ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΦΟΡΑΜΕ: Λευκή denim σαλοπέτα και sneakers
 

Χρήσιμες συμβουλές για λεχώνες από κλινική διαιτολόγο

Η περίοδος της λοχείας αφορά τις πρώτες 40 ημέρες μετά την γέννηση του παιδιού.

Ριάνα Στυλιανού

Οι πρώτες ημέρες και εβδομάδες μαζί με το νεογέννητο μωράκι σας είναι αναμφίβολα μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις και αλλαγές στη ζωή σας, εφόσον η φροντίδα του μωρού αλλά και του εαυτού σας, είναι πρωτόγνωρα για εσάς.

Οι αλλαγές που έχει υποστεί το σώμα σας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, όπως επίσης και η ψυχολογία σας, συνεχίζουν να σας επηρεάζουν και μετά τη γέννηση του μωρού σας και αυτό είναι εντελώς φυσιολογικό.

Pavel Danilyuk on Pexels

Είστε πιο ευάλωτες εκείνη τη περίοδο, ευαίσθητες και με διάφορα σκαμπανεβάσματα στη διάθεσή σας. Γι’ αυτό είναι σημαντικό πέραν από τη φροντίδα του νεογέννητου, να δίνετε εξίσου σημασία και στο δικό σας σώμα.

Η Χρυσαυγή Χαραλάμπους, κλινική διαιτολόγος και διατροφολόγος, που διανεύει και η ίδια αυτή την περίοδο την πρώτη της εγκυμοσύνη, μας δίνει ορισμένες πολύ χρήσιμες συμβουλές για τις λεχώνες.

Γιατί είναι σημαντική η καλή θρέψη μετά την γέννα;
Καταρχάς το σώμα σας πέρασε από πολλά για να μεγαλώσει το μωράκι σας για 9 ολόκληρους μήνες. Επίσης, με τη διαδικασία της γέννας, φυσιολογικό τοκετό ή με καισαρική, έχετε υποστεί μεγάλο ανατομικό τραύμα. Για παράδειγμα χάσατε πολύ αίμα και υγρά κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας.

Επομένως, η ανάγκη σε έξτρα ενέργεια (θερμίδες) είναι πολύ σημαντική κατά την περίοδο της λοχείας, ειδικά εάν θηλάζετε έτσι ώστε να εξασφαλίσετε καλή ποιότητα και ποσότητα μητρικού γάλακτος. Για αυτό τον λόγο εστιάστε στην κατανάλωση πολλών υγρών για να αναπληρώσετε αυτά που χάσατε, αλλά και για να ενισχύσετε τη παραγωγή γάλατος.

Ενυδάτωση και ενίσχυση στις τροφές πλούσιες σε γλυκίνη και πρόλινη
Οι ανάγκες για την κάθε λεχώνα είναι διαφορετικές αλλά σε γενικές συστάσεις πρέπει να στοχεύετε να πίνετε 2 λίτρα νερό ημερησίως. Θα χρειαστείτε επίσης να καταναλώνετε τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη που περιέχουν γλυκίνη και πρόλινη, 2 αμινοξέα σημαντικά για την αναδόμηση των ιστών στο σώμα.

Μερικά παραδείγματα είναι το τυρί cottage, τα φιστίκια, το κινόα, τα αυγά και το βόειο κρέας.

Ο συνδυασμός με βιταμίνη C, A και ψευδάργυρο και σελήνιο μαζί με την πρωτεΐνη βοηθούν στην ταχύτερη ανάρρωση και επαναφορά του σώματος. Για αυτό γέμισε το ψυγείο με φρούτα και λαχανικά.
Όσο περισσότερα χρώματα τόσο το καλύτερο! Για να εξασφαλίσετε ότι καταναλώνετε αρκετά, προσπάθησε κάθε 3 – 4 ώρες να τρώτε μικρά γεύματα, όπως για παράδειγμα πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό και 2 – 3 σνακ ενδιάμεσα.

Τα πλεονεκτήματα του θηλασμού
Ο θηλασμός είναι γνωστό ότι βοηθάει στην απώλεια βάρους αλλά προσφέρει και άλλα πολλά άμεσα και μακροπρόθεσμα πλεονεκτήματα. Μερικά από αυτά είναι, μειωμένη λοχεία, μειωμένη πιθανότητα εμφάνισης κάποιας λοίμωξης, μείωση εμφάνισης της επιλόχειου κατάθλιψης και επιτάχυνση επαναφοράς της κατάστασης της μήτρας που ήταν στην αρχική της θέση.

Μερικά ακόμα οφέλη είναι ότι μειώνει τις πιθανότητες για εμφάνιση καρκίνο του μαστού, των ωοθηκών και του τραχήλου, του διαβήτη, της αρτηριακής πίεσης και της οστεοπόρωσης.

Πώς να χάσετε τα κιλά της εγκυμοσύνης
Ας μιλήσουμε τώρα για την απώλεια βάρους, ένα κεφάλαιο που απασχολεί όλες τις γυναίκες που μόλις γέννησαν. Είναι πολύ πιθανόν να χάσετε γύρω στα 6 με 10 κιλά στον πρώτο μηνά μετά τη γέννα, αυτό όμως διαφέρει ανάλογα με το σώμα και τις συνθήκες που αντιμετωπίζει η κάθε μανούλα.

Όσο αφορά τα κιλά τις εγκυμοσύνης, έρευνες έδειξαν ότι αν δεν κάνουμε κάποια προσπάθεια για την απώλειά τους μέσα στους επόμενους 6-7 μήνες μετά τη γέννα, πιθανόν να έχουμε υψηλότερο σωματικό βάρος από το ιδανικό μας έως και 15 χρόνια αργότερα.
Όλες οι γυναίκες όμως, με την ανάλογή βοήθεια και στήριξη μπορούν να καταφέρουν και να χάσουν σταθερά τα κιλά της εγκυμοσύνης της. Η Χρυσαυγή συνιστά να εμπιστευτείτε έναν κλινικό διαιτολόγο αλλά και να εντάξετε τη σωματική άσκηση στην καθημερινότητά σας.

Πηγές:
Interpregnancy weight change and risk of adverse pregnancy outcomes: A population-based study. Lancet 2006;368(9542):1164–70. doi: 10.1016/S0140-6736(06)69473-7
Harrison CL, Teede H, Khan N, et al. Weight management across preconception, pregnancy, and postpartum: A systematic review and quality appraisal of international clinical practice guidelines. Obes Rev 2021;22(10):e13310. doi: 10.1111/obr.13310.
Linné Y, Dye L, Barkeling B, Rössner S. Long-term weight development in women: A 15-year follow-up of the effects of pregnancy. Obes Res 2004;12(7):1166–78. doi: 10.1038/oby.2004.146.
Jiang M, Gao H, Vinyes-Pares G, et al. Association between breastfeeding duration and postpartum weight retention of lactating mothers: A meta-analysis of cohort studies. Clin Nutr 2018;37(4):1224–31. doi: 10.1016/j.clnu.2017.05.014.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

HEALTH: Τελευταία Ενημέρωση