ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: maxi oversized φόρεμα, κόκκινη ζώνη στην μέση και ασορτί kitty heels
 

Ο δεκάλογος της υγιεινής διατροφής για την οικογένεια

Δώστε το σωστό διατροφικό παράδειγμα στα παιδιά σας, για να το εφαρμόσουν και αυτά, κάνοντάς το τρόπο ζωής.

Δώστε το σωστό διατροφικό παράδειγμα στα παιδιά σας, για να το εφαρμόσουν και αυτά, κάνοντάς το τρόπο ζωής.

Χρησιμοποιήστε αυτές τις 10 συμβουλές για να βοηθήσετε όλη την οικογένεια να υιοθετήσει ένα πιο υγιεινό τρόπο ζωής:

  1. Φάτε το μεσημεριανό και το βραδινό σας στο τραπέζι μαζί. Μελέτες δείχνουν πως οι οικογένειες που καταναλώνουν τα γεύματα τους στο τραπέζι χωρίς περισπασμούς (όπως η τηλεόραση) είναι πιο πιθανό να έχουν ένα υγιές βάρος.
  1. Συμπεριλάβετε τα παιδιά σε οικογενειακές δραστηριότητες – βόλτα με τον σκύλο, πλύσιμο του αυτοκινήτου, κούρεμα του γκαζόν, ή μια βόλτα με την οικογένειά με το ποδήλατο. Δεν θα το δουν ως άσκηση, αλλά ως διασκέδαση!
  1. Καταργήστε "ζαχαρούχα" ροφήματα από το σπίτι – πείστε τα παιδιά σας να πίνουν νερό. Ανθρακούχα ποτά, φρουτοποτά, αθλητικά ποτά, γαλακτώδη ποτά με προσθήκη ζάχαρης, και ακόμη και 100% χυμοί φρούτων είναι πλούσιοι σε θερμίδες. Τα παιδιά έχουν την τάση να πίνουν λιγότερα ζαχαρούχα ποτά όταν δεν είναι διαθέσιμα στο σπίτι.
  1. Σιγουρευτείτε ότι όλη η οικογένεια τρώει πρωινό καθημερινά. Εάν ο χρόνος είναι ένα θέμα, επιλέξτε γρήγορα πρωινά όπως ψωμί ολικής αλέσεως με γαλοπούλα και τυρί, σπιτικές μπάρες δημητριακών, δημητριακά με φρούτα.
  1. Αποφύγετε τις υπερβολικές μερίδες - το μέγεθος των μερίδων έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια και είναι ένας από τους λόγους που τα παιδιά γίνονται υπέρβαρα. Ξεκινήστε γεύματα με μικρές μερίδες και αφήστε τα παιδιά να ζητήσουν περισσότερο αν είναι ακόμα πεινασμένα. Αποφύγετε να δίνετε στα μικρότερα παιδιά μερίδες ενήλικα, γιατί έτσι τους ενθαρρύνετε να τρώνε περισσότερο.
  1. Ετοιμάστε περισσότερα γεύματα στο σπίτι - που διαρκεί λίγο περισσότερο, αλλά με αυτό τον τρόπο μπορείτε να ελέγχετε τι βάζετε στο φαγητό. Μπορείτε να διαβάσετε τις ετικέτες των τροφίμων, να χρησιμποιείστε πιο υγιεινά συστατικά και να ελέγξετε πόση ζάχαρη και αλάτι χρησιμοποιείτε.
  1. Βάλτε όλη την οικογένεια στη διαδικασία επιλογής γευμάτων. Ο καθένας μπορεί να μαγειρεύει μια - δυο φορές την εβδομάδα το αγαπημένο του υγιεινό γεύμα.
  1. Απολαύστε όλη μαζί τη διαδικασία του μαγείρεματος. Τα παιδιά απολαμβάνουν, βοηθώντας και μαθαίνουν εύκολα. Μπορούν, επίσης, να χρησιμοποιήσουν άλλες δεξιότητες, όπως τα μαθηματικά, για τη μέτρηση των συστατικών μιας συνταγής.
  1. Υιοθετήστε μια τακτική για σνακ και γεύματα. Τα παιδιά πρέπει να τρώνε τουλάχιστον κάθε 3-4 ώρες. Τα περισσότερα παιδιά είναι εντάξει με τρία γεύματα και δύο ή τρία σνακ την ημέρα.
  1. Εντάξτε στη διατροφή τους ποικιλία τροφίμων, αλλά να είστε υπομονετικοί όταν θα δοκιμάζουν νέα τρόφιμα. Αρχίστε νωρίς αυτή τη διαδικασία, αν είναι δυνατόν. Μια καλή στρατηγική είναι να τακτοποιήσετε το φαγητό σε ένα διασκεδαστικό μοτίβο στο πιάτο του παιδιού σας.

 

Μάθετε και αυτό Τα παιδιά που τρώνε πρωινό, έχουν λιγότερες πιθανότητες να τρώνε περισσότερο αργότερα μέσα στην ημέρα.

Διατροφικό tip: Να έχετε πάντοτε κομμένα φρούτα και λαχανικά σε μπολ μέσα στο σπίτι, ώστε να βρίσκονται στο οπτικό πεδίο των παιδιών!

Το παιδί μου συνήθως δεν τρώει τα λαχανικά. Να μην το αφήνω να σηκωθεί από το τραπέζι, αν δεν τα φάει; 
Όχι, αυτό είναι λανθασμένη τακτική, επειδή έτσι μαθαίνει να θεωρεί τα λαχανικά τιμωρία. Αντιθέτως, αφήστε τον να φύγει από το τραπέζι που θα τελειώσει, αλλά υπενθυμίστε τον ότι θα πρέπει να το φάει κάποια φάση της ημέρας μετά, ως σνάκ.

Χαρά Μαλιώτη
Κλινική διαιτολόγος, με ειδίκευση στις Διατροφικές Διαταραχές
Tηλ. 22256006, chara@projecthealth.com.cy 
Project Xealth

HEALTH: Τελευταία Ενημέρωση

Πού κρύβεται η ζάχαρη;

Πού κρύβεται η ζάχαρη;

Πολλά τρόφιμα και ροφήματα που περιέχουν πρόσθετα σάκχαρα μπορεί να έχουν υψηλή θερμιδική ...
 |  HEALTH