ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΦΟΡΑΜΕ: λεοπάρ κολάν, vintage sweatshirt και sneakers
 

«Σε κάθε κρίση, μία νέα ευκαιρία γεννιέται»

Η Νικολέτα Χαραλάμπους, managing and creative director της ORB, σε μία συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης

Πάρις Δημητριάδης

Ευγνωμοσύνη για τα δέκα χρόνια επιτυχούς πορείας στην κυπριακή αγορά διατυπώνει μέσω της συνέντευξής στο must, η managing and creative director της ORB, Νικολέτα Χαραλάμπους. Η δυναμική ιδρύτρια και διευθύντρια του διαφημιστικού boutique agency προβαίνει στον δεκαετή της απολογισμό σημειώνοντας ότι σημαντικότερος παράγοντας για επιτυχία στον τομέα της είναι η ενδελεχής εξατομίκευση στις ανάγκες του κάθε πελάτη ξεχωριστά. 

Μάς απαντάει επίσης εάν στην εποχή της τεχνολογικής υπερπληροφόρησης είναι καιρός να επιστρέψει δυναμικότερα το offline branding και κατά πόσο η διαφήμιση μπορεί να συνδεθεί με κοινωνική προσφορά. 

Δέκα χρόνια ORB. Ποια τα συναισθήματα και οι σκέψεις σας με αφορμή τη συμπλήρωση δεκαετίας; 
Είμαι ένας άνθρωπος που πιστεύει ότι σε κάθε κρίση, μία νέα ευκαιρία γεννιέται. Έτσι ακριβώς έγινε με τη δημιουργία της Orb Communications, η λειτουργία της οποίας συνέπεσε χρονικά με την οικονομική κρίση του 2013. 

Σε ένα περιβάλλον αβέβαιο, εργαστήκαμε σκληρά και με πείσμα, ξεπεράσαμε τα όποια εμπόδια βρέθηκαν στον δρόμο μας και καταφέραμε να εδραιωθούμε στην κυπριακή αγορά ως μία καινοτόμα και δυναμική εταιρεία, που προσφέρει ένα μεγάλο φάσμα υπηρεσιών στον τομέα του μάρκετινγκ, της διαφήμισης και της επικοινωνίας. 

Φέρνοντας στο μυαλό τα πρώτα μας βήματα και το γεγονός ότι η ORB κατάφερε σε αυτά τα δέκα χρόνια να κερδίσει την εμπιστοσύνη μεγάλων επιχειρήσεων και οργανισμών, τα συναισθήματά μας είναι πολλά. Αυτά που υπερτερούν  είναι βεβαίως η περηφάνια και η ικανοποίηση!

Τι ήταν εκείνο που, μια δεκαετία πριν, είχε ωθήσει στη δημιουργία της ORB;
Οι άνθρωποι που ασχολούνται ενεργά με τον τομέα της διαφήμισης, έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: Βρίσκονται συνεχώς σε κίνηση. Σκέφτονται ασταμάτητα και έχουν έμφυτη την περιέργεια να εξερευνούν καθετί καινούργιο ή αλλιώτικο. Αυτά είναι μερικά από τα δικά μου χαρακτηριστικά, τα οποία με οδήγησαν πριν από δέκα χρόνια να πάρω την απόφαση για τη δημιουργία της δικής μου εταιρείας, με στόχο να προσφέρω αυτά που η εμπειρία μου με δίδαξε ότι χρειάζεται η κυπριακή αγορά.

Τι σημαίνει η ονομασία ORB και γιατί boutique;
Η ονομασία μας αντιπροσωπεύει το σύστημα πεποιθήσεών μας, αφού ORB σημαίνει σφαίρα, όπως σφαιρική πιστεύουμε πως πρέπει να είναι η επικοινωνία. Σφαιρική, με μία πολύ δυνατή ιδέα στον πυρήνα της. Επιπρόσθετα, είμαστε ένα boutique agency και αυτή είναι η φιλοσοφία με την οποία πορευόμαστε από την ίδρυσή μας. Αυτό σημαίνει ότι διατηρούμε ένα εκλεκτό πελατολόγιο και εξυπηρετούμε μόνο συγκεκριμένο αριθμό πελατών, στους οποίους είμαστε αφοσιωμένοι και δουλεύουμε μαζί τους στενά. Με τους πελάτες μας διατηρούμε μία σχέση αυθεντική, ουσίας και εμπιστοσύνης.

Τελικά τι καθιστά μια επικοινωνιακή στρατηγική πετυχημένη;
Ο σημαντικότερος παράγοντας για μια επιτυχημένη στρατηγική επικοινωνίας είναι η σωστή στόχευση. Γι' αυτό, το πρώτο πράγμα που χρειάζεται να κάνει κάποιος πριν ξεκινήσει να ετοιμάζει μια επικοινωνιακή στρατηγική είναι να αναλύσει σε βάθος το κοινό στο οποίο θα στοχεύσει, ώστε να ξέρει σε ποιον πραγματικά απευθύνεται και γιατί, καθώς και πότε και με ποιους τρόπους θα επικοινωνήσει μαζί του. 

Πόσο σημαντικό είναι να προσαρμόζεστε στις ξεχωριστές ανάγκες του κάθε συνεργάτη σας; 
Δεν είναι μόνο σημαντικό, αλλά απαραίτητο. Ο κάθε πελάτης και ο κάθε άνθρωπος ευρύτερα είναι ξεχωριστοί, με διαφορετική οπτική και στόχους. Συνεπώς, κάθε καμπάνια σχεδιάζεται και υλοποιείται στη βάση των εξατομικευμένων αναγκών των πελατών μας. Όπως προανέφερα, στον τομέα μας, όπως σε όλους τους κλάδους πιστεύω, η αλληλοκατανόηση και η εμπιστοσύνη αποτελούν εχέγγυο για την επιτυχία μιας συνεργασίας. Μόνο έτσι, ως επαγγελματίες, θα μπορέσουμε να κατανοήσουμε τις υφιστάμενες ανάγκες ενός πελάτη, να προτείνουμε δράσεις που θα συμβάλλουν έμπρακτα στην ενίσχυση του brand του και παράλληλα να προβλέψουμε αυτές που ενδεχομένως να προκύψουν. Από εκεί και πέρα, βαδίζουμε μαζί και οραματιζόμαστε την επόμενη μέρα, χτίζοντας το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα με κοινό στόχο: Να τον καταστήσουμε κυρίαρχο στην αγορά μέσα από δράσεις και ολιστικές καμπάνιες, που προκαλούν συναισθήματα και χτίζουν δυνατές σχέσεις με τους καταναλωτές.

Διανύουμε μια εποχή διαδικτυακής υπερπληροφόρησης, μήπως πρέπει να επιστρέψει το offline branding;
Αρχικά πρέπει να δούμε πόσο η τεχνολογία έχει αλλάξει τη ζωή μας τα τελευταία χρόνια. Μιλάμε, ψωνίζουμε, δουλεύουμε, ταξιδεύουμε και… διαμαρτυρόμαστε διαδικτυακά! Είναι, λοιπόν, λογικό να έχει διαφοροποιηθεί το παιχνίδι της διαφήμισης και αυτό δεν είναι κατ’ ανάγκην αρνητικό. Οι καταναλωτές βρίσκονται συνεχώς μπροστά από μια οθόνη, οπότε για να πετύχει πλέον η όποια καμπάνια, αυτό είναι ένα στοιχείο που δεν μπορείς να παραβλέψεις. Χρειάζεται ωστόσο ισορροπία και ένα «πάντρεμα» των παραδοσιακών και νέων μέσων, λαμβάνοντας πάντοτε υπόψη το κοινό στο οποίο στοχεύει η κάθε καμπάνια.

Ποιες είναι οι καθημερινές προκλήσεις του επαγγέλματός σας, δώστε μας ένα παράδειγμα.
Κάθε μέρα είναι ξεχωριστή, ειδικά σε έναν τομέα όπως αυτός της διαφήμισης, όπου πρέπει να διαφοροποιείσαι συνεχώς. Για παράδειγμα, η πρόσφατη υγειονομική κρίση που βιώσαμε με την πανδημία και την εφαρμογή περιοριστικών μέτρων. Έπρεπε να δράσουμε άμεσα και να σταθούμε δίπλα στους πελάτες μας, ώστε να τους βοηθήσουμε να προσαρμόσουν και να επανασχεδιάσουν την εμπορική, πολιτική και επιχειρησιακή στρατηγική τους, προκειμένου να αντιμετωπίσουν την κρίση. Οφείλουμε, λοιπόν, να παρακολουθούμε τις εξελίξεις και να αναπροσαρμόζουμε τις στρατηγικές και πρακτικές που προτείνουμε στους πελάτες μας, ώστε να επιτυγχάνουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. 

Ο πελάτης έχει πάντα δίκαιο;
Πιστεύω ότι δεν έχει να κάνει με το εάν κάποιος έχει δίκιο ή άδικο. Όπως προανέφερα, η σχέση ενός διαφημιστή με τον πελάτη του είναι σχέση ουσίας και εμπιστοσύνης. Είναι μια συλλογική δουλειά και από τις δύο πλευρές. Ως γραφείο προσπαθούμε να είμαστε δίπλα στους πελάτες μας, να τους συμβουλεύουμε σωστά και να συμβάλλουμε στην περαιτέρω ανάπτυξη των εργασιών τους. 

Μπορεί η διαφήμιση να συνδεθεί με κοινωνική προσφορά;
Ο τομέας της διαφήμισης δεν αφορά μόνο την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών. Σίγουρα, αυτός είναι ο βασικός στόχος, ωστόσο μια διαφήμιση μπορεί να προσφέρει πολλά ακόμα πλεονεκτήματα. Μια διαφημιστική καμπάνια μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά του καταναλωτή και να τον κάνει να σκεφτεί και να πράξει διαφορετικά. Γι’ αυτό όσοι είμαστε στον χώρο της επικοινωνίας και της διαφήμισης, έχουμε ευθύνη και πρέπει να δημιουργούμε καμπάνιες και δράσεις με θετικό πρόσημο στην κοινωνία. Αυτό έχουμε ως πυξίδα στα δέκα χρόνια παρουσίας μας στην κυπριακή αγορά και διαχρονικά προσπαθούμε να είμαστε κοινωνικά υπεύθυνος οργανισμός. 

Ως ORB, στηρίζουμε έμπρακτα το έργο του Αντικαρκινικού Συνδέσμου Κύπρου, του Ιδρύματος Αλκίνοος Αρτεμίου και του Simba Animal Aid Cyprus, ενώ πρόσφατα είχαμε τη χαρά να δημιουργήσουμε ένα ξεχωριστό πρότζεκτ, ενισχύοντας το πολυδιάστατο έργο του Voice for Autism, το οποίο δίνει φωνή σε νεαρούς ενήλικες με αυτισμό και στοχεύει στην ανεξαρτητοποίησή τους και ομαλή ένταξή τους στην κοινωνία. Σε αυτό το πλαίσιο υιοθετήσαμε τη δράση «Creativity with a Purpose – 10 Years Orb» και με τη βοήθεια του graffiti artist και illustrator Στέλιου Παπαγεωργίου, επιδιορθώσαμε και φιλοτεχνήσαμε το γήπεδο μπάσκετ που βρίσκεται στο πάρκο Σπύρου Κυπριανού στον Δήμο Αγλαντζιάς. 

Δέσμευσή μας είναι να συνεχίσουμε να ανταποκρινόμαστε σε προκλήσεις, δημιουργώντας όμορφες δράσεις με θετικό πρόσημο για την κοινωνία.

Βρίσκετε ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής;
Είναι μία συνεχής προσπάθεια. Κοιτάξτε, ο Άλμπερτ Αϊνστάιν είχε πει ότι «η ζωή είναι σαν να κάνεις ποδήλατο. Για να κρατήσεις την ισορροπία σου, πρέπει να συνεχίσεις να κινείσαι». Αυτό εφαρμόζω και εγώ στην καθημερινότητά μου, όντας ένας άνθρωπος που δεν μπορεί να μην είναι σε εγρήγορση, είτε βρίσκεται στο γραφείο, είτε στο σπίτι ή σε ταξίδι διακοπών.

Ωστόσο, ως μητέρα, αναγνωρίζω και εκτιμώ τη σημασία του διπλού ρόλου που διαδραματίζουν πλέον οι νέες γενιές και δη οι γονείς, οι οποίοι προσπαθούν να πετύχουν επαγγελματικά και παράλληλα να αφιερώνουν ποιοτικό χρόνο στην οικογένεια και στα παιδιά τους. Αντιλαμβανόμενοι την ανάγκη για δημιουργία ενός σύγχρονου εργασιακού περιβάλλοντος, με σκοπό την προσφορά περαιτέρω ευελιξίας και πιο ισορροπημένης επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, στην ORB θέτουμε στο επίκεντρο τις ανάγκες του κάθε στελέχους ξεχωριστά και υλοποιούμε σειρά στοχευμένων δράσεων.

Μάλιστα, πριν από μερικούς μήνες, γίναμε η πρώτη διαφημιστική εταιρεία στην Κύπρο που υιοθέτησε το υβριδικό μοντέλο εργασίας, δίνοντας στην ομάδα μας την ευχέρεια να εργάζεται τόσο από το γραφείο όσο και απ’ οπουδήποτε αλλού. Επιπρόσθετα, προσφέρουμε τη δυνατότητα ευέλικτου ωραρίου για όλους, εξ’ αποστάσεως εργασία για άτομα που διαμένουν εκτός Λευκωσίας, custom - made ωράρια για τους εργαζόμενους γονείς και διάφορα άλλα ωφελήματα. 

Ποιο το όραμά σας για την ORB; 
Πιστοί σε όσα έχουμε ήδη πετύχει και με πυξίδα τις αρχές και τις αξίες μας, είμαστε ευγνώμονες για τα δέκα χρόνια επιτυχούς πορείας μας και δηλώνουμε πανέτοιμοι να ανταποκριθούμε επάξια σε όσα το μέλλον φέρει ενώπιόν μας. Εύχομαι να συνεχίσουμε με την ίδια όρεξη και πάθος να δημιουργούμε για τους πελάτες μας, να εξελισσόμαστε και να υλοποιούμε δράσεις και καμπάνιες που προκαλούν συναισθήματα και χτίζουν δυνατές σχέσεις με τους καταναλωτές.

INTERVIEWS: Τελευταία Ενημέρωση

Έλενα Λυσάνδρου: All eyes on her

Έλενα Λυσάνδρου: All eyes on her

Αυθεντική και γεμάτη αυτοπεποίθηση, η Έλενα Λυσάνδρου μάς μυεί στον δικό της κόσμο – ψηφιακό ...
Δέσποινα Άσπρου
 |  INTERVIEWS