ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: dark jeans, αέρινο τοπ και blazer

15 χριστουγεννιάτικες διαφημίσεις που άφησαν εποχή

Από τις νοσταλγικές τηλεοπτικές στιγμές των ’70s και ’80s μέχρι τα σύγχρονα κινηματογραφικά mini-stories, αυτές είναι οι χριστουγεννιάτικες διαφημίσεις που άφησαν εποχή.

Μαρία Καραμάνου

Μαρία Καραμάνου

Κάθε χρόνο, λίγο πριν ανάψουν τα λαμπάκια στους δρόμους και πριν αρχίσει να παίζει το «All I Want for Christmas Is You» παντού, υπάρχει μια στιγμή που μας βάζει αυτόματα στο πνεύμα των γιορτών, η εμφάνιση των χριστουγεννιάτικων διαφημίσεων.

Από μικρά παιδιά μέχρι σήμερα, όλοι έχουμε ζήσει το ίδιο σκηνικό, μια εικόνα στην τηλεόραση ή στο YouTube που, μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, μας πλημμυρίζει με συναισθήματα. Είναι οι διαφημίσεις που δεν πουλούν απλώς προϊόντα, αλλά ιστορίες. Που δημιουργούν μικρές ταινίες γεμάτες ζεστασιά, νοσταλγία και ελπίδα. Που καταφέρνουν κάθε χρόνο να μας συγκινήσουν, να μας κάνουν να χαμογελάσουμε, μερικές φορές να δακρύσουμε κι αυτό είναι το μυστικό της επιτυχίας τους.

Οι χριστουγεννιάτικες καμπάνιες έχουν εξελιχθεί σε μια ολόκληρη τέχνη, σκηνοθέτες, δημιουργικά γραφεία και brands επενδύουν εκατομμύρια για να αποτυπώσουν στην οθόνη κάτι που δεν αγοράζεται, το συναίσθημα των Χριστουγέννων. Κάθε διαφήμιση γίνεται μια μικρή ιστορία με δικό της σύμπαν, δικά της μηνύματα, δική της μαγεία. Άλλες μιλούν για την αγάπη, άλλες για την απώλεια, άλλες για την οικογένεια, άλλες για τη δύναμη της προσφοράς και άλλες για την τόσο γλυκιά παιδική αθωότητα που όλοι νοσταλγούμε.

Εμείς, συγκεντρώσαμε 15 χριστουγεννιάτικες διαφημίσεις που άφησαν εποχή.

Joy Ride (2023)

Η χριστουγεννιάτικη διαφήμιση της Amazon για το 2023, «Joy Ride», ακολουθεί τρεις φίλους που αναζωπυρώνουν τη νεότητά τους κατεβαίνοντας μαζί έναν χιονισμένο λόφο με έλκηθρο, αφού ο ένας από αυτούς παραγγέλνει μαξιλάρια καθίσματος με επένδυση χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Amazon. Με φόντο μια ειδικά ηχογραφημένη ορχηστρική εκτέλεση του τραγουδιού «In My Life» των Beatles, η διαφήμιση αποτελεί μια θερμή ωδή στη διαχρονική φιλία και τις κοινές αναμνήσεις. Στο πλαίσιο της ευρύτερης καμπάνιας «Joy is shared», μεταφέρει το μήνυμα ότι η χαρά είναι πιο ουσιαστική όταν βιώνεται μαζί, ανεξαρτήτως ηλικίας.

Holidays are coming - Coca-Cola (1995)

Παρά την ραγδαία πτώση της τα τελευταία χρόνια χάρη στις αμφιλεγόμενες διαφημίσεις της με τεχνητή νοημοσύνη, η Coca-Cola εξακολουθεί να θεωρείται ευρέως ως η «μάρκα της εορταστικής περιόδου». Κάποιοι θεωρούν ότι η Coca-Cola σχεδόν εφηύρε τη χριστουγεννιάτικη διαφήμιση, αν όχι τα ίδια τα Χριστούγεννα, και ενώ δεν θα πηγαίναμε τόσο μακριά, ήταν σίγουρα μια από τις πρώτες μάρκες των οποίων οι διαφημίσεις έγιναν ένα γεγονός που αναγνωρίστηκε ως ένας μεγαλύτερος προάγγελος της εορταστικής περιόδου.

Wallace και Gromit x Barbour (2025)

Φέτος, οι Wallace και Gromit συνεργάστηκαν με τη βρετανική μάρκα μόδας Barbour, για να δημιουργήσουν μια απολαυστικά χαοτική χριστουγεννιάτικη διαφήμιση. Φημισμένη για το θρυλικό stop motion της, η Aardman αφιέρωσε πάνω από έξι μήνες στην παιχνιδιάρικη διαφήμιση των 90 δευτερολέπτων, φέρνοντας μια απολαυστική δόση από τη χαρακτηριστική γοητεία της W&G.

Με τον Wallace να επιδεικνύει την απρόβλεπτη νέα του εφεύρεση, το «Gift-o-matic», η διαφήμιση δείχνει το ζευγάρι να ανταλλάσσει δώρα. Ενώ επιδεικνύει τις ικανότητες ξετυλίγματος του ρομπότ, η συσκευή δυσλειτουργεί, αφήνοντας τον Wallace αμήχανα μόνο με ένα χαρακτηριστικό κασκόλ Barbour. 

This is not just – Marks and Spencer (2006)

Σε αντίθεση με τα βίντεο που κυκλοφόρησαν αργότερα μέσα στη δεκαετία, εδώ δεν υπάρχει κάποιο βαθύ και αξιόλογο μήνυμα. Απλώς δείχνοντας σαγηνευτικά κοντινά πλάνα εορταστικών πιάτων σε αργή κίνηση με μια αφήγηση που φαίνεται να είχε σκοπό να παράγει ASMR πριν καν γίνει κάτι trendy, η διαφήμιση δείχνει την αγνή ηδονιστική απόλαυση του πολυτελούς χριστουγεννιάτικου φαγητού, αναγνωρίζοντας αναμφισβήτητα το φαγητό ως ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία της εορταστικής περιόδου.

Christmas Bells – Hershey’s Kisses (1989)

Η διαφήμιση Hershey’s Kisses’ Christmas Bells από την Ogilvy, που διαδραματίζεται εδώ και τρεις δεκαετίες, έχει αντέξει τόσο καλά χάρη στην απλή ιδέα της. Η διαφήμιση δείχνει χριστουγεννιάτικες σοκολάτες τυλιγμένες σε αλουμινόχαρτο να παίζουν τη μελωδία του «We Wish You a Merry Christmas».

Το 2012, η ​​διαφήμιση ενημερώθηκε με κινούμενα σχέδια CGI και μια νέα ηχογράφηση του ήχου, και αποδείχθηκε ακόμη και απόλυτα προσαρμόσιμη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με την μάρκα πέρυσι να δίνει στο κοινό την ευκαιρία να «παίξει τα κουδούνια» μόνο του και να ηχογραφήσει τις δικές του μελωδίες χρησιμοποιώντας διαφορετικά ηχητικά εφέ, από κουδούνια αγελάδας μέχρι κόρνες DJ, και στη συνέχεια να μοιράζεται τα αποτελέσματα σε Instagram Stories.

IKEA – Silence the Critics (2019)

Η πρώτη χριστουγεννιάτικη διαφήμιση της IKEA ήταν μια πραγματικά αναζωογονητική αλλαγή από το συνηθισμένο πανηγύρι των πρόσφατων χριστουγεννιάτικων διαφημιστικών προσπαθειών. Με ένα έξυπνο soundtrack hip hop, το «Silence The Critics» παρουσιάζει ένα ζευγάρι που έχει κουραστεί από το άθλιο σπίτι του. Μπροστά στους επερχόμενους χριστουγεννιάτικους επισκέπτες, πρέπει να κατευθυνθούν στο IKEA για να τακτοποιήσουν το μέρος.

The Bear & the Hare (2013)

Η χριστουγεννιάτικη διαφήμιση του John Lewis με τίτλο «Η Αρκούδα και ο Λαγός» χρησιμοποιεί γοητευτική χειροποίητη κινούμενη εικόνα για να αφηγηθεί την ιστορία μιας αρκούδας που δεν έχει ξαναζήσει Χριστούγεννα. Με τη βοήθεια του φίλου της, του λαγού, ξυπνάει επιτέλους για να ανακαλύψει τη χαρά της εορταστικής περιόδου. Η καμπάνια μεταφέρει ένα μήνυμα φιλίας, γενναιοδωρίας και της ζεστασιάς του να μοιράζεσαι τα Χριστούγεννα με άλλους.

Sainsbury’s «1914» (2014)

Η βρετανική αλυσίδα δημιούργησε μια δραματική, ιστορικά βασισμένη διαφήμιση που αναπαριστά την πραγματική «Χριστουγεννιάτικη Ανακωχή» του 1914. Στο παγωμένο πεδίο μάχης, Βρετανοί και Γερμανοί στρατιώτες αφήνουν τα όπλα τους για μια στιγμή ανθρωπιάς, ανταλλάσσουν δώρα, τραγούδια και παιχνίδια. Μια καμπάνια που υπενθυμίζει πως, ακόμη και στους πιο σκοτεινούς καιρούς, οι άνθρωποι βρίσκουν το φως.

Heathrow Airport – «Coming Home for Christmas» (2016–2018)

Δύο τρυφερές, ηλικιωμένες λούτρινες αρκούδες ταξιδεύουν μέσα από αεροδρόμια και πλήθη για να επιστρέψουν στους αγαπημένους τους. Με minimal αφήγηση, συγκινητική μουσική και υπέροχη εικόνα, η καμπάνια απογειώνει το πιο πολύτιμο μήνυμα των γιορτών, το σπίτι δεν είναι ένα μέρος, είναι οι άνθρωποι που σε περιμένουν.

Apple – «Misunderstood» (2013)

Ένας έφηβος φαίνεται αποστασιοποιημένος, κολλημένος στο κινητό του, ενώ η οικογένεια ζει την απόλυτη χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα. Μόνο στο τέλος ανακαλύπτουμε ότι δεν ήταν «αδιάφορος», ετοίμαζε ένα συγκινητικό βίντεο γεμάτο οικογενειακές στιγμές. Η Apple υπενθυμίζει ότι η τεχνολογία, όταν χρησιμοποιείται με αγάπη, φέρνει τους ανθρώπους πιο κοντά.

Disney – «From Our Family to Yours» (2020)

Τρεις γενιές γυναικών και ένα χειροποίητο χριστουγεννιάτικο στολίδι αφηγούνται μια ιστορία γεμάτη μνήμη, δεσμό και οικογενειακή κληρονομιά. Η Disney τιμά το πνεύμα του «μοιράζομαι», με ένα animation που αγγίζει βαθιά το συναίσθημα όπως μόνο εκείνη ξέρει.

Campbell’s Soup – «Melting Snowman» (1993)

Ένας μικρός χιονάνθρωπος μπαίνει στο σπίτι για να ζεσταθεί. Kαθώς τρώει μια ζεστή σούπα Campbell’s, το χιόνι λιώνει και αποκαλύπτεται ότι από κάτω είναι ένα μικρό αγόρι με κόκκινα μάγουλα. Η διαφήμιση έμεινε στη μνήμη ως μία από τις πιο τρυφερές και παιδικές της δεκαετίας του ’90, γεμάτη χειμωνιάτικη νοσταλγία.

WestJet – «Christmas Miracle» (2013)

Η καναδική αεροπορική εταιρεία έκανε ίσως την πιο viral χριστουγεννιάτικη καμπάνια όλων των εποχών. Επιβάτες ρωτούνται τι θέλουν για δώρο πριν την πτήση, στη διάρκεια του ταξιδιού, δεκάδες υπάλληλοι τρέχουν στα καταστήματα και αγοράζουν τα πραγματικά τους δώρα. Στο baggage claim, οι άνθρωποι δεν παραλαμβάνουν βαλίτσες, παραλαμβάνουν ευχές. Μια αληθινή χριστουγεννιάτικη ιστορία που συγκίνησε εκατομμύρια κόσμο.

John Lewis – «Monty the Penguin» (2014)

Η διαφήμιση του John Lewis «Monty the Penguin» αφηγείται την τρυφερή ιστορία ενός μικρού αγοριού και του καλύτερού του φίλου, ενός πιγκουίνου που βλέπει τον κόσμο με μάτια γεμάτα αθωότητα. Καθώς πλησιάζουν τα Χριστούγεννα, ο Monty νιώθει μια παράξενη μοναξιά, θέλει συντροφιά, θέλει αγάπη. Το αγόρι το καταλαβαίνει και του προσφέρει το πιο πολύτιμο δώρο, έναν νέο φίλο. Μέσα από animation υψηλής αισθητικής και μια υπέροχη μουσική επένδυση, η καμπάνια μιλά για την ανάγκη όλων μας, μικρών και μεγάλων, να ανήκουμε κάπου και να μοιραζόμαστε τη ζεστασιά των γιορτών.

Coca-Cola – «The Letter» (2020)

Ένας πατέρας ξεκινά ένα επικό, σχεδόν κινηματογραφικό ταξίδι για να παραδώσει το γράμμα της κόρης του στον Άγιο Βασίλη. Όταν τελικά φτάνει στο Βόρειο Πόλο, μαθαίνει ότι η ευχή της ήταν μία: «Φέρε τον μπαμπά μου σπίτι για τα Χριστούγεννα». Μια συγκινητική ιστορία που υπενθυμίζει την αλήθεια των γιορτών, το σημαντικότερο δώρο είμαστε εμείς.

WKND BY MUST: Τελευταία Ενημέρωση

X