ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: denim boilersuit και λευκά sneakers
 

Κορωνοϊός: Διαχειριστείτε το άγχος σας με αυτή την τεχνική χαλάρωσης

Ένας τρόπος με τον οποίο μπορείς να διαχειριστείς το έντονο άγχος, που δικαιολογημένα πολλοί από εμάς βιώνουμε, είναι οι τεχνικές χαλάρωσης.

Η εκδήλωση του νέου κορωνοϊού, όπως και κάθε πανδημία, έχει προκαλέσει σε πολλούς από εμάς πολλά αρνητικά συναισθήματα. Είναι φυσιολογικό κατά την περίοδο που διανύουμε να βιώνουμε έντονο άγχος και ανησυχία. Τώρα που βρισκόμαστε όλοι στο σπίτι, είναι φυσιολογικό να βιώσουμε ακόμη πιο έντονα συναισθήματα λόγω όλων των αλλαγών που έχουν συμβεί στην καθημερινότητά μας. Επομένως, είναι σημαντικό, να εκμεταλλευτούμε το χρόνο που έχουμε στο σπίτι, έτσι ώστε να φροντίσουμε τον εαυτό μας και να κάνουμε πράγματα τα οποία θα μας χαλαρώσουν και θα μας αποφορτίσουν από τα έντονα συναισθήματα.

Ένας τρόπος με τον οποίο μπορείς να διαχειριστείς το έντονο άγχος, που δικαιολογημένα πολλοί από εμάς βιώνουμε, είναι οι τεχνικές χαλάρωσης. Πιο συγκεκριμένα, εδώ θα βρεις μια άσκηση οραματισμού η οποία θα σε βοηθήσει να βιώσεις μια κατάσταση γαλήνης και ηρεμίας.

Το μυαλό μας έχει τη δύναμη να μπορεί να δημιουργήσει συναισθήματα τα οποία βασίζονται στις σκέψεις μας. Ο οραματισμός έχει σαν στόχο να μας βοηθήσει να βιώσουμε θετικά συναισθήματα βασισμένα στις εικόνες που εμείς οι ίδιοι δημιουργούμε στο μυαλό μας. Η τεχνική χαλάρωσης «το χαρούμενο μέρος» μας βοηθά να βιώσουμε μια κατάσταση ψυχικής ηρεμίας, με εικόνες από ένα μέρος στο οποίο μπορούμε να βρούμε γαλήνη. Η άσκηση αυτή μπορεί να βοηθήσει και σε περιπτώσεις αϋπνίας και έντονης ανησυχίας.

Πώς να κάνεις την άσκηση:
- Βρες ένα ήσυχο μέρος στο οποίο μπορείς να χαλαρώσεις.
- Πάρε δύο βαθιές αναπνοές.
- Φέρε στο μυαλό σου την εικόνα ενός μέρους στο οποίο μπορείς να χαλαρώσεις και να βιώσεις γαλήνη και ηρεμία. Αυτό το μέρος μπορεί να είναι υπαρκτό ή φανταστικό. Θα μπορούσε να είναι σε μια παραλία, σε ένα βουνό, σε ένα σπίτι, σε ένα λιβάδι με λουλούδια ή όπου αλλού επιθυμείς εσύ.
- Φαντάσου τον εαυτό σου σε αυτό το μέρος.
- Χρησιμοποίησε όλες τις αισθήσεις σου για να φανταστείς κάθε λεπτομέρεια σε αυτό το μέρος. Για παράδειγμα, τι ήχους ακούς; Μπορεί να ακούς τον ήχο από τα κύματα της θάλασσας ή τον ήχο που κάνει ο αέρας όταν αγγίζει τα δέντρα ή ακόμη και τα πουλιά που μπορεί να υπάρχουν εκεί. Τι βλέπεις; Μπορεί να βλέπεις το βαθύ μπλε της θάλασσας ή το πράσινο των δέντρων ή τα χρωματιστά λουλούδια. Τι μπορείς να αγγίξεις; Μπορεί να νιώθεις τον αέρα να αγγίζει το πρόσωπό σου, την αμμουδιά και το πως την νιώθεις στα πόδια σου ή το πως νιώθεις πάνω σου το νερό της θάλασσας. Μπορεί να αγγίζεις τα λουλούδια ή τα φύλλα από τα δέντρα. Τι γεύσεις υπάρχουν σε αυτό το μέρος; Για παράδειγμα, μπορεί να τρως κάτι ή να πίνεις το αγαπημένο σου ρόφημα ενώ χαλαρώνεις. Όσο πιο πολύ εντάξεις τις αισθήσεις σου σε αυτή την άσκηση τόσο πιο αληθινό θα είναι στο μυαλό σου, με συνέπεια η άσκηση να είναι πιο αποτελεσματική.
- Κράτησε αυτή την εικόνα στο μυαλό σου για όσο νιώσεις ότι το χρειάζεσαι έτσι ώστε να βρεις ηρεμία και γαλήνη.
- Αν κατά τη διάρκεια της άσκησης το μυαλό σου κάνει διάφορες σκέψεις, υπενθύμισε στον εαυτό σου ότι αυτό είναι φυσιολογικό και επέστρεψε ξανά στην εικόνα του χαρούμενου μέρους. Όσο πιο πολλές φορές κάνεις αυτή την άσκηση, τόσο πιο εύκολο και αποτελεσματικό θα γίνεται.

Θεογνωσία Μεϊτανή, MSc
Εγγεγραμμένη Συμβουλευτική Ψυχολόγος
www.theognosiameitani.org
99359809

HEALTH: Τελευταία Ενημέρωση

X