ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΦΟΡΑΜΕ: joggers, μακρυμάνικο κορμάκι και άρβυλα
 

8 κύρια οφέλη από την τακτική σωματική άσκηση

Τα οφέλη στο σώμα και την ψυχή που προσφέρει η γυμναστική

Ριάνα Στυλιανού

Η σωματική άσκηση έχει πάρα πολλά οφέλη, τόσο για τον ψυχικό μας κόσμο όσο και για την υγεία του οργανισμού μας γενικότερα. Η άσκηση μπορεί να θεραπεύσει πολλές ασθένειες αλλά και να απελευθερώσει το μυαλό σας από το άγχος το στρες και πολλά αλλά. Η σωματική άσκηση είναι αναγκαία ανεξαίρετος ηλικίας.

Έστω και η παραμικρή προσπάθεια του να είμαστε ενεργοί, θα φέρει πολύ καλά αποτελέσματα στο σώμα σας. Η άσκηση μπορεί να βελτιώσει τη σωματική μας υγεία σε πολλές βαθμίδες, τη σεξουαλική μας ζωή αλλά και να προσθέσει χρόνια στη ζωή μας.

@isaacwendland on Unspalsh

1. Αυξάνει την αυτοεκτίμηση και την αυτοπεποίθηση
Η τακτική άσκηση ελέγχει το σωματικό βάρος και αυξάνει τη μυϊκή μάζα, έχοντας ως αποτέλεσμα ένα πιο καλλίγραμμο σώμα, που με τη σειρά του ενισχύει την αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση. Οι αντοχές γίνονται μεγαλύτερες και οι δραστηριότητες που ίσως κάποτέ δεν ήσασταν ικανοί να πραγματοποιήσετε, με την τακτική προπόνηση μπορείτε πλέον να τις κατορθώσετε.

2. Βοηθά στην κατάθλιψη και στο άγχος
Με βάση πολλές επιστημονικές έρευνες, έχει αποδειχθεί πως η άσκηση μειώνει τα συμπτώματα της κατάθλιψης και του άγχους, εφόσον αυξάνονται τα επίπεδα των ενδορφινών, δηλαδή των ορμονών της χαράς.

3. Μειώνει το στρες
Η γυμναστική στην φύση έχει τη μεγαλύτερη αγχολυτική ιδιότητα. Η μείωση της κορτιζόλης - της ορμόνης που προκαλεί το άγχος, καθορίζεται από το πόσο συχνά ερχόμαστε σε επαφή με τη φύση. Έρευνες έδειξαν πώς 20 έως 30 λεπτά καθιστοί ή περπατώντας σε ένα χώρο που φέρνει μία αίσθηση φύσης, μπορεί να μειώσει δραστικά το στρες. Η φύση είναι αναμφίβολα ένα δωρεάν και φυσικό «φάρμακο» για το στρες, το οποίο εμποδίζει μια σειρά φυσικών αποκρίσεων που επηρεάζουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα, τις ορμόνες και το «εσωτερικό ρολόι» μας.

4. Βελτιώνει την καρδιαγγειακή υγεία
Η τακτική άσκηση είναι καλή για την υγεία της καρδιάς, εφόσον βελτιώνει τα επίπεδα χοληστερόλης, την αρτηριακή πίεση, τον κίνδυνο καρδιακών προσβολών και καρδιακών παθήσεων, όπως επίσης τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου αλλά και τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου.

5. Βοηθάει σε ένα πιο ποιοτικό ύπνο
Η άσκηση αυξάνει τη θερμοκρασία του σώματος με αποτέλεσμα να το χαλαρώνει. Επίσης, θα νιώθετε αρκετά κουρασμένοι μετά από ένα καλό workout session, επομένως είναι πολύ πιο πιθανό να κοιμηθείτε ευκολότερα και πιο βαθιά.

6. Ενισχύει τη λειτουργία του εγκεφάλου
Με βάση μελέτες που έχουν γίνει σε πειραματόζωά αλλά και σε ανθρώπους, η άσκηση βοηθά τον εγκέφαλο με πολλούς τρόπους. Η καρδιαγγειακή άσκηση δημιουργεί νέα κύτταρα στον εγκέφαλο, μια διαδικασία που αποκαλείται νευρογένεση και βελτιώνει τη συνολική λειτουργία του εγκεφάλου. Παρόμοιες έρευνες έδειξαν πως η άσκηση ενισχύει την δημιουργικότητα και την πνευματική απόδοση, επομένως, το να σας έρθει κάποια σπουδαία ιδέα ή έμπνευση σαν τρέχετε η περπατάτε, δεν είναι καθόλου σπάνιο φαινόμενο.

7. Μειώνει τον κίνδυνο ορισμένων καρκίνων
Η τακτική σωματική άσκηση μπορεί να συμβάλει στην μείωση ορισμένων καρκίνων, όπως τον καρκίνο του παχέος έντερου, στο στομάχι, στον οισοφάγο, τον καρκίνο του μαστού, της κύστης, της μήτρας αλλά και του νεφρού.

8. Βοηθά στην οστεοπόρωση
Είναι γνωστό πως η σωματική άσκηση βελτιώνει την υγεία των οστών, επομένως μπορεί να θεραπεύσει ή να αποτρέψει την οστεοπόρωση. Επίσης, βοηθά στην πρόληψη πτώσεων και καταγμάτων που σχετίζονται με μυϊκή αδυναμία και έλλειψη ισορροπίας.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

HEALTH: Τελευταία Ενημέρωση