ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΦΟΡΑΜΕ: Bodycon φόρεμα, χρυσά κολιέ και πέδιλα
 

Φοιτητές: Συμβουλές για την αντιμετώπιση του άγχους

Πως να έχετε μία εποικοδομητική και χαλαρή σχολική χρονιά.

Μαρία Καραμάνου

Στην ακαδημαϊκής τους πορεία, πολλοί φοιτητές βιώνουν μια πραγματικότητα που δυσκολεύουν να αντιμετωπίσουν: το άγχος στο πανεπιστήμιο. Ενώ η πανεπιστημιακή ζωή φέρνει μαζί της την χαρά της γνώσης, της ανεξαρτησίας και της ανακάλυψης, επίσης συχνά συνοδεύεται από το βάρος των προκλήσεων, των προθεσμιών και των υποχρεώσεων. Είναι αλήθεια ότι πολλά από αυτά που κάνουν τους φοιτητές να ενθουσιαστούν για το πανεπιστήμιο μπορούν επίσης να προκαλέσουν έντονο άγχος.

Σε αυτήν τη φάση της ζωής σας, το να βρείτε υποστήριξη από νέους φίλους μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμο. Όταν αντιμετωπίζετε το άγχος στο πανεπιστήμιο, η παρουσία φίλων που καταλαβαίνουν τι αισθάνεστε μπορεί να σας βοηθήσει να αισθάνεστε πιο σταθεροί. Φυσικά, δεν είναι πάντα εύκολο να βρείτε φίλους ειδικά όταν είστε πρωτοετείς ή νέος/νέα σε μια πανεπιστημιακή κοινότητα. Μπορείτε να δοκιμάσετε να γίνετε μέλος σε κάποιο πανεπιστημιακό κλαμπ ή να συμμετάσχετε σε εθελοντικές δραστηριότητες. Το σημαντικό είναι να αναζητήσετε φίλους που έχουν κοινά ενδιαφέροντα και αξίες μαζί σας, ώστε να έχετε ένα υποστηρικτικό κοινωνικό περιβάλλον.

Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι, ενώ προσπαθείτε να δημιουργήσετε νέες κοινωνικές σχέσεις στο πανεπιστήμιο, μπορείτε πάντα να βασιστείτε στην οικογένειά σας ή στους φίλους σας πίσω στο σπίτι. Υπάρχει κάτι πολύ παρηγορητικό στο να έχετε ένα γονέα ή μια φιγούρα που μπορεί να σας υποστηρίξει, ακόμα κι αν ανυπομονούσατε να αποκτήσετε αυτονομία και να ζήσετε μόνοι σας. Μια έρευνα που διεξήχθη το 2016 αναφέρει ότι η διατήρηση επαφής με έναν γονέα ή μια φιγούρα μπορεί να αποδειχθεί καίρια για την αντιμετώπιση του άγχους που μπορεί να νιώθετε ως φοιτητής.

Ένας άνετος και φιλόξενος χώρος στο πανεπιστήμιο μπορεί να αποτελέσει την απαραίτητη όαση ψυχικής ηρεμίας μετά από μια αγχωτική μέρα. Ο τρόπος που διαμορφώνετε το περιβάλλον σας μπορεί να επηρεάσει την ψυχική κατάστασή σας και να σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε καλύτερα το άγχος. Προσθέστε αντικείμενα που σας φέρνουν χαρά στο διαμέρισμα σας όπως φωτογραφίες.

Δημιουργήστε έναν χώρο για εργασία που είναι χωρισμένος από τον χώρο ύπνου σας. Αυτό βοηθά στη διατήρηση της ισορροπίας μεταξύ σπουδών και χαλάρωσης. Ένα καλό κρεβάτι είναι το κλειδί για έναν ανάλαφρο ύπνο, που μπορεί να σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε το άγχος πιο αποτελεσματικά. Έρευνες έχουν δείξει ότι η ακαταστασία μπορεί να αυξήσει το άγχος και το στρες. Προσπαθήστε να διατηρείτε τον χώρο σας καθαρό και οργανωμένο. Εφοδιάστε το ψυγείο σας με υγιεινά σνακ και τροφές που σας αρέσουν, για να μπορείτε να ικανοποιήσετε τις ανάγκες σας κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Η ανίχνευση των αιτιών που προκαλούν το άγχος σας μπορεί να σας βοηθήσει σημαντικά στη διαχείρισή του. Μόλις κατανοήσετε τι είναι αυτό που ενεργοποιεί το άγχος σας, τότε μπορείτε να αναζητήσετε τρόπους για να το αντιμετωπίσετε ή ακόμα και να αποφύγετε τις πηγές αυτές, ανάλογα με τη φύση τους.

Συχνά, πολλά πράγματα μπορούν να είναι πηγή άγχους, από τις επιλογές σας στον τρόπο ζωής μέχρι τα γεγονότα που συμβαίνουν στο σχολείο ή στο σπίτι. Για παράδειγμα, η υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης ή αλκοόλ, η οανεπαρκής ύπνος, ή μια διατροφή που δεν παρέχει τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά μπορούν να επηρεάσουν την ψυχική σας κατάσταση και να δημιουργήσουν αίσθηση άγχους.

Είναι σημαντικό να εξετάσετε αυτούς τους παράγοντες και να προσπαθήσετε να βρείτε ισορροπίες και λύσεις που θα σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε το άγχος σας συνολικά.

Η πανεπιστημιακή ζωή αποτελεί ένα εντελώς διαφορετικό κεφάλαιο σε σχέση με το σχολείο, και μπορεί να είναι προκλητικό να προβλέψετε πόσο δύσκολο θα είναι ένα μάθημα ή ένα πρόγραμμα σπουδών. Φυσικά, δεν υπάρχει τίποτα κακό στο να έχετε υψηλούς στόχους και να είστε φιλόδοξοι. Ωστόσο, όταν το φορτίο των μαθημάτων σας προκαλεί αίσθημα εξάντλησης και άγχους, τότε ίσως πρέπει να εξετάσετε εκ νέου την κατάσταση.

Κατά την επιλογή μαθημάτων, είναι σημαντικό να λάβετε υπόψη και άλλες υποχρεώσεις σας, όπως εργασία και εξωσχολικές δραστηριότητες. Επίσης, μην ξεχνάτε να αφήνετε αρκετό χρόνο για να ξεκουραστείτε και να ανακτήσετε ενέργεια.

HEALTH: Τελευταία Ενημέρωση