ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: Leopard pants, μαύρο crop top και kitten heels
 

Φιλιώ Χέρμαν: Η Κύπρια, βραβευμένη beauty queen

Της Μαριάννας Καραβαλή

Φωτογραφίες Marwa Younes
Styling / Επιμέλεια Χριστιάνα Χατζηκυριάκου
Μαλλιά Ανδρέας Χριστοδούλου (For Kevin.Murphy)
Μακιγιάζ Μαρία Κλείτου

Της είχε τελειώσει η κρέμα προσώπου της. Μπήκε στην κουζίνα της και «μαγείρεψε» τη δική της. Και φυσικά δεν θα μπορούσε να φανταστεί, τότε, ότι εκείνη η κρέμα θα ήταν η αφετηρία για το πιο συναρπαστικό ταξίδι της ζωής της, γεμάτο μυρωδιές και υφές που ομορφαίνουν και τη δική μας ζωή. Η Φιλιώ Χέρμαν είναι η δημιουργός του βραβευμένου κυπριακού brand κοσμετικής Hermann Gourmet Cosmetics κι ένα απόγευμα μας έβαλε στον κόσμο της. 

Θέλω να ξεκινήσουμε με ένα πρόσφατο σημαντικό γεγονός: την ανακήρυξη των Hermann Gourmet Cosmetics ως Partner of Choice της Rolls Royce. Πώς έγινε; 
Κτύπησε μια μέρα το τηλέφωνο στο γραφείο, το απάντησε η Ξένια και δεν ξέρω τι ακριβώς της είπαν, αλλά είχε μείνει κόκκαλο. «Τι συμβαίνει;» τη ρώτησα. «Είναι κάποιοι που ισχυρίζονται ότι είναι από τη Rolls Royce και θέλουν να μας βάλουν, λένε, σ’ έναν κατάλογο που πάει σε είκοσι χιλιάδες άτομα σε όλο τον κόσμο. Λες να είναι φάρσα;».

Τελικά δεν ήταν! Αλλά τι ακριβώς είναι αυτή η διάκριση;
H Rolls Royce κυκλοφορεί κάθε χρόνο ένα έντυπο που αποστέλλεται στους ιδιοκτήτες όλων των αυτοκινήτων Rolls Royce στον κόσμο. Πρόκειται για μια πολυτελή έκδοση που περιέχει τα νέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, συνεντεύξεις με άτομα που σχετίζονται με τον χώρο του αυτοκινήτου και την ιστορία του, τα νέα της ίδιας της εταιρείας και στο τέλος, στο τελευταίο τρίτο περίπου της έκδοσης, παρουσιάζονται κάποια brands που η εταιρεία θεωρεί ότι θα ενδιαφέρουν τους πελάτες τους. Και η Hermann Gourmet Cosmetics συμπεριλήφθηκε σ’ αυτό το κομμάτι.

Πώς η Rolls Royce ανακάλυψε ένα μικρό κυπριακό brand και το έβαλε σε μια τόσο αποκλειστική έκδοση;
Άνθρωποι της εταιρείας επικοινωνίας, που κάνουν αυτή την έκδοση για λογαριασμό της Rolls Royce, βρέθηκαν πέρσι στη Maison&Objet, μία έκθεση που διοργανώνεται κάθε χρόνο στο Παρίσι και θεωρείται ως η Μέκκα του ευρωπαϊκού design. Φαίνεται πως ήρθαν και από το δικό μας περίπτερο, είδαν τα προϊόντα μας, τα δοκίμασαν, πήραν και καταλόγους και μας πρότειναν στη Rolls Royce μαζί με άλλα 140 brands από τον χώρο της κοσμετικής. Στην έκδοση συμπεριλήφθηκαν τελικά τρία brands κοσμετικής, και το ένα είμαστε εμείς.

Θες να μας αποκωδικοποιήσεις τι σημαίνει όλο αυτό;
Στην ουσία σημαίνει ότι η Rolls Royce είδε σ’ εμάς κάτι ξεχωριστό, που το θεώρησε ότι είναι στα δικά της στάνταρντ, γι’ αυτό και μας παραχώρησε τη διάκριση Product of Excellence. Μ’ αυτή τη διάκριση, πέραν από την παρουσίαση που μας έκανε στην πολυτελή έκδοσή της και είχαμε, μέσω αυτής, την καλύτερη προβολή σε παγκόσμια βάση, μας παραχώρησε παράλληλα και το δικαίωμα να χρησιμοποιούμε στις συσκευασίες μας το λογότυπο Partner of Choice της Rolls Royce. Αυτό είναι μια τεράστια τιμή για εμάς, ένα μικρό κυπριακό brand που ξεκίνησε μόλις πριν τέσσερα χρόνια.

Από την κουζίνα του σπιτιού σου, εξ όσων γνωρίζω...
Ναι, ξεκίνησε από μια καθαρά προσωπική μου ανάγκη, όταν κάποια στιγμή μού είχε τελειώσει η κρέμα προσώπου. Ήταν Γενάρης του ’14, δούλευα πολλές ώρες, επέστρεφα στο σπίτι διαλυμένη και ήθελα να έχω κάτι να βάζω τη νύχτα για με ξεκουράζει και να με κάνει να νιώθω καλύτερα το πρωί. Στη διάρκεια των σπουδών μου –τελείωσα Σκηνοθεσία και Κοινωνιολογία- είχα κάνει κάτι εργασίες με αρχαίες συνταγές κοσμετολογίας κι ευτυχώς τις είχα φυλάξει, οπότε ανέτρεξα σε αυτές, εντόπισα μια συνταγή 2000 χρόνων για μια κρέμα προσώπου -είναι η ίδια στην οποία βασίστηκε η Elizabeth Arden κι έφτιαξε την 8 Hour Cream, το πιο κλασικό και πετυχημένο προϊόν της- κι έφτιαξα μ’ αυτή το δικό μου προϊόν.

Κι από μια κρέμα που έφτιαξες για σένα, πώς πέρασες στο επόμενο στάδιο, να φτιάχνεις προϊόντα κοσμετικής και να τα πουλάς;
Έκανα λάθος στη δοσολογία! Αντί για ένα μπουκαλάκι, μου βγήκαν εφτά! Ήταν το μνημόσυνο του παππού μου εκείνες τις μέρες, έτσι βρήκα ευκαιρία που μαζεύτηκαν οι θείες και τους χάρισα τα υπόλοιπα μπουκαλάκια. Μετά από λίγες μέρες με έπαιρναν τηλέφωνο και μου έλεγαν «Νιώθω το πρόσωπό μου αναζωογονημένο» ή «Ξυπνώ το πρωί και νιώθω το δέρμα μου πιο βελούδινο», ή «Το έδωσα στη φίλη μου και μου είπε ότι της άρεσε πολύ» και όλα αυτά για να με ρωτήσουν «Πόσα πουλάς τις κρέμες, γιατί θέλουμε κι άλλες;». Εγώ, φυσικά, δεν είχα ιδέα, δεν ήξερα καν πώς το κοστολογήσω για να τους πω ότι θα τους φτιάχνω κρέμες και θα τους τις πουλάω. Δυο-τρεις βδομάδες αργότερα, ένας φίλος επρόκειτο να πάει στην έκθεση Maison&Objet στο Παρίσι για να βάλει παραγγελίες για το κατάστημα επίπλων του και μου πρότεινε να πάω μαζί του. Πήγα και έμεινα από αυτό που αντίκρισα! Έτσι είπα «Θα έρθω κι εγώ μια μέρα εδώ με τις κρέμες μου». Και πήγα, τρία χρόνια μετά.

Τι ακριβώς ένιωσες, δηλαδή, που σε έκανε να θέλεις να παρατήσεις ό,τι έκανες μέχρι εκείνη τη στιγμή, για να κάνεις κάτι εντελώς διαφορετικό;
Ένιωσα μία ανεξήγητη σύνδεση μ’ ένα πράγμα που δεν είχα σκεφτεί ποτέ μέχρι εκείνη τη στιγμή. Ξέρεις, μέχρι πριν από λίγο καιρό νόμιζα πως όλο αυτό έγινε εντελώς τυχαία. Mέχρι που ένας φίλος μου μού είπε «Δεν είναι τυχαίο. Είναι αυτό που ήθελες πάντα να κάνεις. Απλά έπρεπε να έρθει η στιγμή που θα το έβρισκες».

Στην έκθεση εκείνη ήταν η στιγμή που γεννήθηκε το Hermann Gourmet Cosmetics;
Ναι, βρισκόμουν στην έκθεση κι έλεγα «Μια μέρα θα έρθω κι εγώ εδώ», αλλά δεν είχα ένα brand. Δεν είχα καν προϊόν - είχα απλά ένα μπουκαλάκι που δεν είχε ούτε ετικέτα. Επέστρεψα, λοιπόν, στην Κύπρο και άρχισα μια εντατική έρευνα για να βρω συνταγές, να μάθω τι υλικά και πρώτες ύλες μπορώ να χρησιμοποιήσω, διάβαζα πώς φτιάχνονται τα εκχυλίσματα, ρώτησα ειδικούς βοτανολόγους να μου πουν ποια άλλα βότανα έχουμε στην Κύπρο που θα μπορούσα να ενσωματώσω. Θυμάμαι, εκείνη την περίοδο ένιωθα πολύ προβληματισμένη γιατί ενώ δούλευα αυτό που σπούδασα και ασχολούμουν με όμορφα πρότζεκτ όπως τηλεοπτικές παραγωγές, ταινίες, διαφημίσεις και θέατρο, ένιωθα ότι δεν είναι αυτό το πράγμα που ήθελα να κάνω μακροπρόθεσμα. Αλλά όταν προσπαθούσα να σκεφτώ τι ήταν αυτό που πραγματικά ήθελα να κάνω, αυτό που έβλεπα μπροστά μου ήταν μια λευκή σελίδα. Κι όταν βρήκα το ερέθισμα -που ήταν η έκθεση στο Παρίσι- ήταν σαν να «ξεχείλισε» από μέσα μου, γιατί προφανώς ήταν έτοιμο. Ούτε ένα μήνα αργότερα, δηλαδή μέχρι το τέλος του Φλεβάρη, είχα εννιά προϊόντα - κρέμες ημέρας και νυκτός και κάποια scrubs.

Τι είναι αυτό που σε συναρπάζει περισσότερο σε όλο αυτό, έχοντάς το ζήσει τα τελευταία τέσσερα χρόνια;
Με εξιτάρει πολύ η διαδικασία τού να φτιάξεις ένα εντελώς καινούργιο προϊόν, που να έχει όμως μια ιστορία πίσω του. Κι αυτό είναι κάτι που επιδιώκω, δηλαδή η κάθε σειρά προϊόντων έχει το δικό της story telling. Κατά τη διαδικασία αυτή δεν παύει να με εκπλήσσει το πώς κάποια στοιχεία κάνουν στην πορεία κλικ μεταξύ τους, σαν κομμάτια ενός άγνωστου παζλ. Για λίγο καιρό «ζω» μέσα στο concept του προϊόντος, ώστε να εντοπίσω τον «χαρακτήρα» του και κατ’ επέκταση να φέρω στην επιφάνεια τα συγκεκριμένα, χειροπιαστά χαρακτηριστικά του. Είναι σαν να φτιάχνεις κάτι ζωντανό, με ιστορία και άποψη, το οποίο έπειτα συστήνεις στην ομάδα παραγωγής, τη δημιουργική ομάδα, την ομάδα του μάρκετινγκ αλλά και στους πωλητές ώστε να μπορέσουμε να το συστήσουμε στην αγορά με όση αγάπη το δημιουργήσαμε. Πάντα νιώθουμε πολύ όμορφα όταν μας λένε πως κάποια προϊόντα μας αγαπιούνται γι’ αυτόν ακριβώς τον ιδιαίτερο χαρακτήρα τους. Για παράδειγμα, η σειρά με τα χειροποίητα σαπούνια έχει πάνω στη συσκευασία φτερά από πουλιά της Κύπρου. Ή τα προϊόντα της σειράς Miss έχουν γυναίκες που έζησαν στην Κύπρο τη δεκαετία του ’30 και είναι εμπνευσμένα από τις παιδικές μας μυρωδιές. Από την άλλη, τα προϊόντα της σειράς Bee All είναι βασισμένα σε συνταγές 2000 χρόνων. Και, φυσικά, δεν μπορώ να αφήσω πίσω την Bee Eye Cream, που βραβεύτηκε ως Product of the Year στη Γερμανία. Πήραμε μια αρχαία συνταγή και την εξελίξαμε σε συνεργασία με δερματολόγο και κοσμετολόγο, για να προσθέσουμε ενεργά συστατικά τελευταίας τεχνολογίας.

Είναι, μπορώ να πω, έντονο το κυπριακό στοιχείο τόσο στο brand το ίδιο όσο και στα προϊόντα. Είναι κάτι που έρχεται απ’ ευθείας από δική σου ανάγκη;
Ναι, είναι πολύ σημαντικό για μένα ότι το Hermann Gourmet Cosmetics είναι ένα καθαρά κυπριακό brand. Όλα γίνονται εδώ, είναι εμπνευσμένα από την Κύπρο, τη ζωή της, τη φύση της. Μυρωδιές από «αποσταγμένες» αναμνήσεις κυπριακών κήπων που όλοι μοιραζόμαστε σε κάποιο βαθμό. Ακόμα και το branding μας έχει κυπριακό χαρακτήρα και οι Miss μας φέρουν την εικόνα πραγματικών γυναικών που έζησαν στις δεκαετίες ’30-’60. Προσπαθούμε να εμπνευστούμε και να διατηρήσουμε αυτό το παρελθόν, εμπλουτίζοντάς το με το μοντέρνο στοιχείο. Η Κύπρος έχει μεγάλη και άγνωστη ιστορία στην αρωματοποιεία, κάτι που δεν το γνωρίζουν όλοι. Η ποιότητα των πρώτων υλών μας είναι πολύ υψηλή και πιστεύουμε πως αυτό δεν έγινε πολύ γνωστό στο εξωτερικό μέχρι τώρα. Μετά την πρώτη μας εμφάνιση στη Maison&Objet 2017 μας προσέγγισαν κάποια concept stores στη Γαλλία και την Ελβετία, οπότε τα Hermann Gourmet Cosmetics βρίσκονται τώρα και σε ευρωπαϊκές χώρες με μεγάλη ιστορία -και ανταγωνισμό- στον κόσμο των καλλυντικών. Θα είναι μια μεγάλη πρόκληση και τιμή για εμάς να σταθούμε ισάξια δίπλα σε μάρκες με τόση ιστορία.

Ακούγοντάς σε να τα περιγράφεις όλα αυτά, σε φαντάζομαι να αλωνίζεις την Κύπρο ψάχνοντας βότανα, λουλούδια και άλλες πρώτες ύλες. Έτσι είναι;
Κατά ένα μεγάλο μέρος ναι, αν και πλέον έχουμε συνεργασίες με διάφορους ντόπιους παραγωγούς, που είτε μας παραχωρούν μέρος της σοδειάς τους είτε καλλιεργούν σε μια γωνιά του χωραφιού τους φυτά μόνο για μας, όπως τριαντάφυλλα, λεβάντες, λασμαρί, καλέντουλα, περγαμόντο, κτλ. Λατρεύω τη διαδικασία που μεγαλώνουν, ανθίζουν και στο τέλος μαζεύονται με στοργή για να τα πάρω να φτιάξω όμορφα προϊόντα.

Φαντάζομαι ότι πλέον δεν τα φτιάχνεις στην κουζίνα του σπιτιού σου!
Όχι, πλέον γίνονται στον δικό μας πιστοποιημένο χώρο, στη βιομηχανική Εργατών. Έχουμε τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις από τις φαρμακευτικές υπηρεσίες, αφότου υποβάλαμε τις φόρμουλες μας σε ειδική υπηρεσία της ΕΕ, περάσαμε με επιτυχία τις χημικές αναλύσεις, τα τεστ αντοχής σε όλες τις ακραίες συνθήκες κι έχουμε όλους τους απαραίτητους τεχνικούς και χημικούς φακέλους. Μπορεί να ακούγονται λίγο βιομηχανοποιημένα όλα αυτά, αλλά σας διαβεβαιώνω ότι όλα είναι χειροποίητα, από εμένα και μια εξαιρετική ομάδα.

Ξέρω ότι στα τελευταία τέσσερα χρόνια η ομάδα του Herman Gourmet Cosmetics μεγαλώνει σταδιακά. Πόσα άτομα έχεις δίπλα σου σ’ αυτό το ταξίδι;
Η ομάδα μας είναι οργανική, όπως και ο τρόπος που δουλεύουμε. Στην ομάδα αυτή περιλαμβάνονται άτομα που δουλεύουν σε μόνιμη βάση σε οργανωτικές και λειτουργικές θέσεις, όπως η διοίκηση, η παραγωγή, τα λογιστικά, το μάρκετινγκ και οι πωλήσεις, ενώ επιδιώκουμε συνεργασίες με ελεύθερους επαγγελματίες καλλιτέχνες, illustrators και φωτογράφους. Ο αριθμός των ατόμων αλλάζει και κάποιες φορές μιλάμε για ομάδες ατόμων, που όμως δεν παύουν να είναι άτομα με μεράκι και δημιουργικότητα, που πιστεύουν σ’ αυτό που κάνουμε και δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό.

Σε ποιους άλλους θα ήθελες να στείλεις ένα «ευχαριστώ» για όλο αυτό που σου συμβαίνει τα τελευταία τέσσερα και κάτι χρόνια;
Θέλεις να σου στείλω τα ονόματα σε μια excel, γιατί είναι κόσμος και ντουνιάς; (γέλια). Κοίτα, είναι συλλογική η προσπάθεια. Δεν μπορώ να αφήσω κανέναν πίσω, από τον άγνωστο κύριο στην Κακοπετριά που μου βρήκε μελισσοκέρι και μου το έδωσε χωρίς αντάλλαγμα για να κάνω την πρώτη μου κρέμα, ως τη δημοσιογράφο που έγραψε κάτι σε ένα έντυπο και βοήθησε στο ξεκίνημα, μέχρι όλους εκείνους που αγοράζουν τα προϊόντα και τα προτείνουν στους φίλους τους. Και φυσικά σε όλη την ομάδα του Hermann Gourmet Cosmetics, γιατί ο καθένας δίνει τον καλύτερο εαυτό του προκειμένου να φτιάχνουμε προϊόντα με αυτή την ποιότητα που βραβεύεται.

Βρίσκεσαι σ’ ένα συναρπαστικό ταξίδι, κι αυτό φαίνεται. Τι έχεις μάθει όλο αυτό το διάστημα;
Αυτό το ταξίδι μού έμαθε να αντιμετωπίζω τα πράγματα πιο ανθρώπινα. Mου έδειξε πόσο σημαντικό είναι να βρεις κάτι που αγαπάς και να το κάνεις κάθε μέρα.

Αν μπορούσες να στείλεις ένα μήνυμα στη Φιλιώ του 2014, τι θα της έλεγες;
Ότι τελικά δεν ήταν μια λευκή κόλλα, που δεν έγραφε τίποτε. Ότι υπάρχει μια απόφαση που την περιμένει, ένα ρίσκο που θα πάρει, αλλά με τη σωστή προσπάθεια θα τα καταφέρει. Θα πέφτει, θα ξανασηκώνεται, αλλά όλα θα είναι ok, γιατί θα κάνει αυτό που θέλει να κάνει.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

INTERVIEWS: Τελευταία Ενημέρωση

Έλενα Λυσάνδρου: All eyes on her

Έλενα Λυσάνδρου: All eyes on her

Αυθεντική και γεμάτη αυτοπεποίθηση, η Έλενα Λυσάνδρου μάς μυεί στον δικό της κόσμο – ψηφιακό ...
Δέσποινα Άσπρου
 |  INTERVIEWS