ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: Leopard pants, μαύρο crop top και kitten heels
 

Τι πρέπει να προσέξουν οι οδηγοί στον αυτοκινητόδρομο

24news.com.cy

Στο πλαίσιο των προσπαθειών που καταβάλλει η Αστυνομία για μείωση των οδικών τροχαίων συγκρούσεων και για εμπέδωση της οδικής συνείδησης από τους χρήστες του οδικού δικτύου, παρατίθενται χρήσιμες συμβουλές για ασφαλή οδήγηση στους αυτοκινητόδρομους:

Η θέση στο οδόστρωμα

Κατά κανόνα απαγορεύεται να κινείσθε στη δεξιά λωρίδα του αυτοκινητόδρομου έστω και αν κινείσθε με την ανώτατη επιτρεπόμενη ταχύτητα. Έχετε το δικαίωμα να χρησιμοποιήσετε τη δεξιά λωρίδα μόνο για να προσπεράσετε. Μόλις τελειώσετε το προσπέρασμά σας, επανέρχεσθε στην κανονική σας λωρίδα. Η λωρίδα έκτακτης ανάγκης οριοθετείται με ειδική διαγράμμιση (συνεχή γραμμή) και δεν έχετε το δικαίωμα να κινηθείτε σε αυτήν παρά μόνο σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης με αναμμένα φώτα κινδύνου.

Τα όρια ταχύτητας

Η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα στους αυτοκινητόδρομους έχει ορισθεί στα 100km/h και η κατώτερη σε 65km/h και αφορά μόνο στα επιβατηγά αυτοκίνητα και στις μοτοσικλέτες άνω των 125cc. Για φορτηγά, ρυμουλκά ή αρθρωτά υπάρχει ειδική πρόνοια και το ανώτατο όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους έχει ορισθεί στα 80km/h.

Η απόσταση ασφαλείας

Όπως και στις λοιπές οδούς, έτσι και στους αυτοκινητόδρομους οφείλετε, όταν κινείσθε πίσω από άλλο όχημα, να αφήνετε από αυτό μια απόσταση ασφαλείας, που να είναι επαρκής για να αντιδράσετε έγκαιρα σε μια απρόβλεπτη επιβράδυνση που θα είναι αναγκαία (εμπόδιο, δυστύχημα κλπ). Να έχετε υπόψη σας ότι στον αυτοκινητόδρομο, επειδή τα όρια ταχύτητας είναι μεγαλύτερα, η απόσταση ασφαλείας πρέπει να είναι σημαντικά μεγαλύτερη από αυτήν που αφήνετε στο λοιπό οδικό δίκτυο.

Το Προσπέρασμα

Κάθε φορά που οδηγείτε σε αυτοκινητόδρομο προσπερνάτε κατά κανόνα πολύ πιο εύκολα, γιατί οι κατευθύνσεις κυκλοφορίας χωρίζονται με διάζωμα, ενώ κάθε ρεύμα διαθέτει περισσότερες από μια λωρίδες ανά κατεύθυνση. Επειδή όμως η ταχύτητα των οχημάτων είναι μεγαλύτερη σε σύγκριση με το λοιπό οδικό δίκτυο, τα αποτελέσματα ενός ατυχήματος κατά το προσπέρασμα είναι πιο σοβαρά και συνεπώς οφείλετε να λαμβάνετε κάποιες ιδιαίτερες προφυλάξεις.

Επιτρέπεται η χρήση της δεξιάς λωρίδας για κανονική οδήγηση ή για προσπέρασμα, όταν για οποιοδήποτε λόγο η αριστερή λωρίδα δεν είναι ελεύθερη και για τόσο χρόνο και απόσταση όσο χρειάζεται για επάνοδο στην αριστερή λωρίδα ή για διευκόλυνση/παραχώρηση προτεραιότητας σε μηχανοκίνητο όχημα που εισέρχεται στον αυτοκινητόδρομο.

Γι αυτό το λόγο να ελευθερώνετε τη δεξιά λωρίδα μόλις διακρίνετε από τον εσωτερικό σας καθρέφτη το όχημα που έχετε προσπεράσει. Μόνο στην περίπτωση συμφόρησης, όπου η τροχαία κίνηση στη δεξιά λωρίδα κινείται με χαμηλότερη ταχύτητα από την τροχαία κίνηση στην αριστερή λωρίδα, τα οχήματα στην αριστερή λωρίδα μπορούν να προσπεράσουν συνεχίζοντας την πορεία τους.

Πριν επιχειρήσετε να προσπεράσετε ελέγξετε κατά πόσον ο οδηγός που προπορεύεται ετοιμάζεται να προσπεράσει και αυτός. Βεβαιωθείτε, παρατηρώντας τους καθρέφτες σας, ότι η λωρίδα που προτίθεστε να ακολουθήσετε θα είναι ελεύθερη κατά τη διάρκεια του προσπεράσματος και δεν θα προκαλέσετε οποιονδήποτε οδηγό να αλλάξει πορεία ή ταχύτητα.

Όταν αποφασίσετε ότι θα προσπεράσετε, να χρησιμοποιήσετε το δεξιό ηλεκτρικό σηματοδότη κατεύθυνσης και να προσπεράσετε χωρίς καθυστέρηση. ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΣΠΕΡΝΑΤΕ ΕΑΝ ΕΧΕΤΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΜΦΙΒΟΛΙΑ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ Ο ΠΑΡΑΜΙΚΡΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ.

Η Πυκνή κυκλοφορία

Σε περίπτωση πυκνής κυκλοφορίας, για σκοπούς προφύλαξης/περισσότερης ασφάλειας, να αφήνετε πάντοτε μεταξύ του οχήματός σας και εκείνου που προηγείται, μια σημαντική απόσταση ασφαλείας, ακόμα και όταν η ταχύτητα κυκλοφορίας είναι σχετικά χαμηλή. Συχνά, οι οδηγοί υποτιμούν αυτή την απόσταση όταν οδηγούν σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα όταν κάποιο όχημα επιβραδύνει ξαφνικά να καθίσταται σχεδόν αναπόφευκτη η διαδοχική σύγκρουση (καραμπόλα).

Εάν φθάνετε σε σημείο όπου η ταχύτητα των οχημάτων που προπορεύονται μειώνεται απότομα, τότε να ανάβετε τα φώτα κινδύνου για να προκαλέσετε την προσοχή/εγρήγορση των οδηγών που σας ακολουθούν.

 

NEWS: Τελευταία Ενημέρωση

The McKinsey Files of Cyprus

The McKinsey Files of Cyprus

O Γιώργος Τσόπελας και ο Λευτέρης Χαραλάμπους στο Green Agenda Cyprus Summit
newsroom must
 |  NEWS