ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΦΟΡΑΜΕ: καρό πουκάμισο, tailored παντελόνι και sneakers
 

Σάλος στην Ελλάδα με διαφημιστικό σποτ για Συνέδριο Γονιμότητας

Οι αναρτήσεις στα social media.

newsroom must

Σάλος ξέσπασε το Σαββατοκύριακο στην Ελλάδα, μετά από ανάρτηση ενός διαφημιστικού βίντεο για το ‘1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Γονιμότητας και Αναπαραγωγικής Αυτονομίας: Όρια και Επιλογές’ , που προκάλεσσε πολλές αντιδράσεις τόσο από τους ομιλητές όσο και από τον κόσμο, με αποκορύφωμα την απόσυρση της συμμετοχής της Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας, Αικατερίνης Σακελλαροπούλου, στο Συνέδριο.

Το εν λόγω βίντεο χαρακτηρίστηκε σεξιστικό αφού παρουσιάζει τη γυναίκα ως ένα κομμάτι μιας αναπαραγωγικής διαδικασίας με επιπτώσεις στην πολιτική της χώρας, αφού μεταξύ άλλων περιέγραφε, «Και ξαφνικά, έρχεται η μέρα που κλείνεις τα πολλά. Κι έτσι απλά, αρχίζει ο απολογισμός. Όχι γι’ αυτά που έκανες, αλλά γι’ αυτά που θα έπρεπε να έχεις κάνει. “Άντε τι κάθεσαι; Πότε θα παντρευτείς; Πότε θα γίνεις μάνα; ”Κι αναρωτιέσαι: Πέρασες στο πανεπιστήμιο. Έπιασες μια καλή δουλειά. Γνώρισες τον άνδρα των ονείρων σου. Και ξαφνικά μαθαίνεις πως αυτό το 4 στον διψήφιο αριθμό της ηλικίας σου, δεν σου επιτρέπει να γίνεις μητέρα. “Τι έχω κάνει λάθος;”. Τίποτα δεν έχεις κάνει λάθος. Απλά δεν γνώριζες. Αν ονειρεύεσαι να κάνεις την δική σου οικογένεια αύριο, φρόντισε να ενημερωθείς σήμερα».

Λίγες ώρες μετά την ανάρτηση, οι αντιδράσεις από τις celebrities έπεφταν σωρηδόν, μαζί με τις αποσύρσεις τους από την εν λόγω εκδήλωση, αναθεωρώντας την συμμετοχή τους. Το σποτ θεωρήθηκε υποτιμητικό για τις γυναίκες, είτε έχουν παιδιά, είτε όχι, με οπισθοδρομικές απόψεις αφού εκφράζει στερεότυπα και αντιλήψεις που θα έπρεπε να έχουν εκλείψει από την κοινωνία.
Μεταξύ των επώνυμων γυναικών που αντέδρασαν είναι η Όλγα Κεφαλογιάννη, η Κατερίνα Καινούργιου, η Σταματίνα Τσιμτσιλή, η Μαίρη Συνατσάκη, η Πέγκυ Ζήνα, η Ρούλα Κορομηλά, η Καίτη Γαρμπή, η Ιωάννα Τριανταφυλλίδου, η Άννα Μαρία Βέλλη, η Μαρία Ηλιάκη και η Ελεονώρα Μελέτη, μοιραζόμενες δημόσια τις απόψεις τους.

Αναλυτικά, η Κατερίνα Καινούργιου έγραψε:

Η Μαρία Ηλιάκη:

Η Σταματίνα Τσιμτσιλή είπε μεταξύ άλλων «Δεν γνώριζα το περιεχόμενο του σποτ ούτε το είχα δει μέχρι χθες το βράδυ που ενημερώθηκα από τα social media. Μου ζητήθηκε πριν από αρκετούς μήνες ως μητέρα τριών παιδιών να περάσω ένα μήνυμα κατά της υπογεννητικότητας που μαστίζει την Ελλάδα και αυτό έκανα με πολύ αγνές προθέσεις και χωρίς κάποιο αντάλλαγμα. Κάθε γυναίκα έχει δικαίωμα να ορίζει τη ζωή και το σώμα της και φυσικά η πληρότητα δεν έρχεται μόνο μέσα από τη μητρότητα. Σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο του διαφημιστικού σποτ με βρίσκει αντίθετη διότι το ταξίδι της μητρότητας δεν ορίζεται μόνο από ένα βιολογικό ρολόι που χτυπάει απειλητικά με όρους γονιμότητας αλλά και από άλλες περιστάσεις τις οποίες καθορίζει αποκλειστικά και μόνο κάθε γυναίκα με την ελευθερία της βούλησής της. Ας μην εμπορευματοποιούμε αυτό το ιερό ταξίδι. Αποσύρω την συμμετοχή μου».

Η Καίτη Γαρμπή:

Η Ελεονώρα Μελέτη, είπε «Πριν λίγο καιρό δέχτηκα πρόταση να λάβω μέρος σε μια καμπάνια κατά της ΥΠΟΓΕΝΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ στην Ελλάδα. Η πρόταση συνοδευόταν από αναλυτικές οδηγίες για το τι θα έπρεπε να πω προκειμένου να πείσω τις γυναίκες για το πόσο ωραίο πράγμα είναι η μητρότητα και πόσο εύκολα συνδυάζεται με την καριέρα. Αρνήθηκα την πρόταση. Ποτέ δεν θα τολμούσα να ασκήσω πίεση στην οποιαδήποτε γυναίκα για να γίνει μητέρα. Η μητρότητα είναι κάτι καθαρά προσωπικό. Μια γυναίκα οφείλει στον εαυτό της να φέρει στον κόσμο ένα παιδί μόνο γιατί το θέλει η ίδια. Όχι γιατί μεγαλώνει, όχι γιατί θέλουν οι άλλοι, όχι γιατί πρέπει. Και καλό θα είναι να της επιτρέπεται να μπορεί να το φέρει στο κόσμο με τον άνδρα της, με τον σύντροφό της, με τη φίλη της, μόνη της, ή όπως αλλιώς εκείνη μπορεί και ονειρεύεται. Το αν συνδυάζεται «εύκολα» ή όχι ή μητρότητα με την καριέρα δεν θα το σχολιάσω. Και πάλι είναι κάτι που δεν υπακούει σε κανόνες. Τώρα, για το αν η Ελλάδα δεν γεννάει παιδιά δεν είναι κάτι που θα πρέπει να το επωμιστεί η Ελληνίδα καριέρας. Ίσως πρέπει να το επωμιστεί η ίδια η Ελλάδα. Στις σκανδιναβικές χώρες όπου τα νέα ζευγάρια στηρίζονται από το κράτος, όπως και οι μονογονεϊκές οικογένειες, οι single μητέρες, οι ανήλικες έγκυες, οι άνεργοι υποψήφιοι γονείς με επιδόματα και παροχές ενώ τα νέα μέλη της κοινωνίας «χαρτζιλικώνονται» από το κράτος με επιδόματα από την αρχή της ζωής τους μέχρι τα 18 τους, οι γεννήσεις πάνε σφαίρα. Εδώ στην χώρα μας, τα νέα ζευγάρια μονίμως περιμένουν να «φτιάξουν» τα οικονομικά τους, οι γυναίκες που στην καμπάνια εμφανίζονται να ενδιαφέρονται μόνο για την καριέρα τους, συχνά υποχρεώνονται να δουλέψουν για να «τσοντάρουν» ακόμα περισσότερο οικονομικά στις οικογένειες τους. Η σκέψη δημιουργίας οικογένειας πνίγει σαν θηλιά τα ζευγάρια. Και αν έχουν κάποιοι παιδί, αναρωτιούνται πώς θα τα φέρουν πέρα με ένα δεύτερο. Καλό θα ήταν λοιπόν στο όποιο συνέδριο από το να βάζουν στο στόχαστρο τις γυναίκες, ας συζητήσουν πώς θα στηρίξουν οικονομικά τους πολίτες ώστε να νιώθουν ασφαλείς πως θα βελτιώσουν τη δημόσια παιδεία και εκπαίδευση, πώς θα ενισχύσουν τις νέες οικογένειες, πώς θα στηρίξουν τις νέες μητέρες σε όλα τα επίπεδα. Αυτό, ναι, θα πολεμούσε την υπογεννητικότητα».

Η Μαρία Κορινθίου:

Η Πέγκυ Ζήνα:

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

NEWS: Τελευταία Ενημέρωση