ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: midi αέρινο φόρεμα με flat πέδιλα
 

Matcha: το τσάι που κάνει τη διαφορά

Το matcha βλέπει τις… μετοχές του ν’ ανεβαίνουν με όλο και γοργότερους ρυθμούς κι αυτό γίνεται, φυσικά, για όλους τους σωστούς λόγους. Διαβάστε ό,τι πρέπει να ξέρετε για το «θαυματουργό» τσάι, για να προσθέσετε… σταγόνες υγείας στα χειμερινά σας ροφήματα.

Με την αλλαγή του καιρού έρχεται και η ανάλογη αλλαγή στις διατροφικές μας επιλογές, αφού από τα κρύα τρόφιμα και ροφήματα κάνουμε στροφή στα ζεστά. Ένα απ’ αυτά, είναι και το τσάι που… εισβάλλει στη διατροφή μας συνήθως το χειμώνα. Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο πίνουν πράσινο τσάι για τα οφέλη που έχει για την υγεία. Το Matcha, όμως, είναι ένα είδος πράσινου τσαγιού που έχει γίνει πολύ διάσημο τελευταία. Δικαιολογημένα;

Πώς παράγεται;
Το Matcha, είναι μια πολύ λεπτή πράσινη σκόνη που παρασκευάζεται από τα πράσινα φύλλα των θάμνων του τσαγιού που καλλιεργούνται στη σκιά και χρησιμοποιείται παραδοσιακά σε μια ιαπωνική τελετή τσαγιού. Οι θάμνοι του τσαγιού καλύπτονται για περίπου 20-30 ημέρες σε σκιά πριν τη συγκομιδή, για να αποφευχθεί το άμεσο ηλιακό φως. Η σκιά διεγείρει την αύξηση των επιπέδων χλωροφύλλης, η οποία μετατρέπει τα φύλλα σε πιο σκούρο πράσινο χρώμα και αυξάνει την παραγωγή αμινοξέων. Αυτό ενεργοποιεί την ανάπτυξη φύλλων με καλύτερη γεύση και υφή, τα οποία επιλέγονται με το χέρι, ατμοποιούνται για να σταματήσουν τη ζύμωση και, στη συνέχεια, ξηραίνονται και ωριμάζουν σε αποθήκη, πράγμα που μεγιστοποιεί τη γεύση. Τα αποξηραμένα φύλλα στη συνέχεια επεξεργάζονται σε λεπτή σκόνη.

Αντιοξειδωτική δράση
Όταν παραγγείλετε παραδοσιακό πράσινο τσάι, τα συστατικά από τα φύλλα εισάγονται στο ζεστό νερό και τότε τα φύλλα καταστρέφονται. Με το Μatcha, πίνετε τα πραγματικά φύλλα από το τσάι, τα οποία έχουν μετατραπεί σε λεπτή σκόνη. Είναι το μόνο τσάι, στο οποίο τα φύλλα καταναλώνονται ως μέρος του ροφήματος. Ως εκ τούτου, η περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά είναι υψηλότερη από άλλα τσάγια και είναι μια ιδιαίτερα πλούσια πηγή L-theanine, ενός μοναδικού αμινοξεός για το τσάι που μπορεί βελτιώσει τη διάθεση, τη μνήμη και τη συγκέντρωση. Μία μελέτη απέδειξε ότι το Μatcha περιέχει μέχρι και 137 φορές περισσότερα αντιοξειδωτικά από το πράσινο τσάι (χαμηλής ποιότητας) και μέχρι 3 φορές περισσότερα αντιοξειδωτικά από άλλα τσάγια υψηλής ποιότητας.

Μεταβολισμός
Μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση πράσινου τσαγιού μπορεί να αυξήσει την ενεργειακή δαπάνη και την οξείδωση του λίπους. Το Matcha αυξάνει την ικανότητα του σώματος να καίει θερμίδες από περίπου 10% έως περίπου 40% της ημερήσιας ενεργειακής δαπάνης. Εννοείται πάντοτε ότι το τσάι δεν αποτελεί το…μαγικό φίλτρο για την απώλεια βάρους και το όφελος κατανάλωσης τσαγιού ως αποκλειστικού τρόπου απώλειας βάρους, θα είναι μέτριο. Η μείωση της πρόσληψης θερμίδων και η αύξηση της σωματικής δραστηριότητας παραμένουν τα κλειδιά για τη λήψη και τη διατήρηση του βάρους.

Καρδιακά…οφέλη
Τα οφέλη υγείας του τσαγιού σχετίζονται και με την καρδιακή νόσο. Τα φλαβονοειδή στο πράσινο τσάι εμποδίζουν την οξείδωση της LDL χοληστερόλης (κακής χοληστερόλης) και μειώνουν την πήξη του αίματος. Μελέτες έχουν, επίσης, δείξει ότι το πράσινο τσάι μειώνει σημαντικά τη συστολική και διαστολική αρτηριακή πίεση και τη συνολική και LDL χοληστερόλη.

Μάθετε και αυτό:
Matcha σημαίνει «τσάι σε σκόνη» και έχει ένα χαρακτηριστικό έντονο πράσινο χρώμα. Είναι μία από τις πιο hot τάσεις στη γαστρονομία και μπορεί να προστεθεί σε κέικ, μάφιν, χυμούς και smoothies, σαλάτες, ψωμιά και αρτοποιήματα, σούπες και πολλά άλλα. Θα το βρείτε στο ράφι με τα μπαχαρικά.

Διατροφικό tip:
Ένα ποτήρι μάτσα ισοδυναμεί με δέκα ποτήρια οποιουδήποτε άλλου πράσινου τσαγιού όσον αφορά στην διατροφική αξία. Είναι αποτοξινωτικό, αντικαρκινικό, βοηθάει στην καύση του λίπους, στη ρύθμιση του σακχάρου, μειώνει την αρτηριακή πίεση και έχει αντιγηραντική δράση.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Το τσάι Matcha περιέχει καφεΐνη;
Ναι. Ένα φλιτζάνι τσάι Matcha, φτιαγμένο από μισό κουταλάκι του γλυκού σκόνη, περιέχει περίπου 35 mg καφεΐνης. Αυτό είναι λίγο περισσότερο από ένα φλιτζάνι κανονικό πράσινο τσάι. Συνιστάται η κατανάλωση μέχρι τριών φλιτζανιών μέσα στην ημέρα. Αν είστε, όμως, ευαίσθητοι στην καφεΐνη, μην πίνετε ροφήματα με καφεΐνη μετά τις 14:00, ώστε να μην διαταραχθεί ο ύπνος σας.

Χαρά Μαλιώτη
Κλινική διαιτολόγος, με ειδίκευση στις Διατροφικές Διαταραχές
Tηλ. 22256006, chara@projecthealth.com.cy 
Project Xealth

HEALTH: Τελευταία Ενημέρωση

X