ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: strapless φόρεμα, αθλητικά παπούτσια και μια ψάθινη τσάντα

Η Οδύσσεια του Nolan: Μια ταινία που έγινε sold out πριν ολοκληρωθεί

Εισιτήρια που εξαντλούνται έναν χρόνο πριν, μεταπωλήσεις στα $200 και ένα teaser που άναψε φωτιές. Είναι η «Οδύσσεια» φαινόμενο ή μεγαλοφυές marketing;

Μαρία Καραμάνου

Μαρία Καραμάνου

Μια νέα Οδύσσεια ξεκινά και αυτή τη φορά δεν είναι του Ομήρου, αλλά του Christopher Nolan. Η πολυαναμενόμενη κινηματογραφική μεταφορά του επικού έπους έχει ήδη γράψει ιστορία… πριν καν φτάσει στις αίθουσες. Τα πρώτα εισιτήρια για τις προβολές σε Imax 70mm εξαντλήθηκαν μέσα σε λίγες ώρες, έναν ολόκληρο χρόνο πριν την πρεμιέρα. Και η ερώτηση κυριαρχεί, είναι αυτό κινηματογραφική τρέλα ή στρατηγική ιδιοφυΐα;

Ο σκηνοθέτης που έχει ταυτιστεί με τις «μεγάλες στιγμές» του κινηματογράφου από το «Interstellar» έως το «Oppenheimer» φαίνεται πως δεν κάνει ποτέ κάτι… απλώς για να το κάνει. Η Οδύσσεια, με τον Matt Damon ως Οδυσσέα, τη Zendaya, τον Tom Holland και τη Lupita, δεν είναι απλώς μια νέα μεταφορά του Ομήρου. 

Όταν η Universal έβγαλε στις 17 Ιουλίου τα πρώτα εισιτήρια για τις προβολές του πρώτου Σαββατοκύριακου σε Imax 70mm αίθουσες, η ανταπόκριση ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Τα εισιτήρια εξαντλήθηκαν σε λίγες ώρες, ενώ άρχισαν να μεταπωλούνται online για πάνω από $200. Σε μια εποχή που ο κόσμος δεν αγοράζει ούτε για το επόμενο Σάββατο, ο Nolan πουλάει για το 2026.

Το ερώτημα που αιωρείται, είναι αυτή η στρατηγική βιώσιμη ή απλώς ένα κόλπο; Οι ειδικοί μιλούν για ένα έξυπνο χτύπημα σε μια αγορά που έχει πληγεί από τις απεργίες, την πανδημία και την επέλαση των streaming πλατφορμών. Ο ίδιος ο Nolan εδώ και χρόνια προωθεί την εμπειρία του κινηματογράφου ως ιεροτελεστία, και όχι απλή προβολή. Κι αν το «Oppenheimer» επανέφερε στις αίθουσες το prestige blockbuster, η Οδύσσεια δείχνει ότι το hype είναι πλέον... προγραμματισμένο.

Μάλιστα, υπάρχουν μόνο 30 αίθουσες στον κόσμο που μπορούν να προβάλλουν φιλμ 70mm Imax. Το κοινό που θέλει να το ζήσει «όπως πρέπει» περιορίζεται γεωγραφικά και οικονομικά.

Κι ενώ ο ενθουσιασμός κυριαρχεί στα social, υπάρχουν και φωνές σκεπτικισμού: «Η ιδέα να αγοράσω εισιτήριο για μια ταινία που δεν έχει καν ολοκληρωθεί και δεν ξέρω πού θα βρίσκομαι τον Ιούλιο του 2026… είναι μάλλον γελοία», σχολιάζει fan του Nolan.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

ENTERTAINMENT: Τελευταία Ενημέρωση