ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: mini φούστα, πουκάμισο και mules
 

Έχεις κρυολόγημα; 11 tips για να περάσει πιο γρήγορα

Όλοι, λίγο πολύ έχουμε περάσει και θα περάσουμε ένα κρυολόγημα, το θέμα είναι πώς θα το κάνουμε να περάσει όσο πιο γρήγορα γίνεται.

Σταύρη Φράγκου

Οι κρύες μέρες του χειμώνα "κουβαλούν" μαζί τους ιώσεις και κρυολογήματα, πρησμένα μάτια, καταρροή, ξηρά χείλη και φτέρνισμα. Η φροντίδα τoυ εαυτού μας είναι πολύ σημαντική γιατί μας κάνει να αισθανόμαστε καλύτερα τις μέρες αυτές και το κυριότερο δυναμώνει το ανοσοποιητικό μας σύστημα και τα συμπτώματα αλλά και η διάρκεια του κρυολογήματος ή της γρίπης μειώνονται σημαντικά.

Το κοινό κρυολόγημα έχει συνήθως ως συμπτώματα φτάρνισμα, ρινική συμφόρηση, ρινόρροια, πονόλαιμο, βήχα, πυρετό, πονοκέφαλο και κακουχία και συνήθως εμφανίζεται 2-3 φορές το χρόνο σε ενήλικες. Από την άλλη η γρίπη είναι οξεία νόσος του αναπνευστικού συστήματος που προκαλείται από τους ιούς της γρίπης οι οποίοι προσβάλλουν το ανώτερο ή και το κατώτερο τμήμα του αναπνευστικού συστήματος δηλαδή μύτη, φάρυγγα, λάρυγγα και βρόγχους. Τα συμπτώματα της συνήθως ξεκινούν απότομα και περιλαμβάνουν υψηλό πυρετό, πόνους των μυών και των αρθρώσεων, πονοκέφαλο, έντονη κόπωση, καταρροή, πονόλαιμο και βήχα -συνήθως ξηρό.

1. Ο κύκλος της ίωσης
Τα ενοχλητικά και έντονα συμπτώματα είναι μέρος της φυσικής διαδικασίας κάτι που μας αποδεικνύει ότι το ανοσοποιητικό σύστημα δουλεύει κατά της ασθένειας, πχ ο πυρετός είναι τρόπος του σώματος για να αντιμετωπίσει τους ιούς, δημιουργώντας ένα θερμότερο περιβάλλον. 

2. Μύτη
Είναι σημαντικό να φυσάς τη μύτη σου συχνά όταν έχεις συμφόρηση και να μην αφήνεις τη βλέννα μέσα. Θέλει όμως προσοχή όταν φυσάς γιατί αν είναι πολύ δυνατή η πίεση που ασκείς μπορεί να μεταφέρθουν μικρόβια που στέλνουν το φλέγμα πίσω στα αφτιά προκαλώντας πόνο και σε αυτά. Ο καλύτερος τρόπος για να φυσήξεις είναι να πιέζεις ένα δάχτυλο πάνω από το ένα ρουθούνι και να φυσάς απαλά για να καθαρίσεις το άλλο.

3. Αλατόνερο
Η πλύση με θαλασσινό νερό βοηθά να "σπάσει" η ρινική συμφόρηση, ενώ απομακρύνονται τα μικρόβια από τη μύτη. Δοκιμάσε τη γνωστή κλασική συνταγή ανακατεύοντας 1/4 κουταλάκι του γλυκού αλάτι και 1/4 κουταλάκι του γλυκού μαγειρική σόδα σε 200 ml ζεστό νερό και με μία πλαστική σύριγγα χωρίς βελόνα κράτησε το ένα ρουθούνι κλειστό εφαρμόζοντας ελαφρά πίεση των δαχτύλων, ενώ ψεκάζεις το αλατόνερο στο άλλο ρουθούνι. Επανάλαβε δύο έως τρεις φορές και συνέχισε το ίδιο στο άλλο ρουθούνι. Αν θέλεις κάτι πιο εύκολο, στο φαρμακείο υπάρχουν έτοιμα μπουκάλια με ειδικό απλικατέρ.

4. Ζεστό περιβάλλον

Μένοντας ζεστός και αφήνοντας το σώμα σου να ξεκουραστεί στην αρχή της ίωσης, βοηθάς έτσι τον οργανισμό να κατευθύνει χωρίς κόπο την ενέργεια του προς την αντιμετώπιση της ίωσης.

5. Βιταμίνη C
Αν και δεν είναι εγγύηση ότι δεν θα κρυολογήσουμε, μια ποσότητα 200-400mg βιταμίνης C την ημέρα απαλύνει τα συμπτώματα και βοηθά στην ταχύτερη ανάρρωση. 

6. Πρήξιμο ματιω΄ν
Εάν τα μάτια σου έχουν αρχίζει να φουσκώνουν, μια συμβουλή που θα ήταν καλό να ακολουθήσετε είναι να κοιμάσε με ένα επιπλέον μαξιλάρι, ώστε το κεφάλι να είναι ελαφρώς σηκωμένο προς τα πάνω. Αυτό θα αποτρέψει τα υγρά να συσσωρεύονται στην περιοχή του προσώπου σου. Επίσης για να μειώσετε το πρήξιμο των ματιών τοποθέτησε δύο κρύα, υγρά φακελάκια τσαγιού, τα οποία θα κρατήσεις στην περιοχή για 15 λεπτά.

7. Zinc
Η κατανάλωση επαρκούς ποσότητας ψευδαργύρου (Zinc) ενδέχεται να μειώνει σημαντικά τη διάρκεια κοινών κρυολογημάτων. Το zinc βρίσκεται σε τροφές όπως το κόκκινο κρέας, τα πουλερικά, τα φασόλια, τους ξηρούς καρπούς και τα θαλασσινά αλλά και σε ταμπλέτα ως βιταμίνη.

8. Ζεστά ροφήματα

Ανακουφίζουν από τη ρινική συμφόρηση, προλαμβάνουν την αφυδάτωση και καταπραΰνουν από τις ενοχλητικές φλεγμονές στις μεμβράνες που καλύπτουν τη μύτη και το λαιμό. Αν δεν μπορείς να κοιμηθείς το βράδυ, δοκίμασε ένα ζεστό τσάι με ένα κουταλάκι του γλυκού μέλι.

9. Γαργάρες
Οι γαργάρες ενυδατώνουν τον λαιμό και προσφέρουν ανακούφιση. Ανακατέψτε μισό κουταλάκι του γλυκού αλάτι με σε 200 ml ζεστό νερό, τέσσερις φορές την ημέρα. 

10. Zεστό ντους
Τα ζεστά ντους ενυδατώνουν τις ρινικές οδούς και μπορεί να σε βοηθήσουν να χαλαρώσεις.

11. Αλοιφή με μέντα
Εφαρμόστε αλοιφή κάτω από τη μύτη - μόνο εξωτερικά- για να ενυδατώσεις το ερεθισμένο δέρμα και να ανοίξεις έτσι τις αναπνευστικές διόδους. Μπορείτε να επιλέξετε μέντα ή ευκάλυπτο που θα σε ανακουφίσουν άμεσα.

Για να ενισχύσετε τις αντιστάσεις στο κρυολόγημα χρειάζεται να έχουμε μια ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, να ασκούμαστε τακτικά και να έχουμε επαρκές και σταθερό πρόγραμμα ύπνου.

BEAUTY: Τελευταία Ενημέρωση