ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΦΟΡΑΜΕ: cycling shorts, πουκάμισο και mules
 

Ποιες είναι οι κυριότερες αιτίες για την σεξουαλική δυσλειτουργία;

Όλα όσα θέλετε να μάθετε.

Δωριάνα Κυριάκου

Σε ένα παραμυθένιο κόσμο, πλασμένο από «ονειρεμένες» σχέσεις, πολλαπλές συνευρέσεις και απαιτήσεις που εκπληρώνονται στο 100%, μπορούμε να αποδεχτούμε ότι όλες οι μέρες είναι οι ίδιες.

Όμως τα παραμύθια δεν είναι πραγματικότητα, και η ψυχική και σωματική υγεία δεν βρίσκεται πάντα σε ισορροπία. Αυτό αναπόφευκτα επηρεάζει και την σεξουαλική λειτουργία. Άρα λοιπόν μπορούμε με σιγουριά να αναφερθούμε σε αυτήν ως μια πολυπαραγοντική κατάσταση που αλλάζει τα δεδομένα και ανατρέπει την ισορροπία.

Ποιες θα μπορούσαν όμως να είναι οι κυριότερες αιτίες που οδηγούν τα άτομα σε σεξουαλική δυσλειτουργία; - με τον όρο δυσλειτουργία, να τονίσουμε ότι αναφερόμαστε κυρίως στο underperformance (δεν είμαι τόσο αποδοτικός/η/ο όσο θα μπορούσα), μιλώντας πάντα σε ένα γενικό φάσμα που μπορεί να μην ανταποκρίνεται στην κάθε περίπτωση ξεχωριστά, όμως αποτελείτε από κάποιους κοινούς παρονομαστές.

1. Άγχος

Η πρώτη και σημαντικότερη αιτία, τις περισσότερες φορές είναι το άγχος-στρες που μπορεί να αισθάνεται το άτομο, για οποιονδήποτε λόγο, είτε αφορά την σεξουαλική σχέση με τον παρτενέρ του είτε «προβλήματα» στη δουλειά.

2. Taboo

Οι ‘δεισιδαιμονίες’ που βρίσκονται βαθιά ριζωμένες μέσα μας, και αναγκάζουν το άτομο να φοβάται να εκφράσει την σεξουαλική του ορμή. Οι «κοινωνικοί κανόνες» που έχουν χαραχτεί βαθιά στο ‘Υπερεγώ’ και αποτρέπουν τα άτομα από την ‘ελευθερία’.

3. Χρόνος

Έχουμε μάθει να ζούμε σε μια κοινωνία με γρήγορους ρυθμούς, που μας αναγκάζει να γίνουμε λειτουργικοί σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, απαιτώντας ταυτόχρονα τον καλύτερό μας εαυτό. Όμως αυτός ο παράγοντας μπορεί να επηρεάσει και την ‘ανάγκη’ του ατόμου να αποδώσει όσο πιο σύντομα γίνεται. Δυστυχώς στην ψυχολογία δεν υπάρχει ‘one size fits all’.

4. Κακές διατροφικές συνήθειες

Το έχουν πει πολλές φορές οι διατροφολόγοι και οι παθολόγοι, ότι με την σωστή – υγιεινή διατροφή μπορούμε να πετύχουμε την ‘καλύτερη’ λειτουργία τόσο του εγκεφάλου όσο και του σώματος. Άρα πως μπορεί μια κακή διατροφή να μην επηρεάσει την σεξουαλική λειτουργία- που εάν το καλοσκεφτούμε είναι μια πολύ έντονη, τόσο σωματικά όσο και συναισθηματικά άσκηση;

5. Κοινωνικοί παράγοντες

Οι εξωτερικοί παράγοντες που αναγκάζουν το άτομο να «πρέπει» να ακολουθήσει ένα προκαθορισμένο μονοπάτι. Αναγκάζουν έμμεσα το υποσυνείδητο να νομίζει ότι ξέρει τι θέλει, αλλά τελικά να ζει σε μια ψευδαίσθηση, μπλοκάροντας ταυτόχρονα την πραγματική σεξουαλική ελευθερία.

6. Αλκοόλ

Αφού λοιπόν μιλήσαμε για την διατροφή θα ήταν καλό να μιλήσουμε και για το αλκοόλ. Ναι πολλές φορές οι ενήλικες πιστεύουν ότι η «μέθη» οδηγεί σε καλύτερη σεξουαλική απόδοση, λάθος. Το αλκοόλ βρίσκεται στην κατηγορία των κατατονικών – δηλαδή αυτών που οδηγούν σε μια υποτιθέμενη κατατονία – κατάπτωση/ηρεμία. Άρα αν αναλογιστούμε την ένταση της σεξουαλικής επαφής τότε κάνοντας τον συσχετισμό, βλέπουμε ότι προφανώς οι μεγάλες ποσότητες αλκοόλ μπορεί να οδηγήσει σε underperformance.

7. Σωματικές αλλαγές

Πρέπει να γίνει αποδεκτό το ενδεχόμενο, το άτομο να μην αποδίδει στον βαθμό που θα μπορούσε λόγω κάποιας σωματικής αλλαγής που επηρεάζει την γενετήσια περιοχή. Καλό θα ήταν να συμβουλευόμαστε, είτε γυναικολόγο-είτε ανδρολόγο, για τακτικές εξετάσεις όσον αφορά την σωματική μας υγεία.

8. Ψυχική υγεία

Κλείνουμε με τον μεγαλύτερο παράγοντα, αυτόν που συχνά αγνοείται, ή πιστεύεται ότι απαντάται μόνο από το στρες, όχι. Η ψυχική υγεία αποτελεί τεράστιο κεφάλαιο σε όλα τα κομμάτια της ζωής του ατόμου. Πρέπει πάντα να αναλογιζόμαστε ότι εάν ο εγκέφαλος, είναι αντιμέτωπος με άλλα πιο «σοβαρά» προβλήματα μπορεί να οδηγήσει το σώμα σε ‘ένστικτα επιβίωσης’, με αποτέλεσμα να μην του επιτρέπει να αποδίδει στον βαθμό που θα μπορούσε σεξουαλικά.

HEALTH: Τελευταία Ενημέρωση