ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΦΟΡΑΜΕ: straight leg jean παντελόνι, λευκό τοπ και mules
 

Η Swift θα «φέρει» 1,2 δισ. δολάρια στην Βρετανία

Ο νέος οικονομικός όρος που δημιουργήθηκε για να περιγράψει την οικονομική επιρροή της Αμερικανίδας σταρ.

Μαρία Καραμάνου

Η Taylor Swift, το αγαπημένο πρόσωπο της μουσικής βιομηχανίας, όχι μόνο κερδίζει εκατομμύρια δολάρια από την περιοδεία της «Eras», αλλά συνεισφέρει σημαντικά και στην οικονομία. Σύμφωνα με το CNBC, η συναυλία της στη Βρετανία προβλέπεται να ενισχύσει την οικονομία της χώρας κατά 997 εκατομμύρια στερλίνες, που αντιστοιχούν σε περίπου 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια, όπως εκτιμά η βρετανική τράπεζα Barclays. Οι προβλέψεις δείχνουν ότι οι θαυμαστές της θα ξοδέψουν κατά μέσο όρο 848 λίρες για να δουν την αγαπημένη τους καλλιτέχνη ζωντανά.

Η ανάλυση της Barclays, η οποία έχει τίτλο «Swiftonomics», προβλέπει ότι οι οπαδοί της Taylor Swift που επισκέπτονται τη Βρετανία για να τη δουν ζωντανά θα ξοδέψουν πολλαπλάσια του μέσου κόστους μιας τυπικής νύχτας εξόδου στη χώρα, το οποίο ανέρχεται σε 67 λίρες. Το συνολικό ποσό που θα δαπανηθεί από τους επισκέπτες είναι ενδεικτικά υψηλότερο από το μέσο κόστος συμμετοχής σε έναν γάμο στη Βρετανία, που είναι περίπου 398 λίρες.

Συγκεκριμένα, ο μέσος οπαδός πληρώνει περίπου 206 λίρες για ένα εισιτήριο της συναυλίας, ενώ επιπλέον δαπάνες περιλαμβάνουν 121 λίρες για διαμονή, 111 λίρες για ταξίδι και 56 λίρες για να αγοράσουν ρούχα ειδικά για την εκδήλωση.

Η Barclays εκτιμά ότι οι θαυμαστές της Taylor Swift θα δαπανήσουν κατά μέσο όρο 79 λίρες για αναμνηστικά κατά τη διάρκεια των συναυλιών της στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι οποίες θα ξεκινήσουν τον Ιούνιο. Πέραν αυτού, οι οπαδοί αναμένεται να ξοδέψουν 59 λίρες για γεύμα πριν από τη συναυλία και επιπλέον 216 λίρες για άλλες δαπάνες, όπως ποτά και CDs. Από μαθηματικούς υπολογισμούς, εάν κάθε ένας από τους 1,2 εκατομμύρια θεατές που αγόρασαν εισιτήρια για τις 15 συναυλίες της σε τέσσερα στάδια στη Βρετανία ξοδέψει κατά μέσο όρο 848 λίρες, τότε το κράτος θα εισπράξει 997 εκατομμύρια λίρες.

Σύμφωνα με τον Peter Brooks, επικεφαλής ψυχολογίας στη Barclays, το φαινόμενο αυτό δεν είναι νέο, καθώς έχουν δει παρόμοια αφοσίωση σε μεγάλους καλλιτέχνες στο παρελθόν, όπως με τον Elvis και τους Beatles. Η ενθουσιασμένη κατανάλωση από τους θαυμαστές είναι απόδειξη της ισχυρής επιθυμίας τους να συνδεθούν με τον αγαπημένο τους καλλιτέχνη.

Ο όρος «Swiftonomics» που δημιουργήθηκε, περιγράφει περίτρανα την έντονη οικονομική επίδραση που έχει η Taylor Swift μέσα από τις συναυλίες της σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι φανατικοί θαυμαστές της, οι οποίοι ταξιδεύουν από διάφορες χώρες για να την παρακολουθήσουν ζωντανά, συμβάλλουν στην αύξηση των τοπικών εσόδων μέσω των δαπανών σε εισιτήρια, καταλύματα, εστιατόρια και αναμνηστικά αντικείμενα.

Αντίστοιχα, καλλιτέχνες όπως η Beyoncé και ο Bruce Springsteen, έχουν παρόμοια οικονομική επίδραση κατά τις περιοδείες τους. Η περίπτωση της Beyoncé στη Σουηδία, όπως αναφέρθηκε από τον Filip Andersson της Danske Bank, δείχνει ότι μία μόνο συναυλία μπορεί να επηρεάσει τον πληθωρισμό μιας χώρας, δείγμα της σημασίας που μπορεί να έχει η ψυχαγωγία στις εθνικές οικονομίες.

Το φαινόμενο αυτό είναι σημαντικό για τις τοπικές οικονομίες καθώς τα μεγάλα μουσικά γεγονότα προσελκύουν διεθνή κοινό που δαπανά σημαντικά ποσά, βοηθώντας στη διατήρηση και την ανάπτυξη των τοπικών αγορών και υπηρεσιών. Αυτή η επίδραση ενισχύει την άποψη ότι οι πολιτιστικές δραστηριότητες μπορούν να παίξουν κρίσιμο ρόλο στην οικονομική ανάπτυξη και τη σταθερότητα μίας χώρας.

CELEBS: Τελευταία Ενημέρωση