
Ριάνα Στυλιανού
Μέσα στο σύμπαν της CHANEL, έξω από τα όρια του χώρου και του χρόνου, ξεδιπλώνεται μια συνομιλία σε τρία μέρη. Μια δημιουργική ανταλλαγή ανάμεσα στον νέο Καλλιτεχνικό Διευθυντή Μόδας της CHANEL, Matthieu Blazy, και την ίδια την ιδρύτρια, Gabrielle Chanel.
Η συλλογή Άνοιξη–Καλοκαίρι 2026 αποτελεί έναν διάλογο ανάμεσα στο παρελθόν και το μέλλον, στην αυστηρότητα και την ευαισθησία, στην πειθαρχία και την αγάπη.
@chanelofficial This is a universe, the Universe of CHANEL. Beyond space and time, a conversation unfolds between CHANEL’s Artistic Director of Fashion Activities Matthieu Blazy and Gabrielle Chanel. An idea of the future from the past is found in the House’s fundamentals: tweed, jersey and silk; the architecture of the CHANEL suit laid bare; jewellery, so intrinsic to CHANEL, is loaded and treasured. Above all, there is an idea of freedom, of a silhouette in motion. The idea of not just one CHANEL woman, but rather, of CHANEL women. CHANEL Spring Summer 2026 collection. Matthieu Blazy for CHANEL. See more at chanel.com #CHANELSpringSummer #CHANELShow ♬ son original - ChanelOfficial
UN PARADOXE – Ένα Παράδοξο
Η ιστορία ξεκινά από την ανδρική παράδοση – ένα πουκάμισο και ένα παντελόνι, δανεισμένα από τον Boy Capel, τον μεγάλο έρωτα της Gabrielle Chanel.
Το πουκάμισο, τότε της γαλλικής Charvet, σήμερα δημιουργείται εκ νέου σε συνεργασία με τη CHANEL. Με την εμβληματική αλυσίδα Chanel να του δίνει βάρος και ρυθμό, παραμένει πιστό στις αναλογίες της ανδρικής ραπτικής.
Ανδρικά σακάκια με αδρές άκρες αποκτούν τις χαρακτηριστικές καμπύλες της CHANEL. Tweeds βρετανικής καταγωγής μεταμορφώνονται σε ευέλικτα, κομψά υφάσματα – πρακτικά και αισθησιακά.
Το παράδοξο βρίσκεται στην ίδια τη Gabrielle Chanel: μια γυναίκα που κατέκτησε τη θηλυκή της δύναμη μέσα από μια γκαρνταρόμπα όπου το πρακτικό δεν θυσιάζει ποτέ το ποθητό.
Η εργασία και η αγάπη γίνονται ένα: ρευστά μεταξωτά, πτυχώσεις, κόμποι και πλεκτά που ταξιδεύουν από τη μέρα στη νύχτα. Μια νέα σύνθεση του αρσενικού και του θηλυκού.
LE JOUR – Η Μέρα
Η καθημερινή ένδυση της CHANEL κινείται μέσα στον χρόνο με φυσική κομψότητα. Η 2.55 ανασχηματίζεται, «τσαλακώνεται» και αγαπιέται περισσότερο, αποκαλύπτοντας τη χαρακτηριστική μπορντό φόδρα της. Οι καμέλιες ενσωματώνονται οργανικά στα μεταξωτά ταγέρ, ενώ τα tweeds φθαρμένα από το παρελθόν προχωρούν διακριτικά στο παρόν, μέσα από νέες υφές και κεντήματα.
Η αρχιτεκτονική του Οίκου CHANEL εμπνέει τη φόρμα: καθαρές, γραφικές γραμμές σε μαύρο και λευκό θυμίζουν Art Deco και τη γεωμετρία των κουτιών CHANEL. Τα λουλούδια μετατρέπονται σε αφηρημένα μοτίβα, χειροποίητα, ζωγραφισμένα πάνω σε μετάξι, που ξεδιπλώνονται σαν πέταλα πάνω στο σώμα.
L’UNIVERSEL – Το Οικουμενικό
Η παγκόσμια γλώσσα της CHANEL ταξιδεύει παντού — στο μέλλον και πίσω, χωρίς σύνορα.
Οι αυστηρές ανδρικές γραμμές της αρχής επιστρέφουν, αυτή τη φορά απαλές, στρογγυλεμένες, δανεισμένες από το blouson.
Μια πληθώρα tweeds και υφάνσεων, αποτέλεσμα λεπτομερούς έρευνας και δεξιοτεχνίας, προχωρά στο αύριο. Η πειραματική χρήση υλικών κυριαρχεί: διαφορετικές, αντιθετικές μεταξωτές φόδρες στο εσωτερικό, διαφάνειες και πλέγματα tweed που μετατρέπονται σε πλεκτά δεμένα στο χέρι.
Η αρχιτεκτονική του ταγέρ CHANEL αποκαλύπτεται. Τα κοσμήματα, πάντα ζωτικά για τη Maison, γίνονται πολύτιμα και ποιητικά: μπαρόκ μαργαριτάρια, γυάλινοι πλανήτες και αλυσίδες.
Πάνω απ’ όλα, η συλλογή εκφράζει μια ιδέα ελευθερίας: ένα νέο, οικουμενικό ένδυμα και μια χωρίς σύνορα στυλιστική άποψη.
Η κληρονομιά δεν ανήκει πλέον σε μία Chanel γυναίκα, αλλά σε όλες τις Chanel γυναίκες.