ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΦΟΡΑΜΕ: shinny κολάν, ζιβάγκο και ankle boots
 

Ψήσιμο στη σχάρα

 Διαβάστε το Βιογραφικό της Νότας Συρίμη

Σίγουρα σαν κοινωνία και σαν λαός αγαπάμε το ψήσιμο στα κάρβουνα αλλά πρέπει να γνωρίζουμε πως αυτό κρύβει κάποιους κινδύνους έστω και περιορισμένους. Το άρθρο αυτό επικεντρώνεται στους τρόπους που υπάρχουν για να περιοριστεί ο κίνδυνος που εγκυμονεί σε αυτού του είδους το φαγητό καθώς και πως μπορεί κάποιος να εκμεταλευτεί το ψήσιμο είτε στην παραδοσιακή ''φουκού'' ή στα διάφορα είδη ψησταριάς που υπάρχουν.

Κατά την διάρκεια του ψησίματος διάφοροι οργανισμοί, κυρίως αυτοί που δεν μπορούμε να δούμε με γυμνό μάτι (π.χ. βακτήρια), κυκλοφορούν στην ατμόσφαιρα και μπορούν να προκαλέσουν αρκετά προβλήματα (από απλές στομαχικές διαταράξεις μέχρι και διανυχτέρευση στο νοσοκομείο λόγω τροφικής δηλητηρίασης).

Πιο κάτω ακολουθούν κάποια βήματα που μπορούν να περιορίσουν τέτοιους κινδύνους ή ακόμα και να τους εξαφανίσουν:
• Φυλάγετε το κρέας και τα σαλατικά στο ψυγείο μέχρι την χρησιμοποίηση τους.
• Βεβαιωθείτε πως τα κάρβουνα έχουν κοκκινωπό χρώμα πριν τοποθετήσετε το φαγητό αφού αυτό σημαίνει ότι είναι έτοιμα για σωστό ψήσιμο.
• Σιγουρευτείτε ότι το κρέας έχει ξεπαγώσει πλήρως πριν αρχίστε το ψήσιμο
• Εάν το κρέας είναι ροζ από μέσα παρατείνετε το ψήσιμο σας
• Κάποια είδη κρέατος (π.χ. μπριζόλα, βοδινό steak) μπορούν να σερβιριστούν και μέτρια ψημένα ή ακόμη και ωμά. Βεβαιωθείτε όμως πως το εξωτερικό έχει ψηθεί κατάλληλα αφού αυτό σημαίνει πως όλα τα βακτήρια θα έχουν εξοντωθεί. Φαγητά που προέρχονται από κειμά (π.χ. λουκάνικα, μπιφτέκια) πρέπει να ψήνονται πλήρως
• Προσπαθήστε να γυρίζετε συχνά το κρέας έτσι ώστε να ψηθούν όλες οι επιφάνεις στον ίδιο βαθμό
• Φυλάγετε μαγειρεμένο και ωμό φαγητό ξεχωριστά και χρησιμοποιήστε διαφορετικά σκεύη για το καθένα
• Βεβαιωθείτε ότι έχετε πλύνει τα χέρια σας μετά από οποιαδήποτε επαφή με ωμό κρέας
• Όταν ψήνετε υπαίθρια προσπαθήστε να έχετε πάντα καλυμμένο το φαγητό που προορίζετε για ψήσίμο
Το ψήσιμο κρέατος, πουλερικών και ψαριού στη σχάρα παράγει ορισμένα χημικά στο φαγητό που μπορεί να προκαλέσουν καρκίνο. Αυτά τα χημικά αυξάνονται κατά την διάρκεια του ψησίματος ειδικά όταν το λίπος πέφτει πάνω στα ζεστά κάρβουνα και μεταφέρονται πίσω στο κρέας μέσω της φλόγας και του καπνού. Ακολουθήστε συγκεκριμένες κινήσεις οι οποίες μπορούν να περιορίσουν έστω και το πιο μικρό ρίσκο που υπάρχει.
• Επιλέξτε μη επεξεργασμένο κρέας, όπως steak ή κομμάτια κοτόπουλου, αφού είναι χαμηλότερα σε λίπος από ότι το επεξεργασμένο κρέας όπως λουκάνικα και μπιφτέκια
• Χρησιμοποιήστε λαβίδες ή σπάτουλες για να γυρίστε το φαγητό στη σχάρα αντί πηρούνι αφού έτσι δεν θα τρυπήσετε το κρέας για να μπορέσει να διαφύγει περισσότερο λίπος και υγρά στα κάρβουνα
• Καλό θα ήταν να μαρινάρετε το φαγητό πριν το ψήσιμο αφού έρευνες έχουν δείξει πως το μαριναρισμένο φαγητό μπορεί να μειώσει τα επίπεδα καρκίνου που προκαλούνται από την παραγωγή χημικών ακόμη και πάνω από 95%.
• Αφαιρέστε το καμμένο μέρος του φαγητού πριν να το καταναλώσετε
Είναι γεγονός πως αρκετός κόσμος αρέσκεται στην επιπρόσθετη ποσότητα αλατιού στο φαγητό της σχάρας. Όπως όλα τα γεύματα μας όμως έτσι και το στο φαγητό της σχάρας πρέπει να προσπαθούμε να περιορίζουμε την ποσότητα αλατιού.
• Εάν προτιμάτε το έτοιμο μαριναρισμένο φαγητό αυτόματα αυξάνετε τα επίπεδα αλατιού στο φαγητό που ψήνετε
• Ετοιμάστε την δική σας μαρινάδα από χυμό ντομάτας, σκόρδο και διάφορα βότανα και μπαχαρικά.
• Σε περίπτωση που θα χρησιμοποιήστε αλάτι κάν’τε το πριν το ψήσιμο και φυλάξετε το αλάτι για να αποτρέψετε τυχόν χρησιμοποίηση του αργότερα
• Δημιουργείστε την δική σας σάλτσα για την σαλάτα από φρέσκο ελαιόλαδο, ξύδι, μαύρο πιπέρι και ελάχιστη μουστάρδα
Ένα γεύμα που προέρχεται από την ψησταριά σας δεν σημαίνει απαραίτητα ότι δεν μπορεί να είναι ισορροπημένο. Αντιθέτως, υπάρχουν αρκετές επιλογές φρούτων και λαχανικών που μπορούν να συνοδεύσουν και να εμπλουτίσουν το ψήσιμο στην σχάρα σας και πρέπει να προσπαθήσετε να τα εντάξετε σε αυτό το γεύμα σας.
• Σε περίπτωση που δεν το γνωρίζατε τα λαχανικά μπορούν και αυτά να ψηθούν είτε σε ''φουκού'' ή σε ψησταριά σε μορφή σουβλάκι. Πρώτα όμως αλείψετε τα με ελαιόλαδο ή με λεμόνι για πιο υγιενό ψήσιμο
• Μαζί με αυτό που έχετε ήδη ψήσει στην σχάρα σας μπορείτε να συνοδέυσετε αρκετά χόρτα και λαχανικά τα οποία μπορούν να αναμιχθούν με χαμηλές ποσότητες σάλτσας ή και μαγιονέζας.
• Σαν επιδόρπιο μπορείτε να ψήσετε μπανάνα με όλη της την φλούδα για 10 λεπτά πάνω από τα κάρβουνα και μετά να την σερβίρειτε. Σαν εναλλακτική λύση μπορείτε να την αλείψετε με λίγη κανέλλα και μαύρη ζάχαρη, να την τυλίξετε με ασημόχαρτο και μετά να την ψήσετε πάνω από τα κάρβουνα μέχρι να μαλακώσει αρκετά
• Χρησιμοποιήστε λεμόνι στην σαλάτα ή στην μαρινάδα για να εξασφλαίσετε ικανοποιητική ποσότητα φρούτων στο γεύμα σας

Σίγουρα το ψήσιμο στην σχάρα είναι ένας ωραίος τρόπος να απολαύσετε ένα υγιεινό και ισορροπημένο γεύμα. Απλώς πρέπει να ακολουθήσετε ορισμένα ενδεδειγμένα βήματα για να αποφύγετε ένα μη ισορροπημένο υγιενό γεύμα που μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες για καρκίνο μέσω των χημικών που παράγονται κατά την διάρκεια του ψησίματος. Ακολουθώντας τα σωστά και υγιεινά βήματα δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να μην επιλέξετε το ψήσιμο στην σχάρα.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

HEALTH: Τελευταία Ενημέρωση