ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ

Μερίδες και τσιμπήματα. Πόσο μας ξεγελούν;


Πολλές φορές ακούμε άτομα να λένε πως δεν τρώνε τίποτα αλλά δεν τα καταφέρνουν να χάσουν κιλά και νιώθουν πάντα πως ποτέ δεν θα πετύχουν να χάσουν κιλά.

Το τι μπορούμε να κάνουμε γι΄ αυτό είναι να γράψουμε το τι ακριβώς καταναλώνουμε σε μια μέρα και τα αποτελέσματα θα μας εκπλήξουν. Προσπαθήστε να γράψετε ακόμα και μια μπουκιά φαγητού που φάγατε και θα ξαφνιαστείτε με τες ολικές θερμίδες που τελικά καταναλώνουμε χωρίς να το πάρουμε χαμπάρι. Σύμφωνα με κάποιους ερευνητές, καταναλώνουμε περίπου 1,000,000 θερμίδες το χρόνο. Μόνο με 25 θερμίδες περισσότερες από ότι σπαταλούμε την ημέρα όμως ισοδυναμεί με ένα κιλό αύξηση τον χρόνο και σε δέκα χρόνια δέκα κιλά!!

Θα πείτε τι είναι 25 θερμίδες. Παρακάτω παρατίθενται κάποια παραδείγματα φαγητών που δεν καταλαβαίνουμε πως έχουν θερμίδες.

Τσιπς
Ένα πατατάκι τσιπς κανονικό, όχι διαίτης έχει περίπου 8-10 θερμίδες, δηλαδή αν τσιμπήσουμε από ένα κουτάκι 2-3 τσιπς έχουμε πάρει γύρω στις 30 θερμίδες χωρίς να το πάρουμε είδηση. Το ίδιο ισχύει και για τις πατάτες τηγανιτές. Περίπου 14 πατάτες είναι γύρω στις 200 θερμίδες, ποιος όμως θα φάει μόνο 14;

Σταφύλι
Περίπου 12 ρόγες σταφυλιού δίνει 80 θερμίδες που ισοδυναμεί με ένα φρούτο. Αν όμως πάρουμε την κούπα και ξεκινήσουμε να τρώμε σταφύλι το πιο πιθανόν είναι να φάμε πολύ περισσότερο από 12 ρόγες και έτσι σιγά σιγά οι θερμίδες θα μαζεύονται.
Ακόμα και η τσίχλα, αν δεν είναι sugar free μπορεί να δώσει μέχρι και 10 θερμίδες ανά τσίχλα. Σκεφτείτε κάποιον που καταναλώνει τρεις τσίχλες την ημέρα, αυτό του δίνει αυτόματα 30 θερμίδες.

Σοκολάτα
Ένα μικρό κομμάτι, μια μπουκιά σοκολάτας μπορεί να ισοδυναμεί μέχρι και 35-40 θερμίδες (εξαρτάται από το είδος σοκολάτας). Αν θέλετε να δοκιμάσετε τις Μ&Μs, μια Μ&Μ δίνει 4,3 θερμίδες!

Τυρί
Ένα φαγητό που μας ξεγελά εύκολα. Μια μπουκιά τυρί κανονικό cheddar δίνει περίπου 55 θερμίδες ενώ το light δίνει περίπου 35 θερμίδες.

Tips
- Γράψτε το τι τρώτε ακριβώς για 2-3 μέρες και δείτε που κάνετε το λάθος.
- Πάντοτε να πηγαίνετε χορτάτοι στην υπεραγορά για ψώνια. Αν πάτε πεινασμένοι τότε θα μπείτε σε μεγάλο πειρασμό να αγοράσετε λιχουδιές ψηλές σε λιπαρά και θερμίδες ενώ άλλοτε δεν θα τα αγοράζατε.
- Αν θα πάτε έξω για φαγητό, μην μείνετε νηστικοί όλη μέρα για να φάτε καλά το βράδυ.
- Πάντα να έχετε μαζί σας, σνακ όπως ένα φρούτο ή λαχανικά ή ένα γιαουρτάκι άπαχο ή 2-3 κράκερ διαίτης ή κάποια μπάρα δημητριακών ή λίγα δημητριακά.
- Πάντα να τρώτε 5-6 μικρά γεύματα την ημέρα παρά ένα μεγάλο και λιπαρό γεύμα την νύχτα.
- Σε συνδυασμό με όλα αυτά, μην ξεχνάτε και την άσκηση σας. Καθημερινή άσκηση 30-60 λεπτά θα σας βοηθήσει να πετύχετε πιο εύκολα το στόχο σας.

Νικολέτα Μιχαηλίδου, Μ.S, R.D, CSSD
Κλινική και Αθλητική Διαιτολόγος / Διατροφολόγος
Για περισσότερες πληροφορίες: nikoletam@cytanet.com.cy


Tags: διατροφολόγος, υγεία, μερίδες, τσιμπήματα, κιλά, διατροφή, ομορφιά

Σχόλια

(Πρέπει να συνδεθείτε για να μπορέσετε να σχολιάσετε αυτο το Άρθρο)