ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: denim mini φούστα, λινό πουκάμισο και sliders
 

Πώς άλλαξε την ζωή μας το Instagram στην 10χρονη πορεία του;

Δέσποινα Άσπρου

Είτε το θέλουμε, είτε όχι, ετοιμαζόμαστε να αποχαιρετήσουμε μια ακόμη δεκαετία. Μια δεκαετία η οποία σίγουρα μας χάρισε, αλλά και μας «πήρε», πολλά.  

Πριν από μερικές μέρες, στο γραφείο τέθηκε η συζήτηση ποιο γεγονός μπορεί να σηματοδοτήσει την περίοδο από το 2010 μέχρι και το 2020. Οι απόψεις –όπως ήταν αναμενόμενο- διέφεραν. Υπήρξε όμως κάτι στο οποίο κανένας μας δεν μπόρεσε να φέρει αντίρρηση: Η παρουσία του Instagram. 

Ήταν Οκτώβριος του 2010, όταν δύο απόφοιτοι του πανεπιστημίου Stanford, ο Kevin Systrom και ο Mike Krieger, ανέβασαν ένα app για το iPhone, που ονόμαζαν Instagram στο App Store.  Την εποχή εκείνη, αν και το project ήταν ιδιαίτερα υποσχόμενο, «κανένας» δεν μπορούσε να αντιληφθεί την τεράστια εξέλιξη που θα είχε. «Κανένας», εκτός φυσικά από τον Mark Zuckerberg, ιδρυτή του Facebook ο οποίος  το 2012 αγόρασε την εφαρμογή. Όλα είχαν γίνει τόσο γρήγορα. 

Ο Kevin Systrom και ο Mike Krieger

Αν και σαφώς η ιστορία του κοινωνικού δικτύου είναι άκρως ενδιαφέρουσα, δεν θα την δούμε αυτή την στιγμή. Θα ταξιδέψουμε στον χρόνο και από το 2010 που το application ήρθε για πρώτη φορά στον κόσμο μας, θα φτάσουμε στο 2019 ή καλύτερα στο 2020, μιας και απέχουμε από αυτό μόλις λίγες μέρες.  

Η πρώτη φωτογραφία που δημοσιεύθηκε στο Instagram, Στην φωτογραφία απεικονίζεται το πόδι της συντρόφου του Kevin Systrom και ο σκύλος τους ράτσας Γκόλντεν Ριτρίβερ

Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να σας θέσω ένα ερώτημα: πόσο πολύ έχει αλλάξει την δική σας ζωή το Instagram; Μπορείτε να φανταστείτε μια μέρα χωρίς αυτό; Μάλλον, όχι.  

Τα τελευταία χρόνια το Instagram έχει καταλάβει το μεγαλύτερο μέρος της μέρας μας και αυτό δεν είναι μυστικό. Η καθημερινότητά μας, οι συνήθειες μας... ακόμη και οι σχέσεις μας έχουν αλλάξει βάσει αυτού. Σε γενικές γραμμές, η ανθρωπότητα έχει αλλάξει εξαιτίας του και αυτό δεν είναι κάτι που μπορεί να αμφισβητηθεί. 

Έχοντας όμως στο μυαλό μου πως για να γίνει μια ολοκληρωμένη και υψηλού επιπέδου ανάλυση για ένα γεγονός που έχει αλλάξει την κοινωνίας μας –όπως ειναι και το Instagram- απαιτούνται πολλές σελίδες, αναλύσεις και θεωρίες, εμείς για την ώρα αποφασίσαμε να βρούμε τα 5 πιο έντονα πράγματα που το Instagram έχει αλλάξει στην ζωή μας τα τελευταία χρόνια. 

1.Ανακαλύψαμε όλοι την αγάπη μας για την φωτογραφία
Η αλήθεια είναι πως πριν από 10 χρόνια, όσοι ασχολούνταν με την φωτογραφία είχαν πραγματικό πάθος γι’ αυτήν – είτε σε επαγγελματικό, είτε σε ερασιτεχνικό επίπεδο. Σήμερα, δέκα χρόνια μετά, όλοι μας –ξαφνικά- γίναμε φωτογράφοι. Γιατί το λέμε αυτό; Μια ματιά στο Instagram θα σε πείσει! Σε κάθε προσωπικό λογαριασμό υπάρχουν ευφάνταστες και επεξεργασμένες φωτογραφίες και όλοι δηλώνουν #photographylover.

2.Τhe Next top model is ''me''
Ok, μέσα στην ζάλη του Instagram, μην μου πεις ότι εσύ ποτέ σου δεν απόλαυσες το feeling του να είσαι μοντέλο. Ναι, μιλάω για εκείνη την φορά που μαζί με κάποιον φίλο ή φίλη, βάλατε τα super stylish ρούχα σας, περιπλανηθήκατε στους δρόμους της πόλης και ποζάρατε σαν να είστε το cover girl ή cover boy του αγαπημένου σας fashion περιοδικού. Φυσικά –για να είμαστε ειλικρινείς- αυτό δεν έγινε μόνο μια φορά, αλλά γίνεται τις περισσότερες φορές που βγαίνουμε έξω. Και ενώ με μια πρώτη ματιά, η εμπειρία αυτή ακούγεται απίθανη, αν ψάξουμε για λίγο το θέμα, τότε θα διαπιστώσουμε πως μαζί με αυτό ήρθαν και πολλά άλλα αρνητικά – ανάμεσά τους: η μειωμένη αυτοπεποίθηση που προέρχεται από μη ικανοποιητικό αριθμό likes.

Πιο συγκεκριμένα, η μη αποδοχή από τα κοινωνικά δίκτυα καταστρέφει προσωπικότητες. Για να το καταλάβουμε αυτό, αρκεί να σκεφτούμε πως από την στιγμή που τα φίλτρα και τα edit tools του instagram «φτιάχνουν» μια εικόνα για τον άνθρωπο που απέχει πολύ από την πραγματικότητα, οι περισσότεροι ντρεπόμαστε για το σώμα μας, αφού πιστεύουμε πως δεν πληροί τις προϋποθέσεις του “ωραίου σώματος”. Αυτό βέβαια δεν ισχύει μόνο για το σώμα, αλλά για το καθετί.

3.Ταξιδεύουμε, περισσότερο από ποτέ
Αν και δεν είμαι σίγουρη πώς θα ακουστεί αυτό, μέρα με την μέρα, γίνομαι όλο και πιο σίγουρη πως οι περισσότεροι από εμάς, λατρεύουμε να πηγαίνουμε ταξίδια – όχι απλώς για να βλέπουμε καινούργια μέρη, που εννοείται ισχύει και αυτό- αλλά κυρίως γιατί θέλουμε οι φωτογραφίες στο Instagram μας να είναι από διαφορετικές χώρες και να αποδεικνύουμε πόσο #travellovers είμαστε!

4.Νέες εργασίες, νέα όνειρα και μια νέα οικονομία

Το Instagram έφερε μαζί του νέες θέσεις εργασίες και μια νέα οικονομία. Αναλογιστείτε πόσα νέα παιδιά αποφασίζουν να δοκιμαστούν ως “brand ambassadors” και θα καταλάβετε τι εννοώ. Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο οι ambassadors πλέον είναι περισσότεροι από τα brands και στατιστικά μιλώντας αυτό δεν χωράει καμία αμφιβολία. Την ίδια στιγμή, σκεφτείτε πόσα νέα παιδιά –βάση μελετών κυρίως κορίτσια ηλικίας 18 ετών- παρατούν τις σπουδές τους και το μόνο που ονειρεύονται είναι πανάκριβα -δωρεάν- ρούχα, ταξίδια σε νησιά, κότερα, μπουκάλια από το ακριβότερο αλκοόλ. Αυτό από μόνο του λέει πολλά. Δεν σημαίνει βέβαια ότι είναι αρνητικό.

Την ίδια στιγμή έχει αναπτυχθεί και μια νέα οικονομία και όσοι καταφέρουν να εξασφαλίσουν την επιτυχία τους στον διαδικτυακό κόσμο, αμείβονται καλά – πολύ καλά για την ακρίβεια. Μιλώντας για το γεγονός στο The Cut ο Kevin Systrom, δήλωσε πως «Στα πρώτα μας βήματα, δεν υπήρχαν influencers. Σήμερα, πάνω από 100 εκατομμύρια άνθρωποι πιστεύουν ότι αν έχεις καλή διαδικτυακή παρουσία, τότε μπορείς και να έχεις και μια επιτυχημένη επιχείρηση. Αυτό βέβαια δεν θα ίσχυε, αν δεν χρησιμοποιούσαν το Instagram πάνω από 600 με 700 εκατομμύρια άνθρωποι. Στην αρχή μιλούσαμε για κανονική διαφήμιση. Σήμερα, χάρη στους influencers και στην τροπή των γεγονότων, η έμμεση διαφήμιση είναι πιο αποτελεσματική και προφανώς κερδίζουν όχι μόνο οι εταιρείες, αλλά όλοι όσοι συμμετέχουν». 

5. Virtual guest list

Τα Instagram Stories έκαναν επίσημα ντεμπούτο πριν από περίπου δύο χρόνια και την εποχή εκείνη δεν ήταν τίποτα άλλο από μία προσπάθεια προσέλκυσης νέων ή παλιών χρηστών, που είχαν επιλέξει να περνούν περισσότερο χρόνο στο Snapchat. Μία πρόσφατη ωστόσο έρευνα έδειξε πως το 65% των millennials ανεβάζει stories με απώτερο σκοπό να κάνει τους άλλους να ζηλέψουν, ακόμη και αν δεν περνά τόσο καλά όσο δείχνει και αυτό ανέτρεψε τα πάντα. Τα stories –χωρίς βέβαια να είμαστε απόλυτοι- άλλαξαν την καθημερινότητά μας και το μόνο που μας ενδιαφέρει είναι να δείξουμε πόσο καλύτερα περνάμε από τους άλλους. Εδώ χάθηκε και το νόημα.

 

 

NEWS: Τελευταία Ενημέρωση

X