ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΦΟΡΑΜΕ: Φούξια σατέν πουκάμισο, denim φούστα και sneakers
 

Πώς να ψήσετε σωστά το κρέας

Τι μπορείτε να κάνετε για να περιορίσετε την έκθεση σας στους κινδύνους την ώρα του ψησίματος

Σταύρη Φράγκου

Αφού πέρασε το πενηνταήμερο νηστειών για το Πάσχα ήρθε η ώρα για να επανέλθουμε σιγά σιγά στην ρουτίνα με το φαγητό μας εντάσσοντας το κρέας στην καθημερινότητά μας. Όσο και να μας αρέσουν όμως οι μπριζόλες, οι πανσέτες, τα παϊδάκια, τα σουβλάκια, τα μπιφτέκια και το αρνί πρέπει να προσέξουμε πώς τα ψήνουμε για να αποφύγουμε την τσίκνα και τον καπνό που βγάζει την ώρα του ψησίματος.



Η τσίκνα δεν είναι ωφέλιμη για τον ψήστη ο οποίος στέκεται ακριβώς πάνω από το κρέας όπως ούτε και ο καπνός που βγαίνει γιατί είναι καρκινογόνος για τους πνεύμονες. Το λίπος που στάζει αλλάζει χημική δομή και σχηματίζονται πολυαρωματικοί υδρογονάνθρακες (PAH) οι οποίοι ανεβαίνουν προς τα επάνω και διαλύονται μέσα στο ψητό κρέας. Αν θα ψήσετε πιο υγιεινό κρέας όπως το κοτόπουλο ή ακόμα και ψάρι υπάρχουν και πάλι κινδυνοι καθώς οι ευαίσθητες πρωτεΐνες τους μετασχηματίζονται σε ετεροκυκλικές αμίνες που είναι επίσης καρκινογόνες. Οι ενώσεις αυτές βλάπτουν τον οργανισμό μας και εμείς θα σας προτείνουμε τρόπους με τους οποίους μπορείτε να αποφύγετε να έχετε τσίκνα και καπνούς στο φαγητό σας.

Τι μπορείτε να κάνετε λοιπόν για να περιορίσετε την έκθεση σε αυτούς τους κινδύνους

1. Μην ξεροψήνετε τα κρέατα, να είναι καλοψημένα αλλά όχι παραψημένα
2. Πριν το ψήσιμο χρησιμοποιείστε μαρινάδες με αντιοξειδωτικά συστατικά: κόκκινο κρασί, χυμό λεμόνι ή πορτοκάλι, ξύσμα από τη φλούδα τους, ρίγανη, δεντρολίβανο κ.ά.
3. Χρησιμοποιείστε εστίες γκριλ όπου το κρέας δεν είναι πάνω από την πυρωμένη επιφάνεια π.χ. τα μεταλλικά ή κεραμικά πλατό, οι αντιστάσεις που βρίσκονται πάνω από το κρέας ή στο πλάι
4. Συνδυάστε τα ψητά κρέατα με πολύχρωμες σαλάτες αφού τα αντιοξειδωτικά στα λαχανικά έχουν ανασταλτική δράση στους μηχανισμούς ανάπτυξης καρκινικών κυττάρων και έτσι περιορίζετε τον κίνδυνο αλλά και την υπερβολική κατανάλωση των ψητών

HEALTH: Τελευταία Ενημέρωση