ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΦΟΡΑΜΕ: Ριγέ jumpsuit, κοντομάνικο μπλουζάκι και loafers
 

Τι είναι η θεραπευτική γραφή και γιατί μας κάνει καλό;

Πώς βοηθάει η γραφή στην καλή ψυχική υγεία

Ζωή Τουτουντζίδου

Οι ρυθμοί της σύγχρονης ζωής είναι  αναμφίβολα εξαιρετικά απαιτητικοί τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο. Πολλοί από εμάς σίγουρα έχουμε «πιάσει» τον εαυτό μας να δυσκολεύεται κατά καιρούς σε αρκετά πράγματα που πιθανόν να επηρεάζουν την ψυχική μας υγεία και γενικότερα την διάθεση μας. Ένας αποδεδειγμένος κλινικά τρόπος που μάς βοηθάει να χαλαρώνουμε και να προσεγγίζουμε πιο σωστά τα διάφορα προβλήματα μας είναι η λεγόμενη θεραπεία γραφής ή θεραπευτική γραφή.

Η θεραπεία γραφής, είτε ως ατομική πρακτική είτε σε συνεργασία με έναν εξουσιοδοτημένο κλινικό ιατρό ψυχικής υγείας, είναι εδώ και πολύ καιρό ένα ισχυρό εργαλείο για την καταγραφή και την κατανόηση των σκέψεων και των συναισθημάτων μας.

«Υπάρχουν πολυάριθμες μελέτες που συνδέουν το ημερολόγιο για τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας με τη μείωση των συμπτωμάτων του άγχους, της κατάθλιψης και του στρες» αναφέρει η Charlotte Haigh, εξουσιοδοτημένη θεραπεύτρια γάμου και οικογένειας στην Καλιφόρνια.

Τι είναι όμως η θεραπεία γραφής ή αλλιώς θεραπευτική γραφή;

Θεραπευτική γραφή είναι το σκόπιμο και εκ προθέσεως γράψιμο που βασίζεται σε βιωματικές εμπειρίες ζωής για να έχουμε περαιτέρω επιθυμητά αποτελέσματα. Οι λέξεις κλειδιά είναι το «σκόπιμο» και το «εκ προθέσεως».

Σύμφωνα με τον γνωστό ψυχολόγο Grason, το γράψιμο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο για να θεραπευτούμε και να ρίξουμε φως στη ζωή μας. Όταν κάποιος αποτυπώνει στο χαρτί τις σκέψεις του, δίνει διέξοδο στα συναισθήματά του, που προκλήθηκαν από ένα πρόβλημα ή κάποιος γεγονός στη ζωή του, ευχάριστο ή δυσάρεστο. Ακόμη κι αν απλά καταγράφει σημειώσεις, ποίηση, αποφθέγματα ή όνειρα έρχεται πιο κοντά στον πραγματικό του εαυτό. Είναι ένα παράθυρο σε ό,τι έχει σημασία για κάποιον.

Στην εκφραστική και θεραπευτική γραφή, οι λέξεις χρησιμοποιούνται ως μέσο για την έκφραση του εσωτερικού κόσμου και γίνεται καταγραφή των προσωπικών εμπειριών όπως τις βιώνει το άτομο. Με αυτόν το τρόπο ουσιαστικά καταφέρνει κάποιος να βάλει σε μία «τάξη» τις σκέψεις του και να αναλογιστεί καλύτερα τις πράξεις και τα θέλω του.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

HEALTH: Τελευταία Ενημέρωση