ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: λευκό πουκάμισο, μίνι φούστα και σαγιονάρες
 

7 tips για να απαλλαγείτε από τα περιττά κιλά των γιορτών

Οι γιορτές έφυγαν, άφησαν όμως πίσω τους «βαριές» συνέπειες. Διαβάστε τις καλύτερες συμβουλές για να κάνετε μια νέα αρχή και να απαλλαχθείτε σύντομα από τα περιττά κιλά.

Μήπως είπατε στον εαυτό σας ότι δεν θα παραφάτε κατά τη διάρκεια των γιορτών αλλά τώρα μετά τις γιορτές αισθάνεστε φουσκωμένοι και γεμάτοι από τύψεις; Αυτά τα τεράστια γεύματα, τα γλυκίσματα και τα ατελείωτα ποτήρια μπίρας και σαμπάνιας που απολαύσατε τα Χριστούγεννα θα μπορούσαν να σας βασανίζουν μέχρι τον Ιούνιο.

Μια πρόσφατη μελέτη για την αύξηση του σωματικού βάρους κατά τη διάρκεια των διακοπών διαπίστωσε ότι χρειάζονται περίπου πέντε μήνες για να επιστρέψει το βάρος του μέσου ατόμου στα επίπεδα που βρισκόταν πριν από τις διακοπές των Χριστουγέννων. Ιδού, λοιπόν, τι πρέπει να κάνετε:

• Μην κατηγορείτε τον εαυτό σας
Το τελευταίο πράγμα που πρέπει τώρα να κάνετε είναι να κατηγορείτε τον εαυτό σας. Είναι εντάξει να αφεθείτε πού και πού, και αυτό που έγινε έγινε. Τώρα επικεντρωθείτε σε αυτά που πρέπει να κάνετε!

• Μην τιμωρείτε τον εαυτό σας με μια στερητική δίαιτα
Το δεύτερο χειρότερο πράγμα που μπορείτε να κάνετε είναι να δεσμευτείτε ότι θα καταναλώνετε μόνο μαρούλι και τσάι για να αντισταθμίσετε το φαγοπότι των Χριστουγέννων. Μετά από την… ασυδοσία των γιορτών, μπορεί να αισθανθείτε ότι πρέπει να παραλείψετε ολόκληρα γεύματα, αλλά αυτό θα σας οδηγήσει σε μεγαλύτερη πείνα, με αποτέλεσμα να καταφύγετε στις υπερβολές.

• Μη ζυγιστείτε
Αν καταναλώσατε πολύ φαγητό, μέχρι ο οργανισμός μας να αφομοιώσει το φαγητό και όλα τα συνοδευτικά υγρά, η ζυγαριά θα δείξει πολλά κιλά προς τα πάνω. Επιπλέον, το βάρος σας αλλάζει καθημερινά, γι’ αυτό καλό θα ήταν να ζυγίζεστε ανά περιόδους κι όχι συνεχώς.

• Μην κρατήσετε στο σπίτι ό,τι έχει μείνει από το γιορτινό τραπέζι
Μετά τις διακοπές, ξεφορτωθείτε όλα τα εδέσματα των Χριστουγέννων. Αν σκοπεύετε να χάσετε βάρος, θα πρέπει να απαλλαγείτε από τους πειρασμούς. Αντικαταστήστε τα μπισκότα, τα γιορτινά εδέσματα και τα κέικ με φρούτα και υγιεινά σνακ.

• Εφαρμόστε μια υγιεινή διατροφική ρουτίνα όσο το δυνατό γρηγορότερα
Είναι εύκολο να πείτε "θα αρχίσω μια υγιεινή διατροφή μετά την Πρωτοχρονιά", ή "θα αρχίσω μια υγιεινή διατροφή όταν επιστρέψω στην εργασία". Επιδιώξτε να επαναφέρετε το υγιεινό σας πρόγραμμα διατροφής σήμερα, μην το καθυστερείτε. Αρχίστε με το να καταναλώνετε ένα υγιεινό πρόγευμα και σιγά σιγά προσθέστε και άλλους στόχους στη ημέρα σας.

• Μειώστε τα μεγέθη των μερίδων σας
Αυτός είναι ο ευκολότερος τρόπος για να χάσετε βάρος, επειδή δεν χρειάζεται να αλλάξετε αυτό που τρώτε: καταναλώστε μικρότερες ποσότητες από αυτά που θα καταναλώνατε κανονικά. Σταματήστε να τρώτε τα υπολείμματα του συντρόφου σας, κόψτε στον εαυτό σας μια ελαφρώς μικρότερη φέτα λαζάνια ή ακόμη παραγγείλτε ένα κανονικό γεύμα αντί για ένα μεγάλο σε εστιατόρια. Σταδιακά εκπαιδεύστε τον εαυτό σας να απολαμβάνει πιο μικρά γεύματα και έτσι θα καταναλώνετε λιγότερες θερμίδες. Βάλτε στο μισό σας πιάτο άφθονη σαλάτα της επιλογής σας. Στο ένα τέταρτο του πιάτου βάλτε τα πρωτεϊνούχα τρόφιμα, όπως κρέας ή ψάρι και στο δεύτερο τέταρτο του πιάτου σας βάλτε τα τρόφιμα που περιέχουν υδατάνθρακες όπως ψωμί, πατάτες ή ρύζι.

• Αυξήστε την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών
Μη μειώσετε τη σαλάτα που βάζετε δίπλα από το γεύμα σας, ούτε και τα φρούτα που καταναλώνετε καθημερινά. Αν έχετε βαρεθεί τη συνηθισμένη σαλάτα δοκιμάστε νέους τρόπους να την καταναλώνετε. Θα μπορούσατε να φάτε βραστά λαχανικά και στη θέση του φρέσκου μήλου δοκιμάστε το ψητό στον φούρνο με κανέλα.

Διατροφικό tip: Αν η μοναδική άσκηση που κάνατε κατά τη διάρκεια των διακοπών ήταν να ανεβοκατεβάζετε το μαχαιροπίρουνό σας, τώρα είναι η ώρα για γυμναστική. Η άσκηση όχι μόνο καίει θερμίδες αλλά βοηθάει να σκέφτεστε πιο θετικά, γεγονός που θα σας βοηθήσει, παράλληλα, να παίρνετε και πιο υπεύθυνες διατροφικές αποφάσεις.

Μάθε και αυτό: Έρευνες έχουν δείξει ότι κατά τη διάρκεια των γιορτών η αύξηση βάρους κυμαίνεται από 0,2kg σε 1,39kg και πως κάθε χρόνο οι γιορτές και τα φαγοπότια αρχίζουν όλο και πιο νωρίς.

Χαρά Μαλιώτη
Κλινική διαιτολόγος, με ειδίκευση στις Διατροφικές Διαταραχές
Tηλ. 22256006, chara@projecthealth.com.cy 
Project Xealth

HEALTH: Τελευταία Ενημέρωση

X