ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΦΟΡΑΜΕ: φόρεμα με βολάν, denim σακάκι και sneakers
 

Πώς το Tik Tok αλλάζει τα δεδομένα στα Fashion Weeks;

Η προσπάθεια για εκδημοκρατισμό της μόδας

Δέσποινα Άσπρου

Μπορεί ένα εισιτήριο στις επιδείξεις μόδας της Νέας Υόρκης και ένα pass στα κορυφαία πάρτι που διοργανώνονται κατά την Εβδομάδα Μόδας στην πόλη να αποτελούν όνειρο για όλους μας, ωστόσο δεν είναι μυστικό πως η πρόσβαση είναι ιδαίτερα περιορισμένη και πολύ λίγοι άνθρωποι είναι καλεσμένοι σε αυτά.

Δεν είναι μυστικό άλλωστε πως η λίστα των καλεσμένων εδώ και χρόνια περιλάμβανε αποκλειστικά διασημότητες, επιλεγμένα μέλη των ΜΜΕ, αγοραστές και influencers. Τα πράγματα ωστόσο, φέτος, ανατράπηκαν...αφού το Tik Tok "βάλθηκε" να αλλάξει το κατεστημένο.

Αναλυτικότερα, ήδη από τον περασμένο Αύγουστο ξεκίνησαν να κυκλοφορούν βίντεο στο TikTok με τίτλους όπως "Πώς να λάβετε πρόσκληση στο NYFW" και "Τα μυστικά για να μπείτε στο NYFW" και μέρα με την μέρα, απέκτησαν ολοένα και μεγαλύτερο έδαφος.

Η χρήστης του TikTok, Tiffany Baira, για παράδειγμα, δημιούργησε ένα βίντεο στο οποίο την βλέπουμε να μοιράζεται αυτό που η ίδια αποκαλεί «ιερό δισκοπότηρο» και πρόκειται για μια ιδιαίτερα πολυπόθητη λίστα επαφών δημοσίων σχέσεων για τις επωνυμίες που παρουσιάζουν τις δημιουργίες τους στην Εβδομάδα Μόδας. Την εν λόγω λίστα επαφών μάλιστα, η οποία για ευνόητους λόγους έγινε viral, μπορεί να την βρει κανείς και στον σύνδεσμο στο βιογραφικό της στο Instagram (ενώ παράλληλα, είναι διαθέσιμη στο κοινό μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του NYFW). Στο βίντεο, η Baira σημειώνει ότι η λίστα είναι ξεπερασμένη, αλλά υπόσχεται ότι πολλές από τις επαφές είναι ακόμα οι ίδιες.

@tiffbaira TIME FOR YOU TO STEP OUT TO FASHION WEEK ICON! #fyp #nyfw #fashionweek2022 #newyork #modeling #GenshinTeleport #foryou ♬ BIZCOCHITO - ROSALÍA

Το βίντεο συγκεντρώνει περίπου 350.000 προβολές και σχεδόν 55.000 likes. Ένα σχόλιο κάτω από το TikTok βίντεό της έγραφε: «Μου αρέσει που δεν κρατάς ποτέ τίποτα. Πάντα μοιράζεσαι τις γνώσεις σου», στο οποίο η Baira απάντησε, «Εγώ τα έμαθα όλα αυτά με τον δύσκολο τρόπο... ωστόσο ήθελα να κάνω ό,τι μπορώ για να βοηθήσω ανερχόμενους καλλιτέχνες». Και αυτό ήταν μόνο η αρχή. Γρήγορα, μια σειρά από άλλα TikToks άρχισαν να μοιράζονται τη λίστα email, συμπεριλαμβανομένου ενός που υπογράμμιζε ένα αρχείο γεμάτο με άμεσες επαφές με δημοσιογράφους που καλύπτουν τα fashion weeks, ενώ τα τιπς πρόσβαση ολοένα και αυξάνονταν.

@aaron.jordann HOW TO ATTEND NYFW THIS SEASON #nyfw #nyfw2022 #howtoattendnyfw #newyorkfashionweek ♬ Cumbia Buena - Grupo La Cumbia

«Δεν νομίζω ότι υπάρχει τίποτα κακό στο να βοηθάμε ο ένας τον άλλον», λέει ο Sydney Bernhardt, ένας 23χρονος δημιουργός περιεχομένου που δημοσίευσε ένα βίντεο σχετικά με το πώς να ζητήσετε μια πρόσκληση σε μια εκπομπή και συμπεριέλαβε μια λίστα με μηνύματα PR στο σύνδεσμο στο προφίλ του.

Δεν άργησε μάλιστα να κυκλοφορήσει και ένας οδηγός, ο οποίος πωλείται για 99 δολάρια και περιλαμβάνει οδηγίες για το πώς θα μπορέσει να κανείς να βρεθεί στις επιδείξεις μόδας, ενώ μεταξύ άλλων προτάσεις ανοιχτού τύπου, όπως η διαμονή σε ξενώνα και οι διαδρομές των τρένων.

Όλα αυτά τα βίντεο και η διαρροή πληροφοριών το τελευταίο διάστημα είχαν τρομερή απήχηση με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί τελικά ένα χάος στην Εβδομάδα Μόδας... ενώ δεν είναι λίγοι όσοι επιχείρησαν να μπουν με τις μεθόδους αυτές στις επιδείξεις μόδας και στα πάρτι που ακολούθησαν. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το πάρτι Marc Jacobs Heaven, του οποίου είχε κυκλοφορήσει στο διαδίκτυο η πρόκληση.

Αν και σίγουρα η κατάσταση είναι ακόμη διαχειρίσιμη, αποδεικνύεται πως ο αγώνας για εκδημοκρατισμό των Εβδομάδων Μόδας ξεκίνησε... και όχι με τίμημα το κέρδος. Η νέα γενιά είναι αποφασισμένη να αλλάξει όσα είχαμε ως δεδομένα. Το τι τελικά θα συμβεί, μόνο ο χρόνος θα το δείξει.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by The Blonde Salad (@theblondesalad)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by CHOICE (@visionsbychoice)

FASHION NEWS: Τελευταία Ενημέρωση