

Μαρία Καραμάνου
Η μόδα μπαίνει δυναμικά στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης και η συζήτηση φουντώνει. Η Guess προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων με την τελευταία της καμπάνια που δημοσιεύτηκε στο τεύχος Αυγούστου της Vogue. Το εντυπωσιακό και αμφιλεγόμενο στοιχείο; Τα μοντέλα είναι εξ ολοκλήρου δημιουργημένα με AI.
Η καμπάνια, σχεδιασμένη από το πρακτορείο Seraphinne Vallora, εμφανίστηκε σε δισέλιδη διαφήμιση του περιοδικού και φέρει την ένδειξη «Produced by Seraphinne Vallora on AI». Στην πρώτη σελίδα, βλέπουμε ένα AI μοντέλο να ποζάρει σε καφέ φορώντας μπλε ολόσωμο Guess με κομψές λεπτομέρειες, ενώ στη δεύτερη φωτογραφία εμφανίζεται με ασπρόμαυρο φόρεμα και iconic τσάντα της εταιρείας.
Γιατί έγινε χαμός στα social media;
Η δημοσίευση της καμπάνιας στο X (πρώην Twitter) έγινε viral. Οι απόψεις διχάστηκαν:
Αρνητικές αντιδράσεις: Πολλοί χρήστες ανησυχούν ότι η χρήση AI περιορίζει τις ευκαιρίες για πραγματικά μοντέλα και επιβάλλει «ανέφικτα» πρότυπα ομορφιάς.
Θετικές φωνές: Άλλοι τη θεωρούν καινοτόμο λύση που μειώνει κόστος και χρόνο παραγωγής, προσφέροντας premium αισθητική με λίγα έξοδα.
Vogue’s August issue has begun to use “AI models” instead of human models for some of their photoshoots.
— Pop Crave (@PopCrave) July 24, 2025
pic.twitter.com/zjcwe4hNr3
Η κίνηση αυτή έρχεται μόλις έναν χρόνο μετά τη συνεργασία του Condé Nast με την OpenAI, που επέτρεψε περιεχόμενο της Vogue να εμφανίζεται μέσω ChatGPT. Τώρα, με την Guess να χρησιμοποιεί AI για καμπάνιες, το ερώτημα είναι, μπαίνουμε σε μια εποχή όπου τα φυσικά μοντέλα θα αντικατασταθούν από αλγορίθμους;
Το μόνο σίγουρο; Η μόδα δεν θα είναι ποτέ ξανά η ίδια.