ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: Leopard pants, μαύρο crop top και kitten heels
 

Στο «Joan is awful» η ηρωίδα θέλει να γίνει πρωταγωνίστρια στη ζωή της

Ιδιοφυής σάτιρα για την παραβίαση της ιδιωτικότητας στο ίντερνετ

Πάρις Δημητριάδης

Ανάμεσα στις εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες, ποπ τηλεοπτικές σειρές, που στριμαρίστηκαν την τελευταία δεκαετία και σημείωσαν επιτυχία, το αριστουργηματικό Βlack Mirror του 50χρονου βρετανού Charlie Brooker λαμπυρίζει ξεχωριστό, καθώς μέσω των αυτοτελών του επεισοδίων, που κάθε φορά γίνονται όλο και καλύτερα, κατορθώνει να καυτηριάσει με καθηλωτική ευστοχία τις γιγαντιαίες, τεχνολογικές κυρίως, προκλήσεις της περίπλοκης εποχής μας.

Χωρίς να προάγει απαραίτητα τεχνοφοβία, ο χαρισματικός δημιουργός εστιάζει κυρίως στις ψυχολογικές και κοινωνικές επιπτώσεις που η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης επιφέρουν στον σύγχρονο τρόπο που δρούμε. Επιπτώσεις που κατ’ επέκταση γίνονται πολιτικές και αφορούν όλο μας το είναι. 

Η σειρά είχε προβληθεί για πρώτη φορά το μακρινό  2011 από το βρετανικό Channel 4 με τρία επεισόδια, με κοινό σημείο αναφοράς τον μαύρο καθρέφτη της οθόνης που περίτεχνα και επικίνδυνα καταργεί και καταστρατηγεί κάθε έννοια ιδιωτικότητας και προσωπικών δεδομένων. Δώδεκα χρόνια μετά και αφού το Netflix έχει αγοράσει τα δικαιώματα της σειράς, στο επεισόδιο «Joan is awful», που είναι το πρώτο επεισόδιο της έκτης σεζόν που κυκλοφόρησε πρόσφατα, ο δαιμόνιος Βrooker βρίσκει τον τρόπο να τα «βάλει» με το ίδιο το χέρι που τον ταΐζει, με το ίδιο το Netflix δηλαδή.

 

Το βασικό ερώτημα που προκύπτει μέσω του ήδη βάιραλ επεισοδίου είναι ένα: Σε συνδυασμό με την κατακλυσμιαία άνοδο της τεχνητής νοημοσύνης, μέχρι πού μπορεί να φτάσει το αχόρταγο μάρκετινγκ μιας πλατφόρμας βεληνεκούς Netflix.

Στο «Joan is awful» η ηρωίδα, μια δυναμική γυναίκα της διπλανής πόρτας, βρίσκεται στη μέση της ιεραρχίας στη μεγάλη κορπορειτ εταιρεία όπου εργάζεται. Δεν βρίσκεται ούτε στον πάτο, ούτε στην κορυφή. Έχει όμως τον άχαρο ρόλο να λειτουργεί ως μεσάζουσα. 

Στην προσωπική της ζωή, όπως βλέπουμε να εξομολογείται στη ψυχολόγο της, η Joan έχει έναν αρραβωνιαστικό «καλοσυνάτο, έμπιστο και αγαπητό πλην όμως αδιάφορο και βαρετό», ειδικά σε σύγκριση με τον τσαχπίνη πρώην της, με τον οποίο έκανε πολύ καλύτερο σεξ και τσακωνόταν όμως πολύ πιο έντονα. Θέματα που, πάνω κάτω, αντιμετωπίζει οποιαδήποτε νεαρή γυναίκα στην ηλικία της.

Θέλω να νιώσω πρωταγωνίστρια στη ζωή μου, εκμυστηρεύεται η Joan στη ψυχολόγο της και πού να φανταζόταν ότι σύντομα η επιθυμία της θα γινόταν σύντομα κάτι σαν… πραγματικότητα, όταν σοκαρισμένη ανακαλύπτει πως με τη συγκατάθεσή της κιόλας η προσωπική της ζωή έχει γίνει σειρά στο αντίστοιχο Netflix, που για ευνόητους λόγους στη σειρά εμφανίζεται με διαφορετική ονομασία. 

Το επεισόδιο θίγει με χιούμορ και σατιρική διάθεση επίκαιρα και πολύ σημαντικά ζητήματα όπως η προστασία της ιδιωτικότητας, η νομική κατοχύρωση της ανωνυμίας όπως και της επωνυμίας (η γκεστ εμφάνιση της Σάλμα Χαγιέκ ακριβώς επί τούτου πρόκειται) καθώς και ο σφιχτός εναγκαλισμός και η υπερεξουσία που τεχνολογικοί κολοσσοί έχουν αποκτήσει στην καθημερινότητά μας.


Δείτε το τρέιλερ:

ENTERTAINMENT: Τελευταία Ενημέρωση