ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: Φούξια σατέν πουκάμισο, denim φούστα και sneakers
 

Πώς θα μπορούσε ο τομέας της βιωσιμότητας να βελτιωθεί

«Πρέπει να σχεδιάζουμε προϊόντα με γνώμονα τον κυκλικότητα και την αποσυναρμολόγηση».

Ζωή Τουτουντζίδου

Η μόδα εξελίσσεται καθημερινά και αναζητήσει συνεχώς νέους τρόπους παραγωγής προϊόντων. Η «γρήγορη» μόδα αντιγράφει συνεχώς τα νέα trends και έχει κατακριθεί αρκετά από την βιομηχανία μόδας, κυρίως σε θέματα βιωσιμότητας.

«Από τα πλαστικά μπουκάλια που έγιναν ρούχα, μέχρι και την «ηθική αδειοδότηση» του πελάτη, μερικές από τις αγαπημένες βιώσιμες πρακτικές της μόδας είναι προβληματικές, σύμφωνα με την Beth Esponnette του περιοδικού Business of Fashion.

Η ίδια σχολιάζει ότι τελικά οι προσπάθειες της βιομηχανίας να παράγει πιο βιώσιμα, φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα, συχνά έχουν αντίθετα αποτελέσματα. Για παράδειγμα η ανακύκλωση μπουκαλιών σε ρούχα, μακροπρόθεσμα μπορεί να προκαλέσει αύξηση του πλαστικού παρά μείωση του.

«Είναι εύκολο να θεωρούμε την ανακύκλωση πλαστικών μπουκαλιών από νερό για να παράξουμε ρούχα ως βιώσιμη, εφόσον θεωρούμε τα μπουκαλάκια μιας χρήσης σκουπίδια και επίσης πιστεύουμε ότι θα φορέσουμε αρκετές φορές το συγκεκριμένο ρούχο. Απλά η μεταμόρφωση αυτών των μπουκαλιών σε ρούχα είναι στην πραγματικότητα σαν να κάνουμε βήματα προς τα πίσω. Αυτά τα μπουκάλια, θα μπορούσαν να ξαναγίνουν μπουκάλια για νερό. Αλλά τώρα, η βιομηχανία των αναψυκτικών και η βιομηχανία της μόδας ανταγωνίζονται για τα χρησιμοποιημένα μπουκάλια και φυσικά όταν γίνουν ρούχα, δεν μπορούν ποτέ να ξαναγίνουν μπουκάλια, όπως επίσης είναι εξαιρετικά απίθανο να ανακυκλωθούν εκ νέου και να ξαναγίνουν ρούχα», αναφέρει σχετικά η Beth.

Ανάμεσα στις τεχνικές που πιστεύει ότι είναι ικανές να δημιουργήσουν προβλήματα στην βιωσιμότητα η Beth θεωρεί επίσης ότι ανήκει και η αλόγιστη χρήση των στοκ υφασμάτων Πάρτε για παράδειγμα την χρήση των στοκ από τα υφάσματα.

«Το στοκ από υφάσματα, τα οποία αφέθηκαν στην άκρη είτε λόγω ελαττωμάτων, είτε επειδή απλά το εκάστοτε brand αποφάσισε να μη τα χρησιμοποιήσει. Είναι κάτι σαν το προχθεσινό ψωμί για τον κλάδο. Το να χρησιμοποιούνται λοιπόν υφάσματα από το στοκ είναι μια συνήθης βιώσιμη πρακτική. Βέβαια αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε υψηλή ζήτηση για υλικά, που δε θα έπρεπε να υπάρχουν εξαρχής. Το στοκ αυτό είναι ένα άμεσο αποτέλεσμα της υπερ-παραγωγής και με το να τα αγοράζουμε σε μεγάλες ποσότητες, απλά διατηρούμε αυτόν τον «κακό» κύκλο, αναφέρει η Beth Esponnette.

Διερωτώμενη αν τελικά υπάρχει λύση ή αν η βιωσιμότητα βοηθάει εν τέλη στην μόλυνση του περιβάλλοντος η Beth σχολιάζει «Από το να ψάχνουμε βιώσιμες λύσεις, οι οποίες κάνουν καλό στο marketing, χρειαζόμαστε να κάνουμε focus στη ρίζα του προβλήματος. Μπορούμε να πολεμήσουμε την υπερ-παραγωγή με τεχνολογίες παραγωγής σύμφωνα με τη ζήτηση. Πρέπει να σταματήσουμε να χρησιμοποιούμε υλικά, τα οποία δεν είναι βιώσιμα για τον πλανήτη. Πρέπει να σταματήσουμε να δημιουργούμε προϊόντα τυχαία, με φτωχή ποιότητα και με καμία σκέψη για το τι θα απογίνουν όταν δεν τα χρειαζόμαστε πλέον. Πρέπει να σχεδιάζουμε προϊόντα με γνώμονα τον κυκλικότητα και την αποσυναρμολόγηση. Διότι το «Χτίζουμε μια Χειρότερη Μόδα το 2023» δεν ακούγεται και τόσο ωραίο».

Με πληροφορίες από το BoF

FASHION NEWS: Τελευταία Ενημέρωση