ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: Tailored παντελόνι και cropped top
 

Γιατί το μετρό της Μόσχας ξεχωρίζει;

Δέσποινα Άσπρου

Αν σε κάποια φάση της ζωής σου έχεις βρεθεί στην Μόσχα, σίγουρα το έχεις επισκεφτεί. Αν πάλι σκοπεύεις να ταξιδέψεις στην Μόσχα στο εγγύς μέλλον, τότε αναμφίβολα σκοπεύεις να βρεθείς εκεί. Ο λόγος για το εντυπωσιακό μετρό της Μόσχας, το οποίο μοιάζει με ανάκτορο και με την περίτεχνη και μοναδική του διακόσμηση καταφέρνει να ξεχωρίζει.

Όταν πρωτοάνοιξε, στις 15 Μαΐου 1935, το μετρό της Μόσχας ήταν ένας υπόγειος παράδεισος: εντυπωσιακοί πολυέλαιοι, μάρμαρα, περίτεχνα μωσαϊκά και ηρωικά αγάλματα δημιουργούσαν έναν χώρο αφθονίας και ευμάρειας προσβάσιμο στους εργαζόμενους της πόλης.

Ογδόντα περίπου χρόνια μετά υποδέχεται και μεταφέρει έως εννέα εκατομμύρια ανθρώπους την ημέρα ενώ με την υλοποίησή τους τα σχέδια για την επέκτασή του θα το αναδείξουν στο 4ο μεγαλύτερο υπόγειο δίκτυο, το 2020.

Στην πραγματικότητα, το μετρό της Μόσχας δεν είναι μόνο ένα μέσο μαζικής μεταφοράς. Αποτελεί στολίδι και σύμβολο για την πόλη της Μόσχας, ενώ στην ιστορία έχει μείνει η επική προσπάθεια κράτους και πολιτών για τη συνέχιση των έργων κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Τα πρώτα σχέδια για το μετρό της Μόσχας υποβλήθηκαν στις Αρχές της πόλης υπό την ηγεσία του Τσάρου Νικολάου του Δεύτερου το 1902. Η Μόσχα ήθελε να ανταγωνιστεί παλαιότερα δίκτυα που ήδη υπήρχαν στο Λονδίνο, το Παρίσι και το Βερολίνο.

Παρόλα αυτά, τα σχέδια καθυστέρησαν και αναβίωσαν από το Στάλιν μερικά χρόνια αργότερα. Η πρώτη γραμμή που κατασκευάστηκε ήταν η Sokolnicheskaya και εγκαινιάστηκε το 1935 με μόνο 13 σταθμούς. Ο Στάλιν ονόμασε το μετρό «Τα Παλάτια του Λαού»  και αυτό γιατί οι περισσότεροι από τους σταθμούς, που χτίστηκαν στην εποχή του, αποτελούν μέχρι και σήμερα ένα εκλεκτικό μείγμα μπαρόκ, κλασικισμούκαι σοβιετικού ρεαλισμού, με εξιδανικεύσεις ιστορικών χαρακτήρων, παραστάσεις από σημαντικές νίκες και σκηνές από τον αθλητισμό, τη βιομηχανία, τη γεωργία, το πολεμικό παρελθόν, το παρόν και το φωτεινότερο μέλλον. Το θέμα ήταν να αναδειχθεί η αρμονία, ο πλούτος, η ισότητα και η ευτυχία του σοβιετικού συστήματος.

Κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου το σύστημα του μετρό χρησιμοποιήθηκε και ως καταφύγιο αεροπορικών επιδρομών.

Ο σταθμός Kropotkinskaya που άνοιξε στις 15 Μαΐου του 1935 ήταν ένας από τους πρώτους σταθμούς και σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα A.N. Dushkin. Ο Dushkin χρησιμοποίησε μάρμαρα από τον καθεδρικό του Καθεδρικού Ναού του Χριστού του Σωτήρως για να διακοσμήσει το εσωτερικό.

Μετά τον θάνατο του Στάλιν, ο νέος ηγέτης Νικίτα Χρουστσώφ καταδίκασε τις υπερβολές και την «μη απαραίτητη πολυτέλεια» του παρελθόντος. Ο σταθμός VDNKh άρχισε να κατασκευάζεται το 1950 και επρόκειτο να φέρει πλούσιο διάκοσμο με μωσαϊκά του Vladimir Favorsky, τα οποία τελικά καλύφθηκαν με πράσινη μπογιά. Το μετρό της Μόσχας έμπαινε σε μια νέο περίοδο με σλόγκαν «Χιλιόμετρα αντί αρχιτεκτονικής».

Το μετρό της Μόσχας επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς και πραγματικά εντυπωσιάζει.

Δείτε μερικές φωτογραφίες του εντυπωσιακού μετρό:

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

NEWS: Τελευταία Ενημέρωση