ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: Κολάν με άσπρο τοπ, blazer και sneakers

Ποιες χώρες επιστρέφουν και ποιες όχι στη Eurovision 2026

Σε ρυθμούς Eurovision 2026 αρχίζει να μπαίνει σιγά σιγά όλη η Ευρώπη.

Μαρία Καραμάνου

Μαρία Καραμάνου

Η 70ή Eurovision πλησιάζει στη Βιέννη και το mood είναι ήδη… πανηγυρικό. Οι σκηνές στήνονται, τα fan accounts οργιάζουν και τα εθνικά ραδιόφωνα ψάχνουν το «ένα» τραγούδι που θα γίνει earworm μέχρι το καλοκαίρι. Να τι ξέρουμε, και τι ψιθυρίζεται μέχρι στιγμής.

Η ΕΡΤ άνοιξε διάπλατα την πόρτα και μάζεψε 264 τραγούδια. Φέτος πάμε με αναβαθμισμένη διαδικασία, δύο ημιτελικοί έως 28 τραγούδια συνολικά, αποκλειστικά με ψήφο κοινού, και τελικός με κοινό και κριτικές επιτροπές που βγάζουν τον εκπρόσωπο. Στο rumor mill ακούγονται ονόματα όπως Marseaux, Πέννυ Μπαλτατζή, Good Job Nicky και Evangelia, το ενδιαφέρον είναι μεγάλο και η σκηνή αναβλύζει ποικιλία.

Βουλγαρία: Επιστροφή μετά από τριετή παύση με επιβεβαίωση-tease από τα επίσημα social. Τα flashbacks φέρνουν Poli Genova, Kristian Kostov, Viktoria και υψηλές προσδοκίες για δυνατό staging.

Μολδαβία: Στήνει εθνικό τελικό με 20μελή κριτική επιτροπή, 5 διεθνείς κριτές. Λατρεμένη για τα απρόβλεπτα entries της, υπόσχεται fun και χορευτικό παλμό.

Ρουμανία: Επέστρεψε στο game μετά το 2024, στόχος η «ποιοτική εκπροσώπηση» και μια ανανέωση εικόνας που να μιλά και στο fanbase και στο ευρύ κοινό.

Ποιοι δηλώνουν παρόντες, ποιοι το σκέφτονται, ποιοι μένουν εκτός

Επιβεβαιωμένες συμμετοχές: Ήδη 30 χώρες έχουν πει «ναι» στη Βιέννη.

Σε εκκρεμότητα/με ερωτηματικό: Ισλανδία, Φινλανδία, Ιρλανδία, Βέλγιο, Ολλανδία, Ισπανία, Σλοβενία και Ισραήλ (με τις γνωστές γεωπολιτικές σκιές να επηρεάζουν το timing των αποφάσεων).

Οριστικά εκτός: Ανδόρρα, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Σλοβακία επικαλούνται οικονομικούς λόγους.

Συνεχίζουν να απέχουν: Τουρκία και Ουγγαρία για ιδεολογικούς/θεματικούς λόγους που σχετίζονται με το προφίλ του διαγωνισμού.

Απόφαση μέσα στον Νοέμβριο: Αυστραλία, Αρμενία, Γεωργία, Βόρεια Μακεδονία και Καζακστάν, που «ψήνεται» για παρθενική εμφάνιση.

Αν κάτι φαίνεται να κυριαρχεί φέτος, είναι ο συνδυασμός αυθεντικότητας και δυνατού οπτικού concept. Οι επιστροφές υπόσχονται υψηλό επίπεδο παραγωγής, ενώ οι «νέες» διαδικασίες επιλογής δείχνουν πως τα Broadcasters ποντάρουν πιο στοχευμένα στο γούστο του κοινού.

ENTERTAINMENT: Τελευταία Ενημέρωση