ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΦΟΡΑΜΕ: Midi jean φούστα με άσπρο strapless top και πέδιλα
 

Το πιο iconic μπουκάλι του κόσμου - Η ιστορία του

Από το φαρμακείο ως «ποτό εγκράτειας», σε μία επιχείρηση δισεκατομμυρίων.

Μαρία Καραμάνου

Στις 12 Μαρτίου 1894, η Coca Cola πωλήθηκε για πρώτη φορά σε γυάλινο μπουκάλι, ένα γεγονός που άλλαξε για πάντα την ιστορία του πιο διάσημου αναψυκτικού στον κόσμο. Σήμερα, το μπουκάλι της Coca Cola είναι τόσο χαρακτηριστικό που μπορεί να αναγνωριστεί εύκολα, ακόμα και με κλειστά μάτια. Οι σχεδιαστές του μπουκαλιού είχαν λάβει την οδηγία να δημιουργήσουν ένα σχέδιο τόσο μοναδικό, ώστε να είναι αναγνωρίσιμο στο σκοτάδι ή ακόμα και αν ήταν σπασμένο σε κομμάτια.

Ωστόσο, η αρχή της Coca Cola δεν ήταν τόσο εμβληματική. Στα πρώτα χρόνια της, πωλούνταν αποκλειστικά σε ποτήρια, ως ένα «fountain drink» - δηλαδή ένα αναψυκτικό που σερβιριζόταν κυρίως σε φαρμακεία, όπου το σιρόπι αναμειγνυόταν με ανθρακούχο νερό κατευθείαν από τη βρύση. Αυτή η πρακτική ήταν σύνηθες την εποχή εκείνη, και ο παραγωγός της Coca Cola δεν έβλεπε κανένα λόγο να αλλάξει αυτόν τον τρόπο πώλησης.

Η μετάβαση από τα ποτήρια στα γυάλινα μπουκάλια σηματοδότησε μια σημαντική στροφή στην ιστορία του προϊόντος. Το μπουκάλι δεν προσέφερε μόνο ευκολία και ευχέρεια στη μεταφορά και αποθήκευση του αναψυκτικού, αλλά συνέβαλε και στη δημιουργία μιας εμβληματικής εικόνας που θα συνόδευε την Coca Cola για τις επόμενες δεκαετίες. Το χαρακτηριστικό μπουκάλι έγινε σύμβολο του brand, αναγνωρίσιμο παντού στον κόσμο.

Η απόφαση αυτή δεν ήταν μόνο μια επιχειρηματική κίνηση, αλλά και ένα σημαντικό βήμα προς την εδραίωση της Coca Cola ως παγκόσμιο εμπορικό σήμα. Το σχέδιο του μπουκαλιού εξελίχθηκε μέσα στα χρόνια, αλλά πάντα διατηρούσε τα χαρακτηριστικά εκείνα που το καθιστούν μοναδικό και άμεσα αναγνωρίσιμο.

Έτσι, από τα φαρμακεία όπου ξεκίνησε ως ένα απλό ποτό, η Coca Cola κατάφερε να κατακτήσει τον κόσμο, και το χαρακτηριστικό της μπουκάλι παραμένει ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα σύμβολα της παγκόσμιας κουλτούρας.

Η Ιστορία της Coca Cola: Από το Φαρμακείο στις Καρδιές των Καταναλωτών

Η Coca Cola, το πιο αναγνωρίσιμο αναψυκτικό στον κόσμο, έχει μια συναρπαστική ιστορία που ξεκινά το 1886. Ο John Pemberton, ένας φαρμακοποιός από την Τζόρτζια, ήταν ο εφευρέτης αυτού του διάσημου ποτού. Αρχικά, η Coca Cola δημιουργήθηκε ως ένα μη εθιστικό υποκατάστατο της μορφίνης και διαφημίστηκε ως ένα «ποτό εγκράτειας», καθώς δεν περιείχε αλκοόλ. Το αναψυκτικό έγινε σύντομα δημοφιλές στην Τζόρτζια και στις γύρω περιοχές.

«Ένα μπουκάλι τόσο χαρακτηριστικό ώστε θα το αναγνώριζες ακόμα και στο σκοτάδι»

Στα επόμενα χρόνια, τα δικαιώματα του brand πέρασαν στον Asa Griggs Candler, έναν επιχειρηματία με όραμα. Ο Candler αναγνώρισε τις εμπορικές δυνατότητες της Coca Cola και ξεκίνησε να την προωθεί επιθετικά. Η επιτυχία του brand συνέχισε να αυξάνεται, όμως υπήρχε μια κρίσιμη συμβουλή που ο Candler δεν έλαβε σοβαρά υπόψη.

Ο ανιψιός του, με διορατικότητα, τον συμβούλευσε να πωλεί την Coca Cola σε μπουκάλια, πιστεύοντας ότι αυτό θα μπορούσε να αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις και την απήχηση του προϊόντος. Παρόλα αυτά, ο Candler δεν ενδιαφέρθηκε για την πρόταση αυτή.

Ήταν στις 12 Μαρτίου 1894, όταν τελικά η Coca Cola πωλήθηκε για πρώτη φορά σε γυάλινο μπουκάλι, ανοίγοντας έναν νέο κεφάλαιο στην ιστορία της. Αυτό το γεγονός σηματοδότησε την αρχή της μετατροπής της Coca Cola σε ένα παγκόσμιο φαινόμενο. Το γυάλινο μπουκάλι έγινε σύμβολο του brand, εύκολα αναγνωρίσιμο από όλους.

Ο πρώτος άνθρωπος που εμφιάλωσε την Coca Cola ήταν ο Joseph A. Biedenharn, ιδιοκτήτης ενός καταστήματος με σοκολάτες στο Βίκσμπεργκ του Μισσισσιππή. Ο Biedenharn, διαβλέποντας τις εμπορικές δυνατότητες των μπουκαλιών, αποφάσισε να εμφιαλώσει το αναψυκτικό σε μπουκάλια Hutchinson, έναν κοινό τύπο επαναχρησιμοποιούμενου μπουκαλιού. Αυτά τα μπουκάλια ήταν πολύ διαφορετικά από το χαρακτηριστικό μπουκάλι που γνωρίζουμε σήμερα.

Ο Biedenharn, ενθουσιασμένος με την ιδέα του, έστειλε ένα κιβώτιο από τα εμφιαλωμένα μπουκάλια του στον Asa Griggs Candler, ο οποίος κατείχε τότε τα δικαιώματα της Coca Cola. Παρόλα αυτά, ο Candler δεν μοιραζόταν την ίδια προοπτική και πίστευε ότι το μέλλον του αναψυκτικού ήταν οι πωλήσεις σε ποτήρια, όπως συνηθιζόταν τότε στα φαρμακεία.

Πέντε χρόνια αργότερα, το 1899, ο Candler τελικά άλλαξε γνώμη και πούλησε τα δικαιώματα εμφιάλωσης της Coca Cola ανά τις ΗΠΑ, εκτός από την περιοχή του Βίκσμπεργκ, σε δύο αδέρφια από την Τσατανούγκα, τον Benjamin και τον Joseph Whitehead. Αυτή η απόφαση αποδείχθηκε καθοριστική για την ανάπτυξη και την επιτυχία της Coca Cola. Οι Whitehead προώθησαν με ζήλο την εμφιάλωση του αναψυκτικού, συμβάλλοντας στην ευρεία διάδοσή του.

Το Αμετάβλητο Κόστος και το Εμβληματικό Μπουκάλι

Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα γεγονότα είναι το συμβόλαιο του 1899, το οποίο καθόριζε ότι κάθε μπουκάλι Coca Cola θα κόστιζε 5 σεντς. Αυτό το συμβόλαιο, λόγω μιας απλής νομικής παράβλεψης, δεν είχε ημερομηνία λήξης, διατηρώντας την τιμή της Coca Cola σταθερή μέχρι το 1959, όπως αναφέρει το History.com.

Το 1915, οι εμφιαλωτές της Coca Cola βρέθηκαν αντιμέτωποι με έναν αυξανόμενο αριθμό ανταγωνιστών που αντέγραφαν το προϊόν τους. Για να ξεχωρίσουν και να προστατεύσουν το brand τους, διοργάνωσαν έναν διαγωνισμό, καλώντας εταιρείες γυαλικών να σχεδιάσουν ένα μπουκάλι τόσο χαρακτηριστικό, ώστε να αναγνωρίζεται αμέσως ότι ανήκει στην Coca Cola. Το σχέδιο που επικράτησε ήταν αυτό της Root Glass Company.

Το νέο μπουκάλι της Coca Cola, που γνωρίζουμε και αγαπάμε μέχρι σήμερα, ήταν εμπνευσμένο από το σχήμα του σπόρου του κακάο. Το σχέδιο αυτό όχι μόνο έδωσε στην Coca Cola ένα μοναδικό και αναγνωρίσιμο προφίλ, αλλά επίσης έκανε τον ιδιοκτήτη της Root Glass Company πλούσιο, χάρη στην επιτυχία και τη διάδοση του μπουκαλιού.

ENTERTAINMENT: Τελευταία Ενημέρωση