ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: Bodycon φόρεμα και μποτάκια

Η Gen Z κάνει αισθητικές επεμβάσεις και το καυχιέται

Κι ενώ στο εξωτερικό οι νεαρές γυναίκες ανεβάζουν stories και βίντεο από τα ραντεβού τους μετά από αισθητικές επεμβάσεις και θεραπείες, στην Κύπρο, με βάση όλα όσα μάθαμε στην επικοινωνία που είχαμε μ

Ριάνα Στυλιανού

Τα τελευταία χρόνια, μια νέα εντυπωσιακή και για πολλούς σοκαριστικ τάση έχει κατακλύσει τα social media στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και άλλες μεγάλες αγορές. Οι Gen Z γυναίκες (και αρκετοί άντρες) δεν κρύβουν πλέον τις αισθητικές τους επεμβάσεις. Αντίθετα, τις μετατρέπουν σε viral content.

Selfies πάνω στην ιατρική καρέκλα, βίντεο από την ώρα της έγχυσης, «before & after» μέσα σε λίγα λεπτά, ακόμη και live streams από ραντεβού για botox, η αισθητική ιατρική έχει περάσει στην εποχή της εξωστρέφειας.

Όπως σχολίασε πρόσφατα γνωστός πλαστικός χειρούργος της Νέας Υόρκης «οι Gen Z αναρτούν τα ραντεβού τους σαν να είναι συναυλία. Θέλουν όλοι να ξέρουν».

Όμως, ενώ στο εξωτερικό αυτή η συμπεριφορά εξαπλώνεται σαν πυρκαγιά, στην Κύπρο η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική. Η έρευνα που πραγματοποιήσαμε μιλώντας με διάφορα ινστιτούτα αισθητικής σε όλο το νησί δείχνει πως οι Κύπριες, ακόμη και οι πολύ νέες, διατηρούν μια ξεκάθαρη κουλτούρα διακριτικότητας.

Η διεθνής τάση: Από την αισθητική ιατρική στο… social bragging
Για πρώτη φορά οι Gen Z αντιμετωπίζουν το botox, τα fillers και τις μικροεπεμβάσεις όπως αντιμετωπίζουν ένα skincare προϊόν ή μια επίσκεψη για manicure. Δεν το κρύβουν, δεν νιώθουν ντροπή και το κυριότερο, το αναδεικνύουν στα social ως μέρος της προσωπικής τους “αυτοβελτίωσης”.

@katekalli only the best @ValvisBeautyClinic #fyp #vlog #lipfiller #lipfillerjourney #dailyvlog #dayinmylife #greece original sound - katekalli

Οι λόγοι πίσω από αυτή την αλλαγή στο εξωτερικό είναι πολλοί και συνθέτουν μια εντελώς νέα πραγματικότητα γύρω από την αισθητική ιατρική. Πρώτα απ’ όλα, η κουλτούρα του “self-improvement” έχει διαμορφώσει μια γενιά που μεγάλωσε μέσα σε YouTube tutorials, TikTok challenges και influencers που καταγράφουν κάθε λεπτό της ημέρας τους, έτσι, οι αισθητικές παρεμβάσεις αντιμετωπίζονται ως φυσική συνέχεια της καθημερινής ρουτίνας skincare. Παράλληλα, σε κοινωνίες όπου το body modification έχει γίνει πλέον mainstream, το stigma γύρω από το botox ή τα fillers έχει σχεδόν εξαφανιστεί. Οι 20άρες δεν βλέπουν κανέναν λόγο να κρύψουν ότι «πειράζουν» τις λεπτές γραμμές τους.

Ένας ακόμη λόγος είναι η αυξημένη οικονομική πρόσβαση: οι τιμές πολλών θεραπειών έχουν μειωθεί, ενώ οι νέου τύπου boutique clinics κάνουν την εμπειρία πιο άνετη, πιο μοντέρνα και κυρίως πιο instagrammable.

Και φυσικά, ζούμε στην εποχή του απόλυτου oversharing. Όταν κάποιος μοιράζεται τι έφαγε, πόσες ώρες κοιμήθηκε ή ακόμη και τι συζήτησε με τον ψυχολόγο του, τότε η δημοσίευση ενός botox appointment μοιάζει με ακόμη ένα απλό στιγμιότυπο της καθημερινότητας. Όλα αυτά δημιουργούν ένα περιβάλλον όπου η αισθητική ιατρική δεν θεωρείται πλέον ιδιωτική υπόθεση, αλλά ένα ακόμη «upgrade» της εικόνας που παρουσιάζεται δημόσια, και συχνά με υπερηφάνεια.

@leahlouvaine scared to get my lips dissolved #botox #botoxvlog #vlog @Jessica Rose Aesthetics  original sound - Leah Louvaine

Και τώρα το κυπριακό twist: Η κουλτούρα δεν έχει αλλάξει… τουλάχιστον όχι για τις ντόπιες.
Με σκοπό να δούμε πώς αυτή η διεθνής τάση αντανακλάται στην Κύπρο, επικοινωνήσαμε με μερικά από τα πιο γνωστά ινστιτούτα και κέντρα αισθητικής στο νησί. Τα συμπεράσματα ήταν εκπληκτικά ομοιόμορφα: Η κυπριακή κοινωνία δεν έχει υιοθετήσει τη “viral αισθητική ιατρική”. Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με τα ινστιτούτα, η πλειοψηφία των γυναικών, ακόμη και της Gen Z, προτιμά τη διακριτικότητα.

Τι μάθαμε σε επικοινωνία που είχαμε με ινστιτούτα αισθητικής και κλινικές
Τα κυπριακά ινστιτούτα αισθητικής και οι κλινικές, επιβεβαιώνουν ότι οι γυναίκες που τα επισκέπτονται, ακόμη και οι πιο νεαρές, προτιμούν να κρατούν διακριτική στάση. Όπως μας είπε μια αισθητικός, «οι γυναίκες που έρχονται εδώ δεν τραβούν βίντεο ή stories. Θέλουν να κάνουν τη θεραπεία τους ήρεμα». Μια άλλη πρόσθεσε πως «οι πελάτισσες έρχονται να χαλαρώσουν, όχι να δημιουργήσουν περιεχόμενο», ενώ μια τρίτη επεσήμανε ότι «οι γυναίκες που μας επισκέπτονται δεν είναι ιδιαίτερα ενεργές στα social. Έρχονται, χαλαρώνουν, κάνουν τη θεραπεία τους και φεύγουν». Μια τέταρτη αισθητικός τόνισε ακόμη ότι «καμία δεν θέλει να δημοσιοποιήσει τη στιγμή της θεραπείας. Δεν έχουμε δει νεαρές να βγάζουν stories ή να τραβούν βίντεο. Θέλουν ηρεμία και ιδιωτικότητα».

Ωστόσο, υπήρξαν και περιπτώσεις συνεργασιών με influencers, που ανέβαζαν περιεχόμενο είτε ως μέρος πληρωμένων συνεργασιών είτε επειδή ήθελαν να μοιραστούν την εμπειρία τους. Παράλληλα, μερικές πελάτισσες μοιράστηκαν αυθόρμητα την εμπειρία τους στην κλινική, χωρίς να υπάρχει κάποια συμφωνία ή απαίτηση εκ μέρους της επιχείρησης, καθώς πρόκειται για άτομα που ασχολούνται ενεργά με τα social media και επιθυμούν να μοιράζονται τις προσωπικές τους εμπειρίες, «αλλά δεν είναι και τόσο συχνό φαινόμενο» μας επισήμαναν.
Το μόνο περιστατικό που ξεχώρισε ήταν όταν δύο ξένες φοιτήτριες επισκέφθηκαν το ινστιτούτο και αποφάσισαν να δημιουργήσουν περιεχόμενο για το TikTok, δηλώνοντας μάλιστα ότι θα το αναρτήσουν στα social media τους. Ωστόσο, τέτοια περιστατικά είναι σπάνια, επιβεβαιώνοντας ότι για την πλειονότητα των Κυπρίων πελατισσών, η αισθητική ιατρική παραμένει προσωπική και ιδιωτική εμπειρία.

Γιατί η Κύπρος μένει (για την ώρα) έξω από το trend
Η κυπριακή κοινωνία παραμένει σαφώς πιο παραδοσιακή σε σχέση με την έντονη αυτοπροβολή που χαρακτηρίζει τα social media του εξωτερικού, και αυτός είναι ο βασικός λόγος που το trend της δημόσιας «αισθητικής αυτοέκθεσης» δεν έχει ριζώσει στο νησί.
Σε μια μικρή κοινωνία, όπου «ο κόσμος μιλά», η διακριτικότητα παραμένει πολύτιμη. Πολλές νεαρές γυναίκες αποφεύγουν να δημοσιοποιούν αισθητικές τους παρεμβάσεις, όχι μόνο λόγω κοινωνικών σχολίων, αλλά και εξαιτίας της οικογενειακής πίεσης ή της ανησυχίας για το πώς μπορεί να αντιδράσουν γονείς και συγγενείς.

Παράλληλα, η αισθητική ιατρική εξακολουθεί να θεωρείται προσωπική υπόθεση, ακόμη κι αν οι θεραπείες έχουν γίνει πλέον mainstream, οι περισσότερες προτιμούν να τις αντιμετωπίζουν ως μια ιδιωτική στιγμή αυτοφροντίδας.

Θα φτάσει τελικά το trend της εξωστρεφούς αισθητικής στην Κύπρο;
Πιστεύουμε πως η αλλαγή θα έρθει, αλλά αργά. Όσο η Gen Z μεγαλώνει και δημιουργεί νέες συνήθειες, κάποιες διεθνείς τάσεις θα περάσουν και στην κυπριακή πραγματικότητα. Όμως, προς το παρόν, το κυπριακό κοινό επιλέγει να κρατά τη σχέση του με την αισθητική ιατρική «χαμηλών τόνων», χωρίς stories, βίντεο και TikTok trends.

Και ίσως αυτό, τελικά, να είναι και η δική μας μορφή self-care: μια στιγμή ιδιωτικότητας σε έναν κόσμο που όλα πρέπει να γίνουν περιεχόμενο.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες στα ινστιτούτα και τις κλινικές που έλαβαν μέρος στην έρευνα.

Beverly Hills Beauty

Machi Xinary

Salome's Beauty Spa

Skyns Aesthetics Clinic

WKND BY MUST: Τελευταία Ενημέρωση