
Ριάνα Στυλιανού
Κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας του Παρισιού, το ενδιαφέρον συγκεντρώθηκε γύρω από τον οίκο Dior και τον νέο του καλλιτεχνικό διευθυντή, Jonathan Anderson, ο οποίος παρουσίασε για πρώτη φορά τη δική του γυναικεία συλλογή για τον οίκο — μια στιγμή-ορόσημο, αφού είναι ο πρώτος σχεδιαστής μετά τον ίδιο τον Christian Dior που αναλαμβάνει ταυτόχρονα γυναικεία, ανδρικά και υψηλή ραπτική.
Η ατμόσφαιρα έξω από τη σκηνή ήταν εκρηκτική, με πλήθος θαυμαστών να συγκεντρώνεται γύρω από το τεράστιο λευκό σκηνικό στον Κήπο των Τουιλερί. Ο Dior, «κόσμημα» του ομίλου LVMH με κύκλο εργασιών άνω των 9,5 δισ. ευρώ, βρισκόταν ξανά στο επίκεντρο της μόδας.
Ο Anderson, γνωστός για τη φαντασία και το χιούμορ του στις δημιουργίες του για τη Loewe, κλήθηκε τώρα να επαναπροσδιορίσει ένα brand με ιστορικό βάρος σε μια εποχή που ο κλάδος της πολυτέλειας δείχνει να περνά κρίση. Ο ίδιος περιέγραψε τη συλλογή του ως μια σύγκρουση ανάμεσα στο όνειρο και την πραγματικότητα, εμπνευσμένος από το πνεύμα αναγέννησης που χαρακτήριζε τον Dior μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Η επίδειξη ξεκίνησε με μια ταινία του Adam Curtis, προβολή ενός «ψυχολογικού καθρέφτη» της εποχής, με ερωτήματα για τη θέση του Dior και της μόδας στον σημερινό κόσμο.
Στη συλλογή, ο Anderson «έπαιξε» με τα κλασικά στοιχεία του Dior — τα bar jackets, τις κάπες και τις τουαλέτες — δίνοντάς τους νέες, τολμηρές φόρμες: πιο κοντές σιλουέτες, μίνι φούστες, denim σε συνδιασμό με ραπτική πολυτέλεια, αλλά και παιχνιδιάρικες λεπτομέρειες όπως αυτιά κουνελιού στα παπούτσια ή υπερμεγέθη ρόδακες.
Τα καπέλα του Stephen Jones, εμπνευσμένα από πειρατές και επαναστάσεις, πρόσθεσαν μια θεατρικότητα που θύμισε την εποχή Galliano. Ανάμεσα στους θεατές βρίσκονταν μέλη της οικογένειας Arnault, η Μπριζίτ Μακρόν και διάσημοι όπως ο Johnny Depp και η Charlize Theron.
Η συλλογή δεν απευθυνόταν σε όλους — ίσως να ξένισε τους πιο συντηρητικούς πελάτες της υψηλής ραπτικής — αλλά ο Anderson δεν δείχνει να τον απασχολεί αυτό.
Όπως είπε: «Δεν θέλω έναν κόσμο γεμάτο αντίγραφα. Θέλω διαφορετικές γυναίκες. Η νέα γυναίκα του Dior μπορεί να είναι ευάλωτη, δυνατή ή απλώς να αγαπά το δράμα.» Το αν η νέα του οπτική θα «απογειώσει» τον οίκο, μένει να φανεί.