

Μαρία Καραμάνου
Για δεκαετίες, η βιομηχανία της ομορφιάς μάς έχει πείσει ότι οι μαύροι κύκλοι και οι σακούλες κάτω από τα μάτια είναι κάτι που πρέπει να κρύψουμε. Συνώνυμα της κούρασης, του στρες και της γήρανσης, τα βλέφαρά μας βομβαρδίζονταν με προϊόντα που υπόσχονταν να τα «φωτίσουν», να τα «ξεφουσκώσουν» και να τα «εξαφανίσουν».
Κι όμως, το TikTok εκεί όπου ξεκινούν σχεδόν όλες οι μεγάλες beauty τάσεις των τελευταίων ετών αποφάσισε να κάνει κάτι εντελώς ανατρεπτικό, να αγκαλιάσει αυτό που μέχρι πρότινος θεωρούσαμε «ατέλεια» και να το μετατρέψει σε fashion statement.
@janellezharmenovaa me in feb no need for makeup haha @Lancôme l’absolu rouge 227 and 221 @ColourPop Cosmetics twilight eyesahdow palette and lux lip oil shade bells @Too Faced better than s mascara @Maybelline New York sky high mascara @Charlotte Tilbury hollywood flawless filter @rimmellondon kind and free @Benefit Cosmetics UK dźwięk oryginalny - Resia
Από την «ντροπή» στην ανάδειξη
Η αρχή έγινε το 2021, όταν η δημιουργός περιεχομένου Sara Carstens ανέβασε ένα viral βίντεο στο οποίο τόνιζε εσκεμμένα την ερυθρότητα κάτω από τα μάτια της με ματ κραγιόν. Το αποτέλεσμα; Ένα makeup look που όχι μόνο δεν προσπαθούσε να κρύψει τους μαύρους κύκλους, αλλά τους έκανε κεντρικό σημείο.
Από εκεί και πέρα, το trend εξελίχθηκε ραγδαία, «Tired girl makeup», μακιγιάζ που μιμείται τη φυσική κούραση. «Sleepy eyes», look με καφέ, μπορντό και plum αποχρώσεις κάτω από τα μάτια. «Soft grunge», ένα πιο σκοτεινό, καλλιτεχνικό αποτέλεσμα που παραπέμπει σε βραδιές χωρίς ύπνο. Ακόμα και εκείνοι που έχουν έντονους μαύρους κύκλους φυσικά, επιλέγουν πλέον να μην τους καλύπτουν με concealer αλλά να τους ενισχύουν με σκιές και μολύβια για πιο «καλλιτεχνικό» αποτέλεσμα.
Η αντίδραση στην «clean girl» αισθητική
Η νέα αυτή προσέγγιση δεν ήρθε από το πουθενά. Είναι μια αντίδραση στην τάση του clean girl aesthetic, που για χρόνια προωθούσε την αψεγάδιαστη, φωτεινή και γυαλιστερή επιδερμίδα.
@eliseperry29 #lowerbleph #undereyebags #fyp #leaseydoux #kristenstewart cigarette burns - slowed reverb - moonvampire
Το 2025, η επιστροφή της αισθητικής των ’90s και 00s party girls με μουτζουρωμένα smokey eyes, σκούρα κραγιόν και kohl eyeliner έφερε ξανά στο προσκήνιο την πιο «ανεπιτήδευτη» και «ακατάστατη» ομορφιά. Και τι είναι πιο αυθεντικά «dark» από τους μαύρους κύκλους και τις σακούλες κάτω από τα μάτια;
Μια τάση απέναντι στην αισθητική των επεμβάσεων
Η «εξύμνηση» των μαύρων κύκλων είναι επίσης απάντηση στην έκρηξη της πλαστικής χειρουργικής στα social media. Το 2025, οι κάτω βλεφαροπλαστικές (χειρουργικές επεμβάσεις για την αφαίρεση του πρηξίματος) σημείωσαν τεράστια αύξηση σε δημοτικότητα στο TikTok. Ως αντίβαρο, πολλοί creators επέλεξαν να προβάλλουν τη φυσική εμφάνιση κάτω από τα μάτια επαινώντας πρόσωπα όπως αυτά των Léa Seydoux και Kristen Stewart, που έχουν γίνει σύμβολα αυτής της «ανεπιτήδευτης» ομορφιάς.
@saracarstens hope this helped you find beauty in your insecurities (: #eyebags #darkcircles Steven Universe - L.Dre
Από τις «ατέλειες» στα trends
Οι μαύροι κύκλοι είναι απλώς το πιο πρόσφατο χαρακτηριστικό που «επαναπροσδιορίστηκε» από το BeautyTok. Πριν από αυτούς, είδαμε, ψεύτικες φακίδες να γίνονται must-have, ενιαία φρύδια να γίνονται fashion statement και κοκκινίλες που θυμίζουν ηλιακά εγκαύματα να μετατρέπονται σε viral μακιγιάζ.
Η ουσία; Σήμερα, ό,τι κάποτε θεωρούσαμε «πρόβλημα» έχει γίνει πιθανή πηγή αυτοπεποίθησης.
Αγάπα ό,τι σε κάνει μοναδική
Σε μια εποχή όπου τα social media συχνά δημιουργούν πίεση και μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς, αυτή η τάση είναι σχεδόν… απελευθερωτική. Μας υπενθυμίζει ότι το φυσικό δεν είναι κάτι που πρέπει να κρύβουμε. Και αν ένας μαύρος κύκλος κάτω από τα μάτια μπορεί να γίνει trend, τότε ίσως ίσως να μην είναι ποτέ ξανά λόγος για να νιώσουμε ανασφάλεια.