ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: Mαύρο jumpsuit, leather σακάκι και sneakers
 

Get to know yoga
 με την Αμαρυλλίς Χαρίτωνος

Μέσα από την συνέντευξη της, μας εξηγεί τι είναι η γιόγκα, πώς μπορεί να ωφελήσει τον οργανισμό και τι πρέπει να προσέξουμε.


Σταύρη Φράγκου

Η Αμαρυλλίς Χαρίτωνος δασκάλα γιόγκα, έχει την ηρεμία που περιμένουμε να αποπνέει μια δασκάλα, αλλά και τη ζωντάνια ενός μαθητή. Μέσα από την συνέντευξη της, μας εξηγεί τι είναι η γιόγκα, πώς μπορεί να ωφελήσει τον οργανισμό και τι πρέπει να προσέξουμε.

Τι έχεις σπουδάσει και με τι ασχολείσαι τώρα;
Ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στο Λονδίνο, στην Επικοινωνία και Δημόσιες Σχέσεις και απέκτησα μεταπτυχιακό στο Digital Culture and Society. Πάντα όμως με ενδιέφερε η άσκηση, αλλά και η αρμονία σώματος και πνεύματος και έτσι επέλεξα να προχωρήσω και στην εκπαίδευσή μου στη διδασκαλία Yoga. Τα τελευταία χρόνια λοιπόν, ασχολούμαι με το Graphic Design και Digital Marketing, ενώ παράλληλα κάνω και μαθήματα Yoga.

Ποια η σχέση σου με τη yoga;
Αγαπώ τη διδασκαλία της Yoga, ταυτόχρονα όμως παραμένω και αφοσιωμένη μαθήτρια, αφού συνεχίζω να μελετώ και να εξελίσσομαι ώστε να μπορώ να μεταδίδω την τεχνική και τη φιλοσοφία της.

Τι είναι η Yoga; Είναι φιλοσοφία ή ασκήσεις;
Η Υoga είναι μια από τις αρχαιότερες επιστήμες του σώματος και του πνεύματος και η λέξη προέρχεται από την σανσκριτική λέξη Yuj που σημαίνει ενώνω. Κεντρική φιλοσοφία είναι να συνδέσει το μυαλό και το σώμα του ανθρώπου, προκειμένου να αποκτήσει αρμονία και ισορροπία.

Τι είδους yoga διδάσκεις;
Διδάσκω Hatha Yoga, ιδανική για κάθε επίπεδο, καθώς είναι μια ήπια και αργή άσκηση, που στοχεύει να ευθυγραμμίσει και να χαλαρώσει το σώμα και το πνεύμα. Στο Power Yoga που είναι βασισμένο στο Vinyasa Yoga, κάνουμε πιο έντονη και γρήγορη άσκηση, οπότε οι αυξημένες σωματικές απαιτήσεις δεν επιτρέπουν παρεμβολές σκέψεων, γι’ αυτό με καθαρό μυαλό επιτυγχάνουμε την απόλυτη ευεξία. Ένα ιδιαίτερα ωφέλιμο είδος yoga για πολλούς από τους μαθητές μου, είναι το Yin Yoga το οποίο έχει θεραπευτικές ιδιότητες, αφού επιφέρει πλήρη χαλάρωση και αναζωογόνηση στους μύες, στις κλειδώσεις και τους συνδετικούς ιστούς στο σώμα, ενώ με τα breathing techniques ηρεμούμε το μυαλό.

Ποια είναι η ιδιαιτερότητα των ασκήσεων της Yoga;
Οι κινήσεις των ασκήσεων της Yoga δεν είναι συμβατικές, καθώς ενεργοποιούν το σώμα με ένα διαφορετικό τρόπο από τα αλλά είδη άσκησης, βοηθώντας στην αύξηση του εύρους κίνησης, ενδυναμώνοντας το σώμα και βελτιώνοντας την ισορροπία.

Υπάρχουν levels δυσκολίας;
Η Yoga αγαπά κάθε ανθρώπινη ύπαρξη, οποιασδήποτε σωματικής διάπλασης, μυϊκής δύναμης, ηλικίας ή δυνατότητας, οπότε προσαρμόζεται το επίπεδο, ώστε όλοι να μπορούν να ανταποκριθούν, αλλά και να νιώσουν την πρόκληση.

Ποια είναι τα οφέλη της Yoga;
Αρκεί μόνο να σκεφτεί κανείς ότι η Yoga συμβάλλει στη βελτίωση της σωματικής και της ψυχικής μας υγείας. Τα οφέλη είναι πολύπλευρα, σημαντικά και διαφορετικά για τον καθένα, κάτι που ανακαλύπτεις, μόνο όταν αφιερώσεις χρόνο.

Οι ασκήσεις της Yoga μειώνουν το άγχος; Πως επιδρούν στον ψυχισμό του ανθρώπου;
Η Yoga φέρνει σε επαφή το μυαλό και το σώμα και αποδεδειγμένα βοηθά τον οργανισμό να χαλαρώσει και να αποβάλει το άγχος. Οι ασκήσεις της, εκτός από το σώμα, ενδυναμώνουν και τον ψυχισμό, αφού είναι μια συνεχής και αποτελεσματική εκπαίδευση και εξάσκηση διαχείρισης εξωτερικών και εσωτερικών παραγόντων, που μπορεί να σε επηρεάζουν.

Πώς θα πείσεις κάποιον να εντάξει το yoga στην καθημερινότητά του;
Ο σωστός τρόπος να εντάξει κάποιος τη Yoga στη ζωή του, είναι μόνο όταν νιώσει έτοιμος και το θέλει, αρκεί να αντιληφθεί τα οφέλη και την αλλαγή που θα φέρει στο σώμα και το μυαλό του.

Πόσο συχνά και για πόσο χρόνο θα πρέπει κάποιος να κάνει Yoga;
Ο καθένας μπορεί να καθορίσει τη συχνότητα με βάση τους στόχους που θέτει και το τι επιδιώκει να επιτύχει με τη Yoga. 

Με τι ρυθμό πρέπει να γίνονται οι ασκήσεις της Υoga;
Ανάλογα με το είδος Yoga που εφαρμόζουμε σε μια συγκεκριμένη συνεδρία και τον στόχο που επιδιώκουμε, επιλέγουμε και τον ανάλογο ρυθμό. Καθορίζεται επίσης από το επίπεδο και τη φυσική κατάσταση του καθενός.

Πρέπει να είναι ευλύγιστος κάποιος για να κάνει Yoga;
Η ευλυγισία δεν είναι απαραίτητο χαρακτηριστικό για να μπορεί κάποιος να ανταποκριθεί στη Yoga. Η ευλυγισία αποκτάται ή βελτιώνεται μέσα από τη συνεχή εξάσκηση και σίγουρα με υπομονή. Είναι εκπληκτικό όταν μαθητές μου στην πορεία του χρόνου ανακαλύπτουν πόσο βελτιώθηκε η κίνηση και η ευλυγισία τους.

Ποιο είναι το βασικό λεξιλόγιο της;
Λέξεις που σίγουρα αναγνωρίζουν όσοι έχουν μυηθεί στη Yoga, είναι το Namaste, που αποτελεί ένα χαιρετισμό που σημαίνει ότι «το φως μέσα μου δηλαδή η ψύχη μου, βλέπει το φως μέσα σου - την ψυχή σου». Το Om, που είναι ο ήχος του σύμπαντος, μια συχνότητα που συνδέει όλους μας. Το Savasana που μας προσκαλεί για χαλάρωση στο τέλος του μαθήματος και αποτελεί την επιβράβευσή μας, αφού έχουμε πετύχει το στόχο που θέσαμε.

Ποια είναι η καλύτερη ώρα για yoga;
Δεν υπάρχει ώρα της ημέρας που να είναι ιδανική για όλους. Ακόμα και 15 λεπτά Yoga οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, είναι ευεργετικά.

Ποια είναι η αγαπημένη σου άσκηση στη Yoga;
Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποια άσκηση την οποία αγαπώ περισσότερο. Η κάθε άσκηση έχει τα δικά της οφέλη και επίδραση στο σώμα και το μυαλό. Ένα ισορροπημένο Yoga Practice, είναι μια ολιστική προσέγγιση, όπου σημασία έχει ο στοχευόμενος συνδυασμός διαφορετικών σωματικών ασκήσεων.

Αν δεν δίδασκες yoga με τι άλλο θα φανταζόσουν τον εαυτό σου να ασχολείται;
Γιατί να φανταστώ κάτι διαφορετικό; Βρίσκομαι εκεί ακριβώς που θέλω να είμαι!

HEALTH: Τελευταία Ενημέρωση