ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: Bodycon φόρεμα και μποτάκια

«Quiet Hour – Ήσυχη Ώρα» στα καταστήματα της Κωτσόβολος

Δύο ώρες ησυχίας που «αγκαλιάζουν» όλους

Προωθητική Ενέργεια

Μεταξύ δύο συναντήσεων που είχα νωρίς το απόγευμα, σκέφτηκα να πάω στο κατάστημα Κωτσόβολος να πάρω εκείνη την καφετιέρα που έβαλα στο μάτι από πριν το καλοκαίρι. Με το που μπαίνω, όλα δείχνουν διαφορετικά. Οι οθόνες που συνήθως προβάλλουν διαφορετικές εικόνες, έχουν σβήσει. Δεν ακούγεται μουσική, ούτε οι γνώριμες ανακοινώσεις από τα ηχεία. Ο φωτισμός είναι απαλός — σχεδόν οικείος. Σαν να έχει αλλάξει κάτι ανεπαίσθητα στον ρυθμό του χώρου, μια σιωπηλή αλλαγή που γεμίζει την ατμόσφαιρα με ηρεμία.

Είναι το «Quiet Hour - Ήσυχη Ώρα», η νέα πρωτοβουλία που εφαρμόζει η Κωτσόβολος, κάνοντας τα καταστήματά της στην Κύπρο —σε Λευκωσία, Λεμεσό και Πάφο— προσβάσιμα σε άτομα στο φάσμα του αυτισμού, καθώς και σε όσους έχουν προβλήματα αισθητηριακής επεξεργασίας. Καθημερινά, από τις 15:00 έως τις 17:00, η εταιρεία επιλέγει να μειώνει κάθε είδους αισθητηριακό ερέθισμα: ήχο, φως, οσφρητικά ερεθίσματα. Και αυτή η μικρή αλλαγή κάνει τεράστια διαφορά.

Καθώς περπατώ ανάμεσα στους διαδρόμους, βλέπω μια μητέρα με τον γιο της να περιηγούνται. Το παιδί, γύρω στα 10, κρατά το χέρι της και κοιτά με περιέργεια ένα ράφι με ακουστικά. Δεν δείχνει αγχωμένο. Αντίθετα, μοιάζει ήρεμο και συγκεντρωμένο. «Έχουμε έρθει κι άλλες φορές, αλλά αυτή είναι η πρώτη φορά που είναι τόσο ήσυχα», μου λέει χαμηλόφωνα η μητέρα. «Είναι τεράστια ανακούφιση να μπορεί να κάνεις τις αγορές σου χωρίς άγχος».

Οι υπάλληλοι κινούνται με χαμηλούς τόνους, σχεδόν ψιθυριστά. Δεν υπάρχουν οι συνηθισμένοι ήχοι των συσκευών που λειτουργούν όλες ταυτόχρονα, ούτε τα έντονα φώτα. Αντί γι’ αυτό, επικρατεί μια ισορροπία, προσφέροντας μια συμπεριληπτική εμπειρία αγορών!

Το πρόγραμμα «Quiet Hour – Ήσυχη Ώρα» υλοποιείται σε συνεργασία με την TheHappyAct. Η πρωτοβουλία εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο του προγράμματος της Κωτσόβολος «Τεχνολογία Χωρίς Εμπόδια», μέσα από το οποίο η εταιρεία επιχειρεί να κάνει την τεχνολογία προσβάσιμη σε όλους.

Πέρα όμως από τη μείωση των αισθητηριακών ερεθισμάτων, η Κωτσόβολος έχει προχωρήσει επίσης, στην αισθητηριακή χαρτογράφηση των τριών καταστημάτων της στην Κύπρο — σε Λευκωσία, Λεμεσό και Πάφο. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, κάθε κατάστημα διαθέτει πλέον αναλυτικές πληροφορίες στο site της εταιρείας, όπως τους αισθητηριακούς χάρτες του χώρου, ώστε τα άτομα στο φάσμα του αυτισμού, καθώς και προβλήματα αισθητηριακής επεξεργασίας να μπορούν να γνωρίζουν εκ των προτέρων τι να περιμένουν κατά την επίσκεψή τους.

Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που δείχνει πως για την Κωτσόβολος η έννοια της συμπερίληψης δεν αποτελεί απλώς επικοινωνιακό μήνυμα, αλλά μια συνεπής, εφαρμοσμένη πράξη σεβασμού και κοινωνικής ευαισθησίας. Στο τέλος της επίσκεψης, καθώς βγαίνω έξω, παρατηρώ πως και εγώ η ίδια αισθάνομαι πιο ήρεμη. Η έλλειψη θορύβου, η χαμηλή ένταση φωτός, η αίσθηση γαλήνης — όλα αυτά λειτουργούν σχεδόν θεραπευτικά, ακόμη και για όσους δεν έχουν κάποια αισθητηριακή ευαισθησία. Τελικά, το «Quiet Hour - Ήσυχη Ώρα» αφορά όλους μας.

Γιατί σε έναν κόσμο που κινείται με ταχύτητα, η "Ήσυχη Ώρα" μοιάζει να μας υπενθυμίζει κάτι ουσιαστικό: ότι ο σεβασμός και η αποδοχή δεν χρειάζονται φωνές για να ακουστούν.

Περισσότερες πληροφορίες για την πρωτοβουλία «Quiet Hour – Ήσυχη Ώρα» εδώ.

PROMO: Τελευταία Ενημέρωση