
Μαρία Σάββα
Μια διαφήμιση μόλις τριών λεπτών κατάφερε να αφήσει ανεξίτηλο αποτύπωμα στην ιστορία της διαφημιστικής βιομηχανίας, όχι μόνο για την εντυπωσιακή της αισθητική και τη σκηνοθετική της προσέγγιση, αλλά και για το ασύλληπτο κόστος παραγωγής της.
Στο επίκεντρο της καμπάνιας βρέθηκε μία από τις πιο εμβληματικές σταρ του Χόλιγουντ, η Nicole Kidman, η οποία φέρεται να αμείφθηκε με το εξωφρενικό ποσό των 3 εκατομμυρίων δολαρίων. Η συνολική παραγωγή της διαφήμισης κόστισε περίπου 33 εκατομμύρια, κατατάσσοντάς τη στην κορυφή των πιο ακριβών διαφημιστικών όλων των εποχών.
Πρόκειται για την εμβληματική καμπάνια του θρυλικού αρώματος Chanel No. 5, η οποία κυκλοφόρησε το 2004 σε σκηνοθεσία του Μπαζ Λούρμαν. Η συνεργασία του Αυστραλού σκηνοθέτη με την Κίντμαν δεν ήταν τυχαία – οι δυο τους είχαν ήδη δημιουργήσει μαγεία στην οθόνη με το Moulin Rouge! και η επανένωσή τους σήμαινε υψηλές προσδοκίες. Το αποτέλεσμα δεν ήταν ένα απλό διαφημιστικό σποτ, αλλά μια μικρού μήκους ταινία με ρομαντικό σενάριο, εντυπωσιακή φωτογραφία και κινηματογραφική αίσθηση, με φόντο τους ουρανοξύστες της Νέας Υόρκης.
Η Nicole Kidman βρισκόταν τότε στο απόγειο της φήμης της. Με ένα Όσκαρ στην κατοχή της, πλήθος βραβείων και παγκόσμια αναγνωρισιμότητα, η επιλογή της ενίσχυε τη λάμψη και την πολυτέλεια που επιδίωκε η Chanel. Η εικόνα της, ντυμένη με εντυπωσιακά κοστούμια και να ενσαρκώνει την πεμπτουσία της κομψότητας και του μυστηρίου, έγινε συνώνυμη του αρώματος και παραμένει ακόμα και σήμερα μια από τις πιο χαρακτηριστικές καμπάνιες του οίκου.