ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: knit φόρεμα, sneakers και σκουλαρίκια
 

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε για το γάλα

 Διαβάστε το Βιογραφικό της Νότας Συρίμη

Συνήθως το συναντάμε μαζί με δημητριακά και από μικρή ηλικία ακούμε τους γονείς να επιμένουν στην συχνή κατανάλωση του. Άλλες φορές συνοδεύει τον καφέ μας ενώ αρκετός κόσμος αρέσκεται στην κατανάλωση του μαζί με μπισκότα. Ναι, σωστά έχετε μαντέψει αναφερόμαστε στο γαλα. Σίγουρα το γάλα έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες για ανθρώπινο οργανισμό και ας μην ξεχνάμε πως για τα βρέφη αποτελεί την μόνη πηγή θρεπτικών ουσιών τους πρώτες μήνες ζωής. Ο κύριος λόγος που ακούμε συχνά για την ευεργετικότητα του είναι επειδή περιέχει πολλές βιταμίνες και άλλες θρεπτικές ουσίες. Συγκεκριμένα, καταναλώνοντας γάλα προσλαμβάνουμε ασβέστιο, φωσφόρο, κάλιο και τις βιταμίνες Α, C, B2, B6, και B12. Ο περισσότερος κόσμος πιστεύει πως το γάλα έχει ευεργετικές ιδιότητες κυρίως στα μικρά παιδιά αφού βοηθά στην σωστή και ομαλη ανάπτυξη των οστών, δοντιών και ιστών του σώματος αλλά εξίσου σημαντική είναι και η κατανάλωση του και στους ενήλικες αφού μπορεί να επιδράσει θετικά στην μείωση της πίεσης, παχυσαρκίας διαβήτη και αφυδάτωσης.

Αφού λίγο ή πολύ όλοι μας καταναλώνουμε γάλα σε καθημερινή βάση πρέπει να γνωρίζουμε τι κυκλοφορεί έξω στην αγορά. Σε γενικές γραμμές αυτό που οφείλουμε να γνωρίζουμε είναι πως όσο πιο ψηλή η θερμική επεξεργασία που έχει υποστεί το γάλα τόσο πιο εύκολα χάνονται τα θρεπτικά συστατικά και ιδιαίτερα ευαίσθητες βιταμίνες. Το γάλα που χρησιμοποιούμε καθημερινά και συνήθως έχει διάρκεια 3-5 ημέρες στο ψυγείο είναι το παστεριωμένο και βάση νόμου μόνο αυτό μπορεί να φέρει και την ονομασία ''φρέσκο γάλα'' αφού έχει υποστεί την κατάλληλη επεξεργασία. Πέρα από αυτό, αναλόγως επεξαργασίας, υπάρχουν επίσης το γάλα υψηλής παστερίωσης (διάρκεια ζωής 20-30 ημέρες και 4 ημέρες στο ψυγείο αφού ανοιχτεί), το γάλα μακράς διάρκειας (κατανάλωση μετά από μήνες ή και χρόνο), το συμπυκνωμένο γάλα αλλιώς εβαπορέ ή σακχαρούχου, το οποίο διαρκέι πάνω από ένα χρόνο, στο οποίο πρέπει να σιγουρευτούμε ότι έχουμε αφαιρέσει την σκόνη από το κουτί για αποφυγή δηλητηρίασης, το βιολογικό γάλα το οποίο παίρνουμε από ζώα τα οποία έχουν καταναλώσει ζωοτροφές βιολογικής καλλιέργειας τους τελευταίους έξι μήνες καθώς και το κατσικίσιο γάλα το οποίο είναι ιδιαίτερα δημοφιλή για τις ευεργετικές του ιδιότητες ενάντια στο γαστρικό έλκος και πρόληψη του καρκίνου.

Εκτός από τις πιο πάνω μορφές στην αγορά πλέον υπάρχουν και αρκετά υποκατάστατα γάλακτος με φυτική προέλευση όπως το γάλα σόγιας που κατά γενική ομολογία είναι το πλησιέστερο στο αγελαδινό γάλα αφού περιέχει σχεδόν την ίδια ποσότητα πρωτείνης, λιπαρά, υδατάνθρακες, νάτριο, σίδηρο και άλλες θρεπτικές ουσίες. Επίσης σημαντικό να σημειώσουμε για το γάλα σόγιας είναι πως δεν περιέχει καθόλου χοληστερόλη και ένα βρέφος με δυσανεξία στην λακτόζη μπορεί να το καταναλώσει. Το γάλα αμυγδάλου είναι επίσης υποκατάστατο γάλακτος με φυτική προέλευση και επίσης πλούσια πηγή μεταλλικών στοιχείων, πρωτεινών και ακόρεστων λιπαρών οξέων ενώ στην αγορά υπάρχει και γάλα βρώμης, ρυζιού (ιδιαίτερα δημοφιλές σε όσους έχουν δυσανεξία στην λακτόζη και είναι αλλεργικοί στην σόγια και σε αρκετούς αθλητές αφού είναι πλόύσιο σε σάκχαρα, βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία) καθώς και άλλα φυτικά γάλατα σε σκόνη.

HEALTH: Τελευταία Ενημέρωση