ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΦΟΡΑΜΕ: λευκό φόρεμα, χρυσά σανδάλια και ψάθινη τσάντα
 

Πώς η νέα γενιά καταναλωτών επηρεάζει τις αγορές ειδών πολυτελείας;

Τόσο οι Millennials όσο και η Gen Z έχουν καταφέρει να αλλάξουν την βιομηχανία της μόδας.

Δέσποινα Άσπρου

Η κοινωνία μας τα τελευταία χρόνια γίνεται μάρτυρας δραματικών αλλαγών και πράγματα τα οποία μέχρι πρόσφατα ήταν σχεδόν δεδομένα, έχουν αλλάξει δραστικά και σε βαθμό που πολλές φορές δεν θυμίζουν σε τίποτα τον παλιό τους εαυτό. Όπως είναι σχεδόν αυτονόητο, ο κόσμος της μόδας και κυρίως τα προϊόντα πολυτελείας, δεν θα μπορούσαν να μείνουν ανέγγιχτα. Τόσο η πανδημία, όσο και οι Millennians και η γενιά Z που αποτελούν οι βασικότεροι καταναλωτές του σήμερα έχουν κατορθώσεις να αναδιαμορφώσουν ολόκληρο σχεδόν το σύστημα. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Στην εποχή μας, οι καταναλωτές σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια, επιλέγουν να κάνουν τις αγορές τους έχοντας στο μυαλό τους διαφορετική προσέγγιση από ότι τα προηγούμενα χρόνια. Πέρα από την τιμή, παρατηρούν αν ανήκει στη fast fashion, ενώ δεν αγνοούν την βιωσιμότητά του, αφού η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί ένας από τους κυριότερους άξονες δράσης της νέας γενιάς. Σύμφωνα, ωστόσο, με δημοσίευμα του glossy.co που επικαλείται έρευνα του Klarna, οι millennias και η γενιά Z τους τελευταίους δώδεκα μήνες έχουν αγοράσει προϊόντα υψηλής ποιότητας πιο γρήγορα από οποιονδήποτε άλλον. Πιο συγκεκριμένα, το ποσοστό αγορών των Gen Z έφτασε το 60% και των mellennials στο 63% συγκριτικά με την γενιά Gen X που έφτασε το 46% και των baby boomers που ανήλθε στο μόλις 18%.

Τι όμως ωθεί τους νεότερους να ψωνίζουν σήμερα branded προϊόντα σε τόσο υψηλά νούμερα και ποιες είναι οι ανάγκες και οι επιθυμίες τους; Αν και σίγουρα η απάντηση αυτή δεν μπορεί να δοθεί σε μια και μόνο πρόταση, αξίζει να σημειώσουμε πως καθοριστικό ρόλο έχει η προσβασιμότητά τους στα social media, η ζήτηση για βιώσιμες επιχειρηματικές πρακτικές και η διασταύρωση της τεχνολογίας με την εμπειρία αγορών.

Ο κόσμος των social media φέρνει την πολυτέλεια στους ανθρώπους
Αν και είναι ίσως περιττό να το αναφέρουμε, τα social media έχουν την δύναμη να φέρνουν τα luxury προϊόντα κοντά στους καταναλωτές με τεράστια ευκολία, γεγονός που δεν πρέπει να ξαφνιάζει αν αναλογιστούμε ότι σύμφωνα με στατιστικές έρευνες, το 78% της γενιάς Z και το 70% των millennians διαθέτει λογαριασμούς στα κοινωνικά δίκτυα. Η άνοδος των influencers και η προσπάθεια των νεότερων να αντιγράψουν το στυλ τους και να εξοπλιστούν με τα hot items της σεζόν που προβάλλουν οι πρώτοι, δίνει την ευκαιρία στις εταιρίες να προσεγγίσουν άμεσα τους καταναλωτές και να "πλασάρουν" ό,τι θέλουν. Δεν είναι τυχαίο που για παράδειγμα ο Louis Vuitton συνεργάστηκε με την σταρ του YouTube Emma Chamberlain για αρκετά χρόνια και ο Prada "τοποθέτησε" την TikToker Charli D’Amelio στη πρώτη γραμμή του σόου του στο Μιλάνο το 2020 προκειμένου να προμοτάρει την κολεξιόν του.

Green with luxury
Περιτριγυρισμένοι από μια διαρκώς αυξανόμενη κλιματική αλλαγή και προσπαθώντας με κάθε τρόπο να περιορίσουν την οικολογική καταστροφή, τόσο η γενιά Z, όσο και οι millennians επιδιώκουν μέσα από τις αγορές τους να μην επιβαρύνουν την περιβαλλοντική κρίση. Επακόλουθο αυτού, είναι η τροποποίηση των καταναλωτικών συνήθειων. Οι επωνυμίες που δίνουν προτεραιότητα σε πιο πράσινες πρωτοβουλίες ξεχωρίζουν όσον αφορά στις προτιμήσεις, με το 67% της Gen Z και τους millennials να λαμβάνουν υπόψη τις πρακτικές βιωσιμότητας που ακολουθούν τα brands πριν αγοράσουν κάτι. Οι αγοραστές luxury αγαθών, αναζητούν πλέον πέρα από την ποιότητα, προϊόντα που δεν θα "χαθούν" μέσα στην ποικιλία των trends και τα οποία, θα καταφέρουν να διαρκέσουν μια ζωή. Μεταξύ των premium αγοραστών, το 57% πιστεύει ότι η αγορά προϊόντων υψηλής ποιότητας είναι πιο βιώσιμη και 1 στους 2 λέει ότι οι εν λόγω αγορές, εξοικονομούν χρήματα μακροπρόθεσμα. Οι νεότερες γενιές αναγνωρίζουν επίσης ότι οι αγορές branded προϊόντων μπορούν να έχουν αξία με την πάροδο του χρόνου. Πέρα από αυτά, όσον αφορά στη βιωσιμότητα, οι καταναλωτές το τελευταίο διάστημα επενδύουν ολοένα και πιο πολύ σε secondhand αγορές - με τα καταστήματα και τις εταιρείες, να προσπαθούν να ανταποκριθούν ολοένα και πιο πολύ στη νέα αυτή απαίτηση.

Το νέο σύνθημα της πολυτέλειας: Ευελιξία
Τόσο οι επιπτώσεις της πανδημίας, όσο και οι νέες τεχνολογίες που έρχονται μέρα με την μέρα στο προσκήνιο, έκαναν τη νέα γενιά αγοραστών να θέλει και να περιμένει ευέλικτες, απρόσκοπτες εμπειρίες - όπου και όποτε ψωνίζουν, είτε σε φυσικό κατάστημα, είτε σε μια εφαρμογή για κινητά. Ο πιο σημαντικός παράγοντας για τους νεότερους αγοραστές πολυτελείας είναι οι ευέλικτες, άτοκες επιλογές πληρωμής. Ένα ιδιαίτερο παράδειγμα όσον αφορά σε αυτή την επιθυμία των νεότερων αγοραστών, είναι το πειραματικό ηλεκτρονικό κατάστημα Vault της Gucci, το οποίο παρέχει την ευκαιρία στους καταναλωτές να αγοράσουν κάτι "επί τόπου" και να το πληρώσουν αργότερα. Στο πλαίσιο αυτό, ένα εξίσου καλό παράδειγμα ευελιξίας στις αγορές, είναι και η εταιρεία Rent the Runway καθώς επιτρέπει στους καταναλωτές, να νοικιάζουν ή να αγοράζουν επώνυμα ρούχα.

 Photos on Unsplash

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

NEWS: Τελευταία Ενημέρωση