ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: houndstooth παντελόνι, πουκάμισο και πέδιλα
 

Κρύο, καιρός για… σούπα;

Οι σούπες είναι εύκολες στην παρασκευή, γευστικές, υγιεινές, απολαυστικές, γεμάτες βιταμίνες και άλλα θρεπτικά συστατικά.

Ένα ζεστό μπολ σούπας μπορεί να είναι ό,τι χρειάζεστε μια κρύα μέρα του χειμώνα. Οι σούπες είναι εύκολες στην παρασκευή, γευστικές, υγιεινές, απολαυστικές, γεμάτες βιταμίνες και άλλα θρεπτικά συστατικά. Αγαπημένες σούπες του χειμώνα είναι η αβγολέμονη, η σούπα τραχανά και η χορτόσουπα. 

 

3 λόγοι για να εντάξετε τις σούπες στη διατροφή σας

  • Αυξάνουν την κατανάλωση λαχανικών
    Πολλοί δεν καταναλώνουν την καθημερινή συνιστώμενη ποσότητα λαχανικών. Η προσθήκη σούπας στη διατροφή σας μπορεί να σάς βοηθήσει να αυξήσετε την πρόσληψη λαχανικών. Οι μαγειρεμένες σούπες, ωστόσο, δεν είναι συνήθως υψηλές σε βιταμίνη C, επειδή είναι μια βιταμίνη που είναι ευαίσθητη στη θερμότητα. Η κατανάλωση, όμως, πολλών λαχανικών μπορεί να σάς βοηθήσει να μειώσετε τον κίνδυνο για καρκίνο, υψηλή αρτηριακή πίεση, παχυσαρκία, καρδιακή νόσο και διαβήτη τύπου 2 λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε θρεπτικά συστατικά. 
  • Προκαλούν κορεσμό
    Σε αντίθεση με άλλα υγρά, οι σούπες μπορεί να σάς γεμίσουν όσο και τα στερεά τρόφιμα, σύμφωνα με μια μελέτη. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να σερβίρετε σούπα ως γεύμα χωρίς να ανησυχείτε ότι θα πεινάσετε σε σύντομο χρονικό διάστημα. Εάν η σούπα θα αποτελέσει το γεύμα σας, μην ξεχάσετε να προσθέσετε και πρωτεΐνη (κρέας, ψάρι, αβγό, όσπρια) για να ολοκληρωθεί το γεύμα σας .
  • Βοηθούν στη διατήρηση ενός υγιούς βάρους
    Τα τρόφιμα που έχουν χαμηλή ενεργειακή πυκνότητα ή θερμίδες σάς βοηθούν να χορταίνετε χωρίς πολλές θερμίδες, καθιστώντας το ευκολότερο για σας να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος ή να χάσετε βάρος επειδή μπορείτε να φάτε μεγαλύτερη ποσότητα χωρίς πολλές θερμίδες. Έρευνες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση σούπας πριν από τα γεύματα, βοήθησε άτομα να φάνε μέχρι και 20% λιγότερο κατά τη διάρκεια του γεύματος. Η τακτική κατανάλωση σούπας μπορεί, επίσης, να αυξήσει τα επίπεδα λεπτίνης στο αίμα σας, μιας ορμόνης που ρυθμίζει την αποθήκευση λίπους στο σώμα σας. 

Παραδοσιακές σούπες και διατροφική αξία
Ο τραχανάς είναι η παραδοσιακή σούπα της χώρας μας και παρασκευάζεται από ψιλοαλεσμένο σιτάρι, γάλα, μαγιά γιαουρτιού και αλάτι. Διακρίνεται από την ξινή του γεύση. Ο τραχανάς είναι πολύ θρεπτικός τόσο για μικρούς όσο και για μεγάλους. Η διατροφική του αξία είναι μεγάλη καθώς περιέχει πρωτεΐνη, υδατάνθρακες, μαγνήσιο και πολλά άλλα. Όταν δε προστίθεται και χαλούμι η θερμιδική του αξία αυξάνεται, ανάλογα με την ποσότητα. 

Διατροφική αξία
Τραχανάς ωμός ανά 100 γρ.

  • Θερμίδες 351 kcal
  • Πρωτεΐνη 15 γρ.
  • Υδατάνθρακες 55,8 γρ.
  • Φυτικές ίνες 6,2 γρ.
  • Λιπαρά 8,7 γρ.
  • Κορεσμένα λιπαρά 4,7 γρ.

Είναι πλούσιος σε υδατάνθρακες και χαρίζει ενέργεια στον οργανισμό. Περιέχει πρωτεΐνη επειδή παρασκευάζεται από γάλα-γιαούρτι. Είναι μέτριος σε λιπαρά και έχει αρκετά μεγάλο ποσοστό φυτικών ινών που βοηθά στην καλή λειτουργία του εντέρου. Έχει υψηλό ποσοστό ασβεστίου λόγω του γάλακτος και της μαγιάς. Επίσης, περιέχει την καροτενοειδή λουτεΐνη που δρα ως ισχυρό αντιοξειδωτικό ενάντια στα βλαβερά αποτελέσματα των ελεύθερων ριζών. Οι πολύ ισχυρές αντιοξειδωτικές του ιδιότητες παίζουν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της υγείας των ματιών, του δέρματος, της καρδιάς και του αναπαραγωγικού συστήματος.

Η αβγολέμονη είναι άλλη μια κλασική σούπα, υγιεινή και πολύ γευστική. Παρασκευάζεται από ζωμό κοτόπουλου, ρύζι και αβγά. Για ένα φλιτζάνι σούπα οι θερμίδες υπολογίζονται από 200 μέχρι 400, ανάλογα με το λίπος και την ποσότητα του κοτόπουλου στη σούπα.

Μια πιο ελαφριά σούπα που κερδίζει το ενδιαφέρον είναι η σούπα λαχανικών. Παρασκευάζεται με ζωμό και διάφορα λαχανικά.

Η κάθε σούπα έχει τη δική της διατροφική αξία η οποία εξαρτάται από τα συστατικά της. Γενικά προωθεί το αίσθημα κορεσμού και στη διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους.

Μάθετε και αυτό Αν εσείς και το κρύο δεν τα πάτε καλά, επιλέξτε συστατικά που βοηθούν στη θέρμανση του σώματος, όπως τζίντζερ, τσίλι και μπαχαρικά όπως κανέλα και σερβίρετε τη σούπα σας σε μια κούπα, εάν τα χέρια σας χρειάζονται επιπλέον ζέσταμα.

Διατροφικό tip: Αποφύγετε τις σούπες σε κονσέρβες γιατί τείνουν να έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο (αλάτι). Προτιμήστε σούπες που περιέχουν όσπρια όπως σούπα με φακές και αποφύγετε κρεμώδεις σούπες που τείνουν να είναι υψηλότερες σε λιπαρά και θερμίδες.

Πώς μπορώ να φτιάξω μια υγιεινή σούπα;
Αν φτιάξετε τη δική σας σούπα, μπορείτε να ελέγξετε τα συστατικά. Χρησιμοποιήστε μόνο μια μικρή ποσότητα λαδιού, επιλέξτε ζωμό χαμηλής περιεκτικότητας σε νάτριο και χρησιμοποιήστε όσπρια ή άλλη πηγή άπαχης πρωτεΐνης μαζί με τα αγαπημένα σας λαχανικά. Περιορίστε τη σούπα με μπαχαρικά, όπως το σκόρδο, ο μαϊντανός, η ρίγανη ή ο βασιλικός, αντί για αλάτι. Αν προτιμάτε τις κρεμώδεις σούπες, συμπεριλάβετε τις πατάτες στη σούπα αντί να προσθέτετε κρέμα.

HEALTH: Τελευταία Ενημέρωση

X