Μαρία Σάββα
Η φετινή χριστουγεννιάτικη καμπάνια της Coca-Cola φέρει, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, την υπογραφή της τεχνητής νοημοσύνης, επιβεβαιώνοντας τη στρατηγική του brand να ενσωματώνει καινοτόμες τεχνολογίες στη δημιουργική του επικοινωνία.
Πέρυσι, η εταιρεία είχε παρουσιάσει μια τριλογία εορταστικών διαφημίσεων που αξιοποιούσαν στοιχεία generative AI, προκαλώντας ανάμεικτες αντιδράσεις για τον έντονα ψηφιακό τους χαρακτήρα. Φέτος, η Coca-Cola επιστρέφει με μια νέα σειρά σποτ που αξιοποιούν ακόμη πιο εξελιγμένα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, τόσο στην αφήγηση όσο και στην παραγωγή εικόνας, δημιουργώντας ένα αποτέλεσμα που συνδυάζει τεχνική αρτιότητα με συναισθηματική απήχηση.
Ο Pratik Thakar, επικεφαλής του τομέα generative AI της εταιρείας, δήλωσε στο Hollywood Reporter ότι η χρήση της τεχνολογίας αποτελεί «έναν δημιουργικό πειραματισμό με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον», προσθέτοντας πως «ο στόχος είναι να συνεχίσουμε να προχωράμε, να εξελισσόμαστε και να διευρύνουμε τα όρια της δημιουργικότητας».
Μαζί με τη διαφήμιση, η Coca-Cola έδωσε στη δημοσιότητα και ένα παρασκηνιακό βίντεο που αποκαλύπτει τη διαδικασία παραγωγής της. Το βίντεο εξηγεί πώς η ομάδα της εταιρείας συνδύασε την παραδοσιακή κινηματογραφική σκηνοθεσία με εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, προκειμένου να επιτύχει ένα αποτέλεσμα που ενώνει το συναίσθημα των κλασικών χριστουγεννιάτικων καμπανιών με τη φρεσκάδα της σύγχρονης τεχνολογίας.
Αν και η νέα καμπάνια έχει αποσπάσει θετικά σχόλια για την πρωτοπορία και την οπτική της αισθητική, στα κοινωνικά δίκτυα εκφράστηκαν και επιφυλάξεις. Πολλοί χρήστες έθεσαν ερωτήματα σχετικά με τον ρόλο της ανθρώπινης δημιουργικότητας στην εποχή των αυτοματοποιημένων παραγωγών, εκφράζοντας φόβους ότι η τεχνολογία ίσως «σκιάσει» το ανθρώπινο στοιχείο της τέχνης.


















