ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: Φούξια σατέν πουκάμισο, denim φούστα και sneakers
 

Μικροί κύκλοι που δεν τέμνονται

Το editorial του Δημήτρη Λοττίδη για το τεύχος Ιανουαρίου.

Δημήτρης Λοττίδης

Δημήτρης Λοττίδης

Η ιστορία με τον κορωνοϊό σπρώχνει τον πλανήτη Γη στα όριά του, κυρίως γιατί επιβεβαιώνει το μικρό του μέγεθος. Ξαφνικά μια γρίπη στο Γιουχάν (που δεν ξέρω ακόμα πού βρίσκεται αυτό) αρρώστησε και σκότωσε εκατομμύρια ανθρώπους ενώ έχει κόστος τρισεκατομμυρίων για την παγκόσμια οικονομία, επιβεβαιώνοντας τους θεωρητικούς της επιστήμης και του πνεύματος πως οι αξίες και ο χρόνος είναι δημιουργήματα του ανθρώπου και δεν συμβαδίζουν κατ’ ανάγκην με τη φύση και τη φυσική επιστήμη.

Όσοι υποτιμούν τη διαδραστικότητα της νέας εποχής μένοντας βολεμένοι στην ασφάλεια του παρελθόντος, έχοντας ως προτεραιότητα την ομφαλοσκόπηση, ασχολούμενοι με τα καπρίτσια του (κάθε) ελεγκτή ή με το τι φόρεσε η Χριστιάνα στην εκπομπή της, και θεωρούν ακόμη πως οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Αυστραλία είναι «μακριά», αυτοί που ζουν στην εποχή των γαλερών, είναι και οι πρώτοι υποψήφιοι για να χαθούν μεταφορικά και φυσικά από τη νέα (σκληρή) εποχή που έρχεται. Γιατί ο ιός, σπρώχνοντας τα πάντα στα όριά τους, αλλάζει τα πάντα μόνιμα. Τα zoom meetings ήρθαν για να μείνουν, δυστυχώς για τις αεροπορικές εταιρείες που θα δουν τα επιχειρηματικά ταξίδια να μην ανακάμπτουν στο μεσοπρόθεσμο μέλλον.

Τα online bookings και οι αγορές από το διαδίκτυο σίγουρα θα πέσουν μετά το τέλος της πανδημίας, όμως θα παραμείνουν σε δυσθεώρητα ύψη σε σχέση με την προ ιού εποχή. Στη νέα εποχή το γρήγορο ψάρι θα τρώει το αργό ανεξαρτήτως μεγέθους και έτσι θα δούμε κολοσσούς να εξαφανίζονται ή να αλλάζουν δραματικά. Συνήθειες που μεγάλωσαν μαζί τους γενιές ανθρώπων, όπως είναι το σινεμά, οδεύουν προς το τέλος αντικαθιστάμενες από τη διαφορετική, πιο φθηνή και πιο προσωπική εμπειρία του «top picks for you» από το Netflix. Οι διακοπές και τα ταξίδια θα επιστρέψουν αλλά με άλλη μορφή, με απαίτηση για πιο προσωπική εμπειρία με βάση τα γούστα και τα ενδιαφέροντά σου. Η πίστη και η εμπιστοσύνη σε brands θα μειωθούν δραματικά χωρίς επιστροφή στις παλιές εποχές που όταν έλεγε η πολυεθνική πως αυτή είναι η τάση για τη μόδα, αυτή ήταν, βρέξει-χιονίσει. Η ματιά καχυποψίας και αμφισβήτησης θα παραμείνει σε όλα και για όλα. Ο κορωνοϊός όταν φύγει θα μας αφήσει άλλους ανθρώπους. Θα δουλεύουμε περισσότερο χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε, θα τρώμε πιο υγιεινά από επιλογή, θα κάνουμε λιγότερες διακοπές αλλά πιο ποιοτικές.

Τη διάθεση και τα αισθήματά μας θα τα καθορίζουν περισσότερο το Netflix, η Amazon, η Apple και η Samsung. Στις αποφάσεις μας, στις σχέσεις μας, ακόμη και ποιους αγαπάμε και με ποιους θέλουμε να κάνουμε παρέα, αυτοί και ο αλγόριθμός τους θα αποφασίζουν, έμμεσα αλλά καθοριστικά. Κυρίως, η μετά τον ιό εποχή θα μας κάνει λιγότερο κοινωνικούς, βυθισμένους στις σκέψεις μας, ο καθένας στις αμφισβητήσεις των θέλω μας, με πολλούς μικρούς κύκλους ανθρώπων γύρω μας που δεν θα τέμνονται μεταξύ τους. Η επόμενη μέρα που φτάνει σιγά-σιγά θα έχει ανακούφιση αλλά και φόβο, εγωισμό και επιθετικότητα. Τα τραύματα δεν θα επουλωθούν εύκολα και θα χρειαστεί, για να γίνει αυτό, όλοι να ακούμε περισσότερο και να μιλάμε λιγότερο. 

Δημήτρης Λοττίδης
demetris@sppmedia.com 
Twitter: @dlottides 

must έποψη: Τελευταία Ενημέρωση

Gossip Girls 2.0

Gossip Girls 2.0

Όταν οι λεγεώνα των troll γίνεται η νέα κατίνα της γειτονιάς
Δημήτρης Λοττίδης
 |  MUST ΕΠΟΨΗ
Αγιανάπα Α'

Αγιανάπα Α'

Όπου και να γυρίσεις, όπου και να μιλήσεις, η Κύπρος σε πληγώνει
Δημήτρης Λοττίδης
 |  MUST ΕΠΟΨΗ