ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: cycling shorts, cropped top και πέδιλα
 

Matcha: Tο τσάι που κάνει τη διαφορά

Όσα πρέπει να ξέρετε για το ''θαυματουργό'' ρόφημα.

newsroom must

Mε την αλλαγή του καιρού έρχεται και η ανάλογη αλλαγή στις διατροφικές μας επιλογές, αφού από τα κρύα τρόφιμα και ροφήματα κάνουμε στροφή στα ζεστά. Ένα απ’ αυτά, είναι και το τσάι που… εισβάλλει στη διατροφή μας συνήθως το χειμώνα. Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο πίνουν πράσινο τσάι για τα οφέλη που έχει για την υγεία. Το Matcha, όμως, στην είδος πράσινου τσαγιού που έχει γίνει πολύ διάσημο τελευταία. Δικαιολογημένα;

Πώς παράγεται
Το Matcha είναι μια πολύ λεπτή πράσινη σκόνη που παρασκευάζεται από τα πράσινα φύλλα των θάμνων του τσαγιού που καλλιεργούνται στη σκιά και χρησιμοποιείται παραδοσιακά σε μια ιαπωνική τελετή τσαγιού. Οι θάμνοι του τσαγιού καλύπτονται για περίπου 20-30 ημέρες σε σκιά πριν τη συγκομιδή, για να αποφευχθεί το άμεσο ηλιακό φως. Η σκιά διεγείρει την αύξηση των επιπέδων χλωροφύλλης, η οποία μετατρέπει τα φύλλα σε πιο σκούρο πράσινο χρώμα και αυξάνει την παραγωγή αμινοξέων. Αυτό ενεργοποιεί την ανάπτυξη φύλλων με καλύτερη γεύση και υφή, τα οποία επιλέγονται με το χέρι, ατμοποιούνται για να σταματήσουν τη ζύμωση και, στη συνέχεια, ξηραίνονται και ωριμάζουν σε αποθήκη, πράγμα που μεγιστοποιεί τη γεύση. Τα αποξηραμένα φύλλα στη συνέχεια επεξεργάζονται σε λεπτή σκόνη.

Αντιοξειδωτική δράση
Όταν παραγγείλετε παραδοσιακό πράσινο τσάι, τα συστατικά από τα φύλλα εισάγονται στο ζεστό νερό και τότε τα φύλλα καταστρέφονται. Με το Μatcha, πίνετε τα πραγματικά φύλλα από το τσάι, τα οποία έχουν μετατραπεί σε λεπτή σκόνη. Είναι το μόνο τσάι, στο οποίο τα φύλλα καταναλώνονται ως μέρος του ροφήματος. Ως εκ τούτου, η περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά είναι υψηλότερη από άλλα τσάγια και είναι μια ιδιαίτερα πλούσια πηγή Ltheanine, ενός μοναδικού αμινοξεός για το τσάι που μπορεί βελτιώσει τη διάθεση, τη μνήμη και τη συγκέντρωση. Μία μελέτη απέδειξε ότι το Μatcha περιέχει μέχρι και 137 φορές περισσότερα αντιοξειδωτικά από το πράσινο τσάι (χαμηλής ποιότητας) και μέχρι 3 φορές περισσότερα αντιοξειδωτικά από άλλα τσάγια υψηλής ποιότητας.

Μεταβολισμός
Μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση πράσινου τσαγιού μπορεί να αυξήσει την ενεργειακή δαπάνη και την οξείδωση του λίπους. Το Matcha αυξάνει την ικανότητα του σώματος να καίει θερμίδες από περίπου 10% έως περίπου 40% της ημερήσιας ενεργειακής δαπάνης. Εννοείται πάντοτε ότι το τσάι δεν αποτελεί το… μαγικό φίλτρο για την απώλεια βάρους και το όφελος κατανάλωσης τσαγιού ως αποκλειστικού τρόπου απώλειας βάρους, θα είναι μέτριο. Η μείωση της πρόσληψης θερμίδων και η αύξηση της σωματικής δραστηριότητας παραμένουν τα κλειδιά για τη λήψη και τη διατήρηση του βάρους.



Καρδιακά οφέλη
Τα οφέλη υγείας του τσαγιού σχετίζονται και με την καρδιακή νόσο. Τα φλαβονοειδή στο πράσινο τσάι εμποδίζουν την οξείδωση της LDL χοληστερόλης (κακής χοληστερόλης) και μειώνουν την πήξη του αίματος. Μελέτες έχουν, επίσης, δείξει ότι το πράσινο τσάι μειώνει σημαντικά τη συστολική και διαστολική αρτηριακή πίεση και τη συνολική και LDL χοληστερόλη.

Χαρά Μαλιώτη
Κλινική διαιτολόγος, με ειδίκευση στις Διατροφικές Διαταραχές
Tηλ. 22256006, chara@projecthealth.com.cy 
Project Xealth

HEALTH: Τελευταία Ενημέρωση