ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: pink suit, λευκά sneakers και oversized ασημένια τσάντα
 

Γιορτινοί «πειρασμοί» που αυξάνουν το βάρος

Οι πολλοί πειρασμοί, οι συχνές εξόδοι, τα μεγάλα φαγοπότια και το πολύ ποτό συντείνουν στο να βάζουμε βάρος τις γιορτές. Διαβάστε πώς θα το αποφύγετε.

Όταν η υπερκατανάλωση φαγητού γίνεται μόνο μια φορά, δεν προκαλεί αύξηση του σωματικού βάρους. Η αύξηση του σωματικού βάρους προκαλείται από τη σταδιακή, καθημερινή αύξηση των θερμίδων, πάνω από τις ενεργειακές ανάγκες του καθενός. Αυτό μπορεί να είναι ένα επιπλέον μπισκότο, ένα μεγάλο ποτήρι κρασί, μέχρι και ένα επιπλέον φρούτο καθημερινά.

Έρευνες έχουν δείξει ότι ο μέσος άνθρωπος βάζει μέχρι και 0,5 κιλό την περίοδο των Χριστουγέννων. Αυτό μπορεί να αποδοθεί στους συχνότερους πειρασμούς από τα παραδοσιακά γλυκά και εδέσματα, από τις συχνές εξόδους για φαγητό και ποτό, αλλά και από τα γιορτινά τραπέζια, όπου υπάρχει πληθώρα φαγητού και γλυκών. Πιο κάτω θα διαβάσετε 5 κοινά λάθη που κάνουμε οι περισσότεροι και στοιβάζουμε κιλά τα Χριστούγεννα και εύκολους τρόπους να τα αποφύγετε. 
 

Πάμε σε εξόδους πεινασμένοι
Ένα μεγάλο λάθος που κάνει πολύς κόσμος είναι να πηγαίνει σε τραπέζια, εστιατόρια και οπουδήποτε ξέρουν ότι θα υπάρχει αρκετό φαγητό πεινασμένοι, με αποτέλεσμα να καταναλώνουν υπερβολικές ποσότητες φαγητού. Αν γνωρίζετε ότι θα πάτε κάπου που θα υπάρχει μπουφέ ή μια μεγάλη επιλογή φαγητών, μη μείνετε νηστικοί όλη μέρα για να «φυλάξετε» την όρεξή σας. Φάτε κανονικά, αλλά προσέξτε τις μερίδες σας. Πάρτε ένα υγιεινό πρωινό (βρώμη με φρούτα, αυγά βραστά με ψωμί), επιλέξτε φρούτα για ενδιάμεσα σνακ και ένα ελαφρύ μεσημεριανό, όπως τονοσαλάτα με ψωμί.

Ξεχνάμε τις φυτικές ίνες
Εκτός από την προώθηση της λειτουργίας της πέψης, οι φυτικές ίνες ελέγχουν την όρεξη μας με την αύξηση κορεσμού και την προώθηση του ελέγχου του σακχάρου στο αίμα. Πολλά χριστουγεννιάτικα εδέσματα περιέχουν λίγο ή καθόλου φυτικές ίνες, που τα καθιστά ιδιαίτερα εύκολα να φάμε αρκετά. Για περισσότερες φυτικές ίνες στα γιορτινά τραπέζια που θα πάτε, σερβιριστείτε με ψητές γλυκοπατάτες ή πατάτες με φλούδα, αντί πουρέ πατάτας, και ανταλλάξετε το άσπρο ψωμί με ψωμί ολικής αλέσεως. Επίσης, βάλτε πράσινα στο πιάτο σας, όπως μαγειρεμένα χόρτα και σαλάτες.

Διακόπτουμε την άσκηση
Πολλοί από εμάς μόλις πλησιάσει η περίοδος των Χριστουγέννων σταμάταμε τα γυμναστήρια, τις προπονήσεις και ότι σχετίζεται με άσκηση, με την αφορμή ότι τα Χριστούγεννα είναι καιρός για ξεκούραση. Για να κάψετε επιπλέον θερμίδες θα πρέπει τουλάχιστον να πηγαίνετε καθημερινά βόλτες με τα παιδιά ή τον σκύλο σας, αν δεν έχετε χρόνο για κάτι άλλο.

Αγοράζουμε πάρα πολλά τρόφιμα
Τα Χριστούγεννα συνήθως τα ντουλάπια είναι εφοδιασμένα με υπερβολικές ποσότητες τροφίμων, σνακ, σοκολάτες και καραμέλες που είναι μια συνταγή για καταστροφή. Πηγαίνετε στο σουπερμάρκετ με τη λίστα σας και αγοράζετε μόνο ό,τι χρειάζεστε. Προσπαθήστε να αποφύγετε τα μεγάλα κουτιά και τους πειρασμούς με τις προσφορές.

Αφήνουμε τα Χριστούγεννα να… συνεχιστούν 
Πηγαίνετε πίσω στις υγιεινές σας συνήθειες από τις 2 κιόλας του Ιανουαρίου, γιατί αν συνεχίσετε με τα χριστουγεννιάτικα εδέσματα και φαγητά μετά από αυτή την ημερομηνία, θα σας βρει ο Φεβρουάριος και το επιπλέον βάρος των Χριστουγέννων θα μείνει μαζί σας για το υπόλοιπο του έτους.

Μάθε και αυτό
Ένα μέτριο μελομακάρονο μας δίνει περίπου 180-200 θερμίδες και 7-8 γρ λιπαρά, σε αντίθεση με τον κουραμπιέ, ο οποίος ανά μερίδα περιέχει περίπου 250-300 θερμίδες και αντίστοιχα 14-18 γρ λιπαρά.

Διατροφικό tip
Προσπαθήστε να μην φτιάξετε υπερβολικές ποσότητες χριστουγεννιάτικων εδεσμάτων, αλλά φτιάξτε λιγότερες ποσότητες, ώστε να μην νιώθετε ότι έχετε περίσσευμα και να τρώτε συνέχεια. 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι να διαλέξω στο Χριστουγεννιάτικο τραπέζι αν θέλω να φάω υγιεινά;
Επιλέξτε γαλοπούλα ή κοτόπουλο σε συνδυασμό με μισό πιάτο σαλάτα και 1 ρολάκι ψωμί ολικής αλέσεως ή 2 πατάτες φούρνου. Μην ξεπεράσετε τα δύο ποτηράκια κρασί, το οποίο να το πίνετε με αργό ρυθμό και να το εναλλάσσετε με νερό. 

Χαρά Μαλιώτη
Κλινική διαιτολόγος, με ειδίκευση στις Διατροφικές Διαταραχές
Tηλ. 22256006, chara@projecthealth.com.cy 
Project Xealth

HEALTH: Τελευταία Ενημέρωση

X