ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΦΟΡΑΜΕ: straight leg jean παντελόνι, λευκό τοπ και mules
 

Γιατί παθαίνουμε τροφική δηλητηρίαση το καλοκαίρι;

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τα αίτια, γιατί εμφανίζεται συχνότερα το καλοκαίρι και πως να την καταπολεμήσετε.

Μαρία Καραμάνου

Η κατανάλωση μη κατάλληλων τροφίμων μπορεί να οδηγήσει σε τροφική δηλητηρίαση, μια κατάσταση που εκδηλώνεται με συμπτώματα όπως πόνος στην κοιλιά, εμετοί και διάρροια.

Η τροφική δηλητηρίαση προκαλείται από την κατανάλωση τροφής που έχει μολυνθεί με μικρόβια, όπως βακτήρια, ιοί και παράσιτα. Συχνά εμπλέκονται μικρόβια όπως η σαλμονέλα, το κολοβακτηρίδιο (E.Coli) και άλλα. Η δηλητηρίαση προκαλείται είτε από τη φυσική παρουσία των μικροβίων είτε από τις τοξίνες που παράγουν.

Είναι σημαντικό να λαμβάνονται μέτρα πρόληψης, όπως η αποθήκευση τροφίμων σε κατάλληλες θερμοκρασίες, η χρήση φρέσκων υλικών και η προσοχή στην υγιεινή κατά την παρασκευή των γευμάτων. Σε περίπτωση ύποπτων συμπτωμάτων τροφικής δηλητηρίασης, είναι σημαντικό να ζητηθεί άμεσα ιατρική βοήθεια.

Τα μικρόβια αυτά ενδέχεται να μολύνουν τρόφιμα είτε κατά την προετοιμασία τους, όταν δεν τηρούνται οι κανόνες υγιεινής, είτε διότι τα τρόφιμα αυτά δεν πλένονται κατάλληλα πριν καταναλωθούν. Επιπλέον, είναι πιθανό να μεταφέρονται μικρόβια που προκαλούν τροφική δηλητηρίαση από τροφή σε τροφή, καθώς χρησιμοποιούνται κοινές επιφάνειες και σκεύη κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας των γευμάτων.

Για την αποφυγή της μόλυνσης των τροφίμων, είναι σημαντικό να τηρούνται υγιεινοί τρόποι εργασίας στην κουζίνα, να πλένονται καλά τα φρούτα και τα λαχανικά πριν από την κατανάλωση, και να χρησιμοποιούνται καθαρά σκεύη και εργαλεία μαγειρικής. 

Τα συμπτώματα τροφικής δηλητηρίασης μπορεί να περιλαμβάνουν:

1. Πόνο στην κοιλιά: Αίσθηση δυσφορίας στην περιοχή της κοιλιάς.
2. Έμετοι: Η ανάγκη εκκένωσης του περιεχομένου του στομάχου.
3. Διάρροια: Εκκένωση του εντέρου με υγρά και/ή υγρότερα κινήματα από το κανονικό.
4. Πυρετός: Αύξηση της σωματικής θερμοκρασίας πάνω από τις φυσιολογικές τιμές.
5. Αδυναμία: Αίσθηση εξάντλησης, κόπωσης ή αδυναμίας.
6. Πονοκέφαλος: Αίσθηση πόνου ή πίεσης στο κεφάλι.
7. Πληθώρα άλλων συμπτωμάτων: Πονοκέφαλος, μυϊκοί πόνοι, αίσθηση ναυτίας, απώλεια όρεξης, κ.λπ.

Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη ότι η σοβαρότητα και η διάρκεια των συμπτωμάτων μπορεί να ποικίλλουν ανάλογα με τον τύπο και τη σοβαρότητα της τροφικής δηλητηρίασης, καθώς και την ατομική αντοχή του κάθε ατόμου. 

Αν αντιμετωπίζεις συμπτώματα τροφικής δηλητηρίασης, είναι σημαντικό να ακολουθήσεις ορισμένα βήματα για την αντιμετώπισή της:

1. Ενυδάτωση: Πίνε πολύ νερό για να αποφύγεις την αφυδάτωση λόγω της διάρροιας και των εμετών.

2. Ανάπαυση: Ξεκούρασε το σώμα σου για να δώσεις την ευκαιρία στο ανοσοποιητικό σου σύστημα να καταπολεμήσει την μόλυνση.

3. Τροφή και Υγρά: Αποφύγετε τα βαριά γεύματα και προτίμησε ελαφριά τρόφιμα όταν αισθάνεσαι έτοιμη να ξαναφάς. Επιλέξτε επίσης τρόφιμα πλούσια σε ηλεκτρολύτες, όπως μπανάνες και κοτόπουλο βρασμένο.

4. Ιατρική Βοήθεια: Εάν τα συμπτώματα δεν βελτιώνονται ή αν είναι έντονα, επικοινώνησε με ιατρικό επαγγελματία. Αν τα συμπτώματα είναι σοβαρά, ιδίως σε περιπτώσεις όπως αδυναμία να διατηρήσεις υγρά ή έντονο πυρετό, ζήτησε άμεση ιατρική βοήθεια.

5. Πρόληψη: Αποφεύγετε την κατανάλωση τροφίμων που φαίνονται ύποπτα, ιδίως αν δεν έχουν αποθηκευτεί ή ετοιμαστεί σωστά. Επίσης, να τηρείτε κανόνες υγιεινής κατά την προετοιμασία των τροφίμων.

HEALTH: Τελευταία Ενημέρωση