ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: Leopard pants, μαύρο crop top και kitten heels
 

Ηλεκτρικά microcars: Η νέα τάση που θα αλλάξει την καθημερινότητα μας

Aντιπροσωπεύουν μια διαφορετική προσέγγιση στην αστική κινητικότητα και ο τρόπος που κινούμαστε αναμένεται να μετασχηματιστεί δραματικά.

Μαρία Καραμάνου

Η μικρή κινητικότητα (micromobility) αναδύεται ως ένα διακριτικό και εξαιρετικά δημοφιλές κίνημα στην εποχή μας. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αγωνιούν να συμμετάσχουν σε αυτό το πρωτοποριακό κίνημα, καθώς τα ηλεκτρικά microcars πωλούνται με εντυπωσιακούς ρυθμούς.

Στην Ευρώπη, παρατηρείται μια κάποια παρακμή των μικρών αυτοκινήτων, σε συνδυασμό με τον περιορισμένο αριθμό μικρών οχημάτων που κοστίζουν κάτω από 15.000 ευρώ. Αυτό δημιουργεί μια εξαιρετική ζήτηση για τα μικρά αυτοκίνητα.

Photo By @designwanted On Instagram

Οι εταιρείες Citroen, Opel και Fiat έχουν ήδη εισέλθει στον συγκεκριμένο τομέα, ενώ και άλλες εταιρείες στοχεύουν να αξιοποιήσουν την ευκαιρία σε έναν τομέα που προβλέπεται να αντιπροσωπεύει παγκοσμίως 100 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030.

Η Citroen πραγματοποίησε τη διάθεση 800 μονάδων του My Ami Buggy για online πώληση σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία, το Βέλγιο, η Πορτογαλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Λουξεμβούργο και η Ελλάδα, στις 20 Ιουνίου. Τα αυτοκίνητα εξαντλήθηκαν σε μόλις 10 ώρες.

Photo By @designwanted On Instagram

Για αρκετά χρόνια, το Renault Twizy κατέχει την αγορά ως μια προσιτή επιλογή για την αστική μετακίνηση. Πρόκειται για ένα μικρό, τετράτροχο, ηλεκτροκίνητο όχημα που απευθύνεται κυρίως σε νεαρούς αστικούς κατοίκους.

Η Stellantis, ως γκρουπ, προσφέρει τρία διαφορετικά ηλεκτροκίνητα μικροαυτοκίνητα: τα Citroen Ami, Opel Rocks-e και Fiat Topolino. Τα μοντέλα αυτά έχουν περιορισμένη τελική ταχύτητα στα 45 χλμ/ώρα και μπορούν να οδηγηθούν από άτομα ηλικίας 14 ετών σε πολλές χώρες.

Photo By @ajansoto On Instagram

Αντιλαμβανόμενη την αυξανόμενη ζήτηση, η Stellantis προχωρά σε επενδύσεις στο εργοστάσιό της στην Kenitra του Μαρόκου, με σκοπό να διπλασιάσει την παραγωγική της ικανότητα για τα μικροαυτοκίνητα. Τα μοντέλα Ami και Rocks-e, που παρουσιάστηκαν το 2020, έχουν καταγράψει σημαντική επιτυχία για την Stellantis.

Το 2022, η συνολική παραγωγή των διαφορετικών εκδόσεων των αυτοκινήτων της Citroen και της Opel ανήλθε σε περίπου 20.000 μονάδες. Προβλέπεται ότι η προσθήκη του μοντέλου Topolino θα οδηγήσει σε αύξηση της παραγωγής, εκτιμώντας ότι θα φτάσει τις 35.000 έως 40.000 μονάδες φέτος.

Photo By @twizytime On Instagram

Η Renault ανταποκρίθηκε επίσης σε αυτό τον τομέα φέτος με το νέο μοντέλο Duo, που προέρχεται από την Mobilize, τη μονάδα κινητικότητας της. Το Duo προσφέρει βελτιωμένη αυτονομία, μεγαλύτερη άνεση και επιλογές για υψηλότερες μέγιστες ταχύτητες σε σχέση με το Twizy.

Τα μικροαυτοκίνητα παρέχουν μια νέα εναλλακτική λύση για οικονομικά προσιτά ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό συμβαίνει δεδομένου ότι η κατηγορία των μικροαυτοκινήτων στην Ευρώπη έχει απορροφηθεί από μεγαλύτερες μάρκες όπως η Volkswagen, η Peugeot, η Toyota, η Opel και άλλες.

Photo By @parkedinmuc On Instagram

Λόγω αυτής της εξέλιξης, τα μίνι αυτοκίνητα αποτελούν πλέον μόλις το 4,2% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, έναντι πάνω από 10% που αντιπροσώπευαν το 2010. Αυτό δημιουργεί μια ευκαιρία για τα μικροαυτοκίνητα, τα οποία προσφέρονται σήμερα σε τιμές κάτω από 12.000 ευρώ.

Για να δώσουμε παραδείγματα, οι μέσες τιμές αυτών των μοντέλων στην ευρωπαϊκή αγορά είναι οι εξής:

- Renault Twizy — 11.400 ευρώ
- Opel Rocks-e — 7.990 ευρώ
- Fiat Topolino — 9.890 ευρώ
- Citroen Ami — 7.790 ευρώ

Photo By @rese_deve_tm On Instagram

Εκτός από τις μεγάλες ευρωπαϊκές μάρκες, υπάρχουν και νέες εταιρείες που ενδιαφέρονται για αυτήν τη θέση. Για παράδειγμα, η νεοφυής επιχείρηση EV City Transformer από το Ισραήλ δέχεται προπαραγγελίες για το CT-1, ένα διθέσιο όχημα που μεταβάλλει το σχήμα του και έχει τελική ταχύτητα 90 χλμ/ώρα, με κόστος €16.000.

Οι ειδικοί θεωρούν ότι η τρέχουσα χρονική στιγμή είναι ευνοϊκή για τα μικροαυτοκίνητα, διότι πολλές τοπικές αρχές έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι χρειάζονται λύσεις για τη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου, ενθαρρύνοντας παράλληλα πιο βιώσιμες επιλογές μεταφοράς που μειώνουν τις εκπομπές ρύπων. Ωστόσο, ο μεγαλύτερος προβληματισμός σχετίζεται με την ασφάλεια που παρέχουν τα ηλεκτρικά μικροαυτοκίνητα.

Photo By @benedictandco On Instagram

Ο Alain Doucet, ο επικεφαλής της μονάδας παραγωγής της Citroen για το Ami, εξέφρασε την άποψη ότι τα μικροαυτοκίνητα δεν είναι κατάλληλα για τους αυτοκινητόδρομους και συντηρούν χαμηλές ταχύτητες, προσφέροντας ένα πιο ασφαλές περιβάλλον για τους επιβάτες.

Σε σύγκριση με μοτοποδήλατα ή σκούτερ, το Ami προσφέρει αυξημένη ασφάλεια. Αυτό είναι ένα κριτήριο που λαμβάνεται υπόψη όταν οι οικογένειες αξιολογούν την επιλογή αγοράς για τα παιδιά τους.

Photo By @quattroruote On Instagram

Τα αυτοκίνητα διαθέτουν τρισημεία ζώνη ασφαλείας, ενσωματωμένη δομή σε σχήμα σωληνώσεων για πρόσθετη αντοχή και προστασία, καθώς και πλήρη ορατότητα 360 μοιρών, βοηθώντας τον οδηγό να αντιλαμβάνεται άμεσα τα γύρω οχήματα.

Η Citroen έχει επισημάνει ότι το Ami απευθύνεται κυρίως στους νέους χωρίς δίπλωμα οδήγησης και η αγορά του έχει ήδη γνωρίσει μεγάλη επιτυχία στη Γαλλία.

Photo By @marcus.m.mueller On Instagram

Η Γαλλία αποτελεί το ιδανικό περιβάλλον για τα μικροαυτοκίνητα, με διαφοροποιημένη παρουσία σε όλα τα κοινωνικά στρώματα. Σύμφωνα με την Citroen, το 77% των αγοραστών του Ami είναι οικογένειες με δύο έφηβους παιδιά.

Με την παρουσία των Ami, Rocks-E και Topolino, καθώς και των παραλλαγών όπως το My Ami Buggy και το ανοιχτό Topolino Dolcevita, το μέλλον των μικροαυτοκινήτων φαίνεται υποσχόμενο. Πιθανώς βρισκόμαστε μόλις στην αρχή αυτής της πορείας, μιας και οι Κινέζοι και πολλοί άλλοι παραδοσιακοί κατασκευαστές της Ευρώπης ακόμα δεν έχουν εισέλθει πλήρως στο παιχνίδι.

Πλέον, τα μικροαυτοκίνητα δεν θα αποτελούν απλώς μια εναλλακτική λύση για εκείνους που δεν μπορούν να αγοράσουν μεγάλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αντιθέτως, αντιπροσωπεύουν μια διαφορετική προσέγγιση στην αστική κινητικότητα, καθώς ο τρόπος που κινούμαστε στις πόλεις αναμένεται να μετασχηματιστεί δραματικά τα προσεχή χρόνια.

NEWS: Τελευταία Ενημέρωση

The McKinsey Files of Cyprus

The McKinsey Files of Cyprus

O Γιώργος Τσόπελας και ο Λευτέρης Χαραλάμπους στο Green Agenda Cyprus Summit
newsroom must
 |  NEWS