο στόχο του χωρίς λοξές ματιές χωρίς ταλαντεύσεις.

Όλα ξεκίνησαν, διαδραματίστηκαν και τελείωσαν έναν Οκτώβρη. Ένα φθινοπωρινό μήνα που συχνά συνδέεται με τη θλίψη της απώλειας της χαράς που έχει το φως του Καλοκαιριού. Ο Οκτώβρης παίζει σημαντικά μέσα στην ιστορία του Πετκώφ προβληματίζοντάς μας για το αν υπάρχει αλληγορία που θέλει να μας μεταφέρει ή απλά αν θέλει να μας βοηθήσει να αντιληφθούμε γενικά το κλίμα, τόσο κυριολεκτικά όσο και μεταφορικά.

Τα λόγια από το οπισθόφυλλο: Μια νεαρή υπάλληλος καφετέριας, η Λυδία Ευαγγελίδου, βρίσκεται άγρια δολοφονημένη στο διαμέρισμά της στο Παγκράτι. Η φρίκη της σκηνής του εγκλήματος σοκάρει ακόμα και τους ειδικούς ερευνητές της αστυνομίας που σπεύδουν στο σημείο, ενώ σύντομα διαπιστώνεται ότι η Λυδία δεν είναι το μοναδικό θύμα του δολοφόνου. Οι δύο αξιωματικοί που αναλαμβάνουν την υπόθεση δεν θα μπορούσαν να είναι πιο ασύμβατοι μεταξύ τους. Ο έμπειρος και τυπολάτρης αστυνόμος Δημήτρης Μπαντής είναι το καμάρι του Τμήματος Ανθρωποκτονιών. Ο ευφυής και αντισυμβατικός υπαστυνόμος Ορέστης Κυρίτσης είναι το ακριβώς αντίθετο. Θα αναγκαστούν να συνεργαστούν, να υπερβούν τις συγκρούσεις τους και να συνδυάσουν τις αρετές τους, ώστε να διαλευκάνουν ένα έγκλημα πρωτόγνωρο στα ελληνικά χρονικά. Με φόντο μια μελαγχολική φθινοπωρινή Αθήνα, θα κληθούν να αντιμετωπίσουν έναν δαιμόνιο δολοφόνο, ακραία εμμονικό με τις γυναίκες και ιδιαίτερα ικανό να ελίσσεται και να αποπροσανατολίζει τις έρευνες, με απρόβλεπτες συνέπειες. 

Για τον συγγραφέα: Ο Άλκης Πετκώφ γεννήθηκε το 1987 στη Θεσσαλονίκη και κατοικεί μόνιμα στην Αθήνα. Σπούδασε πληροφορική και εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα. Το "Ή εγώ ή κανείς" είναι το πρώτο του βιβλίο.

Αναζητήστε το βιβλίο στο βιβλιοπωλείο Parga εδω.

lasithiotakisa@sppmedia.com

Ανδρονίκη Λασηθιωτάκη: Τελευταία Ενημέρωση