H χρήση μάσκας για τη διασφάλιση της υγείας είναι ιερή και αδιαπραγμάτευτη. Όταν, όμως, αυτή ξεπερνά τα σύνορα της χρηστικότητας και γίνεται ένα μοδάτο αξεσουάρ που κερδίζει χώρο στην γκαρνταρόμπα της ελίτ με τη νέα αισθητική του, κάποιους τούς αφήνει άφωνους.
Οι προτάσεις των σχεδιαστών δεν σταματούν μόνο στη μάσκα. Πάνε ένα βήμα παραπάνω. Στην εβδομάδα μόδας της Νέας Υόρκης τον Σεπτέμβριο, η Μισέλ Μαντόνα, blogger με 137.000 ακολούθους, τι φαντάζεστε ότι παρουσίασε στην επίδειξη μόδας της Ρεμπέκας Μίνκοφ; Μια διάφανη φούσκα / κράνος που τυλίγει ολόκληρη την κεφαλή, προσφέροντας πλήρη ασφάλεια στον χρήστη της, ενώ διαθέτει την απαραίτητη τεχνολογία να φιλτράρει τον αέρα από μέσα προς τα έξω και αντίστροφα.
Η νέα συσκευή ατομικής προστασίας «Covidisor», γιατί περί αυτής πρόκειται, κοστίζει 245 δολάρια και ευελπιστεί να κερδίσει το κοινό όσο και αν η εικόνα της σοκάρει. Το «Covidisor» έχει πολλά επιχειρήματα στη φαρέτρα του για να μας πείσει να την αποκτήσουμε. Η κάλυψη του μισού προσώπου από τις συνηθισμένες προστατευτικές μάσκες θέτει φραγμούς σε κάποιες από τις κλασικές παραμέτρους επικοινωνίας. Χωρίς χαμόγελα ή εκφράσεις απογοήτευσης, άντε να αποκωδικοποιήσει ο άλλος την όποια ανθρώπινη έκφραση μπορεί να κρύβεται πίσω από τη μάσκα! Η γλώσσα του σώματος περιορίζεται, επίσης, αφού το «αγγίζειν» είναι ένα επιπλέον υγειονομικό ντεφό για όλους.
Μάσκα… αστροναύτη
Τι μας έμεινε λοιπόν; Ο λαχνός στο κομμάτι επικοινωνία όπως και να το κάνουμε πέφτει στο βλέμμα, μιας και οι έντονες χειρονομίες ή φιγούρες ακόμα και εκ του μακρόθεν καταποντίζονται επίσης: Δεν είναι κοινωνικά αποδεχτές ανάμεσα σε αρκετούς πληθυσμούς του πλανήτη και επιπλέον εάν δεν το ‘χεις το… άθλημα, καταντάς γραφικός. Η μοντέρνα μάσκα /κράνος που επιτρέπει στον συνομιλητή μας να βλέπει μάτια, μύτη, στόμα, ορίστηκε ως το αντικείμενο που διευκολύνει τόσο τις μετακινήσεις (χάρη στη μεγάλη ασφάλειας που παρέχει), την εργασία και τη διδασκαλία όσο και την ανθρώπινη επαφή, αφού επιτρέπει την πρόσβαση στο συναίσθημα, «διαβάζοντας» τις εκφράσεις του προσώπου.
Μάσκες από τις πασαρέλες
Eώς ότου, όμως, οι πρώτοι «αστροναύτες» καταφθάσουν από τη δική τους Σελήνη επί Γης, οι μάσκες που μας προστατεύουν σαν ασπίδα ενάντια στον πόνο και τον θάνατο αυτήν την περίοδο, έγιναν «τάση» στον κόσμο της μόδας. Και η λέξη «τάση» αυτή τη φορά δεν βρίσκει την πλήρη αποδοχή στο ευρύ κοινό. Οι φωτογραφίες που είδαμε στις τελευταίες επιδείξεις μόδας, με μοντέλα, σχεδιαστές, fashion editors, bloggers κ.ά., που απαθανατίστηκαν με ευφάνταστες, μοδάτες και ακριβές μάσκες με την υπογραφή μεγάλων οίκων, δίχασαν τις απόψεις.
Μια απ’ τις πέτρες του σκανδάλου ήταν η μάσκα-ασπίδα με την υπογραφή του οίκου Louis Vuitton, η οποία θα διατίθεται στα καταστήματα από τις 30 Οκτωβρίου στη τσουχτερή τιμή των 900 ευρώ! Το κόστος έβγαλε από τα ρούχα τους κάποιους που καταλογίζουν σε αυτές τις προτάσεις ότι αποσκοπούν σε οικονομικά οφέλη που δεν συνδέονται με τη χρηστικότητα του αντικειμένου.
Οι υπέρμαχοί της από την άλλη, τήν ορίζουν ως «σωτήρα κομψότητας» στους ζοφερούς καιρούς που ζούμε και στοιχηματίζουν ότι οι λάτρες του οίκου θα την αποκτήσουν πάση θυσία.
Η βιομηχανία της μόδας παραταύτα συνεχίζει απτόητη να παράγει -επιστρατεύοντας χρωματικές αντιθέσεις, μοτίβα, υφάσματα και στυλ- το αντικείμενο που προσπέρασε τα αρχέτυπα της κομψότητας, όπως ένδυση, τσάντες, παπούτσια, και κέρδισε μια θέση στο πάνθεον των must have που μπαίνουν στην ντουλάπα αυτών που λατρεύουν τις εμφανίσεις με στυλ.
Πηγή: ΤΗΛΕΩΡΕΣ