

Μαρία Καραμάνου
Μπορεί να ζούμε στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, των υβριδικών και των 1000+ ίππων, όμως η Ferrari φαίνεται πως «πατάει φρένο» στην υπερτεχνολογία – για να επιστρέψει στις ρίζες της.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Gianmaria Fulgenzi, Chief Product Development Officer της εταιρείας, η Ferrari εξετάζει το ενδεχόμενο να επαναφέρει το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων σε μελλοντικά της μοντέλα. Ναι, καλά διάβασες – το stick-shift ίσως επιστρέφει στην πιο εμβληματική supercar μάρκα του κόσμου.
«Όσον αφορά τις μηχανικές αλλαγές ταχυτήτων, είναι κάτι που θα μπορούσε να γίνει στο μέλλον, ανάλογα με το προϊόν», δήλωσε χαρακτηριστικά. Σε μια εποχή όπου τα περισσότερα supercars γίνονται ολοένα και πιο «ψηφιακά», η επιστροφή στο χειροκίνητο κιβώτιο δεν είναι απλώς μια τεχνική επιλογή – είναι πολιτισμική. Είναι μια δήλωση για την απόλαυση της καθαρής, αυθεντικής οδήγησης.
Did You Think Ferrari's Gated Manual Shifter Was Dead? Think Again https://t.co/Gzxb23rbUq
— Car and Driver (@CARandDRIVER) April 8, 2025
Ο Fulgenzi το έθεσε ξεκάθαρα: «Δεν νομίζω ότι όλοι οι πελάτες μας θέλουν να πρέπει να προπονούνται κάθε πρωί μόνο και μόνο για να οδηγούν τα αυτοκίνητά μας». Αν τελικά το χειροκίνητο επανέλθει, θα είναι πιθανότατα σε κάποιο νέο μοντέλο της limited σειράς «Icona», που τιμά την κληρονομιά της Ferrari με ρετρό σχεδιασμό και vintage εμπειρία οδήγησης.
«Πιθανώς ένα αυτοκίνητο Icona, γιατί είναι ένα αυτοκίνητο που αντιπροσωπεύει την κληρονομιά μας, ένα αυτοκίνητο που πρέπει να θαυμάζουμε και να οδηγούμε με έναν συγκεκριμένο τρόπο», εξήγησε ο Fulgenzi. Και πράγματι, το να οδηγείς μια Ferrari με κιβώτιο ταχυτήτων είναι από μόνο του μια εμπειρία τέχνης – μια τελετουργία που συνδέει τον οδηγό με τη μηχανή, κάτι που καμία paddle-shift εμπειρία δεν μπορεί να προσφέρει.
Το κερασάκι στην τούρτα; Ο πρωταθλητής της Formula 1, Lewis Hamilton, έχει ήδη εκφράσει την επιθυμία να εμπλακεί στη δημιουργία ενός χειροκίνητου supercar με τη Ferrari, εμπνευσμένο από την εμβληματική F40.
Ferrari hasn’t sold a manual car since 2012. The last was the California, and even then, only a handful left Maranello with a gated shifter. Since then, it’s been twin-clutch automatics and flappy paddles, as the brand leaned harder into...
— The Autodrive (@Theautodrivebd) April 9, 2025
Read more: https://t.co/bMtJsPDWWq pic.twitter.com/GCQ5bVjgjL
Η Ferrari, πάντα μπροστά από την εποχή της, δεν φοβάται να κοιτάξει πίσω – για να δημιουργήσει ξανά συναίσθημα. Και σε έναν κόσμο που γίνεται ολοένα και πιο «αυτόματος», ίσως τελικά η πιο ριζοσπαστική κίνηση είναι να δώσεις ξανά στο κοινό το δικαίωμα της επιλογής.
Η Ferrari έχει χτίσει την αυτοκρατορία της πάνω στην απόδοση. Ο χρόνος 0-100, τα g στις στροφές, τα kilowatts και οι τελικές ταχύτητες – όλα σε παράνοια. Όμως, όπως είπε πρόσφατα ο επικεφαλής ανάπτυξης προϊόντων της Ferrari, Gianmaria Fulgenzi, έφτασαν στα όρια. Κυριολεκτικά.
«Φτάνουμε στο όριο απόδοσης στα αυτοκίνητά μας», δήλωσε στο αυστραλιανό περιοδικό «Carsales». Το χειροκίνητο κιβώτιο δεν είναι πια θέμα επιδόσεων. Είναι η εμπειρία, το πάθος, ο ήχος και η αφή. Είναι ο ήχος του μεταλλικού «κλακ». Είναι η μαγεία του να γυρνάς το κλειδί και να ρυθμίζεις τα πάντα εσύ – όχι το λογισμικό. Ο Fulgenzi παραδέχεται ότι τα υπερ-μοντέρνα Ferrari φτάνουν σε επιδόσεις που ξεπερνούν τα φυσικά όρια του μέσου ανθρώπου.
- Spring Festival: Η απόλυτη ανοιξιάτικη γιορτή επιστρέφει στο My Mall
- 5 κυπριακά small businesses με τις πιο δημιουργικές λαμπάδες
- Βρήκαμε τα πιο οικονομικά εισιτήρια για ένα last minute τριήμερο
- Βραβείο Συνολικής Προσφοράς «Μιχαλάκης Μαραθεύτης» 2025
- Oι δημιουργοί της αφίσας της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου